The Bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame.
Waarom dan niet allebei uitproberen en degene die niet bevalt terugbrengen?
Woon hier in belgie en als ik daar éne wil testen dan kan ik het enigste testen is wat de code voor de unlock is...dutchgio schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:20:
Ik zou de Nexus aanwijzen als winnaar, maar als geld niet uit maakt kun je net zo goed de One kopen..
Waarom dan niet allebei uitproberen en degene die niet bevalt terugbrengen?
Hoe kom je erbij dat die niet de beste kiekjes maakt?Domokun schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:40:
HTC One maakt met zijn 4 megapixel-camera nou niet bepaald de beste kiekjes. Dan zou ik eerder voor de Nexus 5 of LG G2 gaan.
De HTC one heeft voor in het donker zeker de beste camera.
en tis vooral buiten (en voor de animecon) dat ik de camera ga gebruiken
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mja sorry maar windows phones blargh...wimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:00:
Jammer dat dit in "[AND]" staat. Qua camera's op een smartphone gaat er weing/niks boven een Nokia Lumia 1020 op het moment (en 't ding heeft NFC).
en werk veel veel liever met android ^^
het enigste dat ik van windows heb is... ow juist ik run linux
Fixed that for you.Domokun schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:40:
HTC One maakt met zijn 3x 4 megapixel-camera nou niet bepaald de beste kiekjes. Dan zou ik eerder voor de Nexus 5 of LG G2 gaan.
En de fotokwaliteit van de Nexus was ook een veelbesproken onderwerp, maar volgens mij is daar een update voor uitgebracht...
@hierboven
Die Lumia is toch volgens mij eerder een camera met smartphone functies dan andersom.
Zoiezo is WP Niet echt een 'volwassen' OS.
Leuke replydutchgio schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:05:
[...]
Fixed that for you.![]()
En de fotokwaliteit van de Nexus was ook een veelbesproken onderwerp, maar volgens mij is daar een update voor uitgebracht...
@hierboven
Die Lumia is toch volgens mij eerder een camera met smartphone functies dan andersom.
Zoiezo is WP Niet echt een 'volwassen' OS.
Beetje een "non" argument op het moment dat je bepaalde eisen gaat stellen aan bijvoorbeeld hardware, IMHO.rosavanwinkle schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:04:
[...]
Mja sorry maar windows phones blargh...
en werk veel veel liever met android ^^
het enigste dat ik van windows heb is... ow juist ik run linux
Ik werk zelf met Linux/Unix/Windows systemen (servers én/of cliënts), heb voor m'n werk een Android Smartphone (Huawei Ascend P6) en privé een Apple iPhone 5.
wel ik heb 2 keer een apple device gehad en heb het nooit echt geweldig gevonden en heb je niet veel vrijheid inwimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:09:
[...]
Beetje een "non" argument op het moment dat je bepaalde eisen gaat stellen aan bijvoorbeeld hardware, IMHO.
Ik werk zelf met Linux/Unix/Windows systemen (servers én/of cliënts), heb voor m'n werk een Android Smartphone (Huawei Ascend P6) en privé een Apple iPhone 5.
maar tja wat stel jij voor?
En bovendien is tie inmiddels redelijk in prijs gezakt.
- iOS: iPhone valt sowieso af: géén NFC, wel een redelijke/goede camera.
- Android: M'n huidige Huawei Ascend P6 is m'n eerste "Droid" en 't ding bevalt stiekem best goed (ook al wil ik dat niet altijd toegeven), ook de camera is redelijk tot goed.
- WP8: Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar van wat ik van collega's hoor schijnt 't allemaal érg goed te werken op een aantal zaken na die veroorzaakt worden doordat de "app-store" nog niet zo goed/snel gevuld is/wordt als dat dat bij bijvoorbeeld Apple en Google 't geval is. Die Nokia die ik aanhaalde maakt foto's die óók door een instap dSLR gemaakt hadden kunnen worden (en die vergelijking heb ik wél al eens gemaakt).
Qua werk kom ik de laatste tijd hoofdzakelijk in aanmerking met Windows 2012R2 systemen en die "metro" interface werkt eigenlijk wel lekker, zelfs op servers . Ik heb die interface tot een jaar geleden eigenlijk alleen maar vervloekt......
wel ik ben meer een gamertje ookwimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:40:Ik ben niet zo iemand die op z'n telefoon gaat zitten gamen dus het niet aanwezig zijn van de laatste games in een appstore storen me niet echt, de overige app's zijn eigenlijk altijd wel aanwezig. M'n volgende device zóu dus zomaar een WP(8/9?) device kunnen zijn.
- iOS: iPhone valt sowieso af: géén NFC, wel een redelijke/goede camera.
- Android: M'n huidige Huawei Ascend P6 is m'n eerste "Droid" en 't ding bevalt stiekem best goed (ook al wil ik dat niet altijd toegeven), ook de camera is redelijk tot goed.
- WP8: Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar van wat ik van collega's hoor schijnt 't allemaal érg goed te werken op een aantal zaken na die veroorzaakt worden doordat de "app-store" nog niet zo goed/snel gevuld is/wordt als dat dat bij bijvoorbeeld Apple en Google 't geval is. Die Nokia die ik aanhaalde maakt foto's die óók door een instap dSLR gemaakt hadden kunnen worden (en die vergelijking heb ik wél al eens gemaakt).
Qua werk kom ik de laatste tijd hoofdzakelijk in aanmerking met Windows 2012R2 systemen en die "metro" interface werkt eigenlijk wel lekker, zelfs op servers . Ik heb die interface tot een jaar geleden eigenlijk alleen maar vervloekt......
en WP zijn niet echt my cup of tea..
die smartphone is men leven sinds ik nogal heel veel int ziekenhuis zit(eppilepsie patient) en op de trein zit..
de htc kiezen ze dan weer omdat die sneller fotos kan trekken...
zucht ik weet het niet! nexus vs htc one vs een phone die jullie kiezen...
Met 16 GB kom je volgens mij een eind. Verder is de Galaxy S4-tip van Sakete ook een goede.rosavanwinkle schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:56:
Merk ook nexus 5 geen geheugen uitbreidbaar
Echt goede camera's zitten er volgens mij niet op android telefoons.
WP is inmiddels behoorlijk verbeterd, de banken hebben bijv. hun apps wel op orde. De meest waardeloze die ik momenteel gebruik is wel Whatsapp, maarja, daar is het Whatsapp voor.
Ik zou zeggen: probeer het eens uit.
People as things, that’s where it starts.
- Goede camera.
- NFC.
- Recente games in een appstore.
- Uitbreidbaar ROM geheugen (Micro-SD/SDHC).
Ik zou bijna zeggen: Lees je eens in in de diverse Huawei Topics.
bwa NFC is nu niet zo belangrijk tis vooralwimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:08:
Je lijstje wordt dus al langer:
- Goede camera.
- NFC.
- Recente games in een appstore.
- Uitbreidbaar ROM geheugen (Micro-SD/SDHC).
Ik zou bijna zeggen: Lees je eens in in de diverse Huawei Topics.
1.ne goede camera die je wel echt als camera kan gebruiken...
2.uitbreidbaar geheugen toch zodanig dat ik minstens +- 32 GB heb
3.liefst android
4.en kwa games mag wel wat zijn en ik heb wat apps die de dokters willen dat ik gebruik om men
eppilepsie gegevens bij te houden die android only zijn...
Ik heb een Sony telefoon en tjonge die is echt goed!!! En we hebben ook altijd een pricewatch die je kan filteren
Vrijwel iedere smartphone uit 2013 heeft moderne technologie!
Johann Sebastian Bach
Tja, het is heel lullig, maar de enige mobieltjes die ik kan die echt compactcamera-kwaliteit foto's geven zijn die drie Nokia's, met de 1020 natuurlijk als beste.rosavanwinkle schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:12:
[...]
bwa NFC is nu niet zo belangrijk tis vooral
1.ne goede camera die je wel echt als camera kan gebruiken...
2.uitbreidbaar geheugen toch zodanig dat ik minstens +- 32 GB heb
3.liefst android
4.en kwa games mag wel wat zijn en ik heb wat apps die de dokters willen dat ik gebruik om men
eppilepsie gegevens bij te houden die android only zijn...
Voor die apps die de dokters geven, kun je misschien een goedkope tablet ofzo gebruiken.
dat de lg g2,de htc one,de nexus 5 en de s4 van samsung...
pfft dit is nog irritanter dan vroeg opstaan...
Die telefoons die jij noemt maken idd prima foto's, maar dat maakte mijn Nokia 6600 slide ook. Een telefoon die een echte cameravervanger is, tja, dat zijn die telefoons eerlijk gezegd niet. Maar, ik ben dan ook behoorlijk kritisch. Voor 90% van de mensen zijn dat prima cameravervangers, maar als je echt goede foto's wilt maken, dan moet je toch echt verder kijken.
Verwijderd
De tweakers reviews van de S4, One en G2 al geraadpleegd?
Iemand die kritisch is heb ik eigenlijk redelijk goed nodig...VasZaitsev schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:33:
megapixels zeggen het minste. Het gaat om kwaliteit van de sensor, het glas, compressie etc. De lumia kan bijv. in RAW schieten, wat hem al een flinke streep voor geeft op andere telefoons.
Die telefoons die jij noemt maken idd prima foto's, maar dat maakte mijn Nokia 6600 slide ook. Een telefoon die een echte cameravervanger is, tja, dat zijn die telefoons eerlijk gezegd niet. Maar, ik ben dan ook behoorlijk kritisch. Voor 90% van de mensen zijn dat prima cameravervangers, maar als je echt goede foto's wilt maken, dan moet je toch echt verder kijken.
laat ik dan opnieuw beginnen?wimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:38:
Dan zul je in jouw geval dus als eerste kritisch moeten gaan worden ten aanzien van de hardware en daarin blinkt die Nokia Lumia 1020 op het moment als smartphone gewoon uit op de vlakken welke je als eerste aangaf.
ik weet het ni meer krijg er kop pijn van:P
Samsung: Plastic, te weinig voor te veel geld, camera is meestal prut.
Sony: Wel goeie telefoons, alleen moet je al naar een Z1 gaan kijken en deze is best prijzig...
LG: De G2 heeft weer niet die premium feel en de skin is ook niet je-van-het.
Alcatel: Moet ik hier over beginnen?
Apple: gaan we niet over beginnen.
Google (LG): zoals ik al zei, deze is erg goed voor de prijs en camera is prima!
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
mja was aant denken om is op www.antelife.com te gaan kijken daar krijg je goedkoope smartphones...wimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:42:
China "meuk" kijken we niet naar?
met een goeie prijs maar het vertrouwen is nogal moeilijk te krijgen want tis import...
de iocean bv
De Nexus heeft geen uitbreidbaar geheugen, wat een van de eisen is. Ook is de camera volgens mij niet echt geweldig,
De HTC One is wellicht een goed idee.
Maar, zoals ik al zei: echte cameraphones ga je momenteel niet vinden op Android. WP is idd compleet anders dan Android, maar de tijd van een zo goed als lege appstore is naar mijn mening wel voorbij. Een Nokia WP heeft voordelen [de HERE apps bijv.] maar natuurlijk ook nadelen, want ja, sommige apps werken gewoon niet top. Net als dat Android plussen en minnen heeft.
Verwijderd
rosavanwinkle schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:12:
apps die de dokters willen dat ik gebruik om men eppilepsie gegevens bij te houden die android only zijn...
maar er zijn wel mensen die zeggen dat je op de lumia android kunt zetten
Verwijderd
Vraag me overigens wel af wat we daar weer van mogen gaan verwachten,
Geld speelt geen rol, toch?rosavanwinkle schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:45:
[...]
mja was aant denken om is op www.antelife.com te gaan kijken daar krijg je goedkoope smartphones...
met een goeie prijs maar het vertrouwen is nogal moeilijk te krijgen want tis import...
de iocean bv
En als die camera echt zo belangrijk is zou ik niet in China inkopen doen..
mja noord-korea lijkt me veiliger...dutchgio schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:59:
[...]
Geld speelt geen rol, toch?
En als die camera echt zo belangrijk is zou ik niet in China inkopen doen..
maar denk dat ik dan toch voor de htc one zal gaan
https://fbcdn-sphotos-a-a...06781389_2027908254_n.jpg
Camera is al opgelost, hij neemt nu sneller foto's. Scherm is erg goed+software+prijs+design. Alles in één dus..
Juist, ja ....rosavanwinkle schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:05:
deze foto is door een vriend van me getrokken die een htc one gebruikt
Dat lukt met een willekeurige Android telefoon ook wel. Hell.... al pak je daar een 1.3MP Front cam voor dan is 't al te vergelijken
maar dan nog,geen 32 GB versieArthur-M. schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:08:
Ik zou voor de Nexus 5 gaan.
Camera is al opgelost, hij neemt nu sneller foto's. Scherm is erg goed+software+prijs+design. Alles in één dus..
heeft er iemand al van gehoord?
wel hij is op de play store maar euh belgie kan de play store voor devices nog niet gebruiken
Loop een willekeurige telecomzaak of mediamarkt binnen en vraag of ze m hebben.
Of hebbe ge geen mediamarkt of telecomtoko in België?
Of je vriend kan niet fotograferen, of die camera zuigt...rosavanwinkle schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:05:
deze foto is door een vriend van me getrokken die een htc one gebruikt
Overbelicht, veel ruis, wazige kleuren....
Sowieso moet je niet gaan pielen met effectjes, dat is gewoon zonde van een goede camera, tenzij je echt weet wat je doet. En dan gebruik je doorgaans RAW en een flinke dSLR.
De vraag is gewoon echt: wat is goed genoeg? Wil je gewoon goede foto's kunnen nemen, dan is eigenlijk elk modern toestel prima, of wil je echt erg goede foto's maken + die nog goed kunnen bewerken. In dat laatste geval is of een losse camera, of een Lumia 1020 toch echt een betere keus.
die lumia zet me echt aan het twijfellen
Verwijderd
ja maar iedereen zit te zeggen over die lumia dat die geweldig is...Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:24:
Waarom twijfel je over de Lumia? Je had toch een Android toestel nodig voor de apps voor je dokter?
Wat ik, jouw budget totaal niet kennende, de beste oplossing vind, is zoals ik al eerder zei: probeer/koop een Lumia 1020 + een el cheapo android tabletje [ding van 75 euro ofzo] Dan heb je iets van android voor je dokter-apps [waanzin dat die alleen voor android geschreven worden, maar ach],en dus de beste cameratelefoon van dit moment.
Ja, de Nexus 5 is behoorlijk goed, maar heeft geen uitbreidbaar geheugen, en de camera is gewoon niet zo goed als die van de Lumia. En daar is niks aan te veranderen.
Wat ook kan, is een goedkopere android telefoon + een losse camera.
lumia heeft ook geen uitbreidbaar geheugenVasZaitsev schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:30:
Want de Lumia is ook gewoon de beste cameratelefoon op dit moment.
Wat ik, jouw budget totaal niet kennende, de beste oplossing vind, is zoals ik al eerder zei: probeer/koop een Lumia 1020 + een el cheapo android tabletje [ding van 75 euro ofzo] Dan heb je iets van android voor je dokter-apps [waanzin dat die alleen voor android geschreven worden, maar ach],en dus de beste cameratelefoon van dit moment.
Ja, de Nexus 5 is behoorlijk goed, maar heeft geen uitbreidbaar geheugen, en de camera is gewoon niet zo goed als die van de Lumia. En daar is niks aan te veranderen.
Wat ook kan, is een goedkopere android telefoon + een losse camera.
Verwijderd
Wel vreemd dat de 1020 geen uitbreidbaar geheugen heeft, mijn 820 heeft dat namelijk wel, maarja, Finnen...
dat zit ik al heel de dag te doenVerwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:34:
Je kunt toch gewoon je wensen en eisen op een rij zetten en daar via de pricewatch telefoons bij zoeken die er aan voldoen en vervolgens zelf reviews lezen om te kijken welk toestel het beste bij je past? Een beetje eigen onderzoek en vergelijken mag best
maar de ene zegt dat de camera van dit suckt ook al heeft die "over 9000" mp
en de andere zegt dan weer dat die geweldig is...
Dát wat je "vroeger" nodig had om MP3's op te slaan wordt nu gewoon geboden vanuit diensten als Spotify (welke vaak ook nog eens buiten een databundel om streamen, tenzij: buitenland).VasZaitsev schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:36:
Maar is wel standaard 32GB, min 5 ofzo voor Windows, en je hebt nog eens 7GB skydrive, al telt dat natuurlijk niet echt mee.
Wel vreemd dat de 1020 geen uitbreidbaar geheugen heeft, mijn 820 heeft dat namelijk wel, maarja, Finnen....
De grootste vraag is echt: moet het goed zijn, of erg goed en/of uitgebreid bewerkbaar zijn?
Muziek streamen is leuk voor popmuziek en mensen met goedkope oortjes, maar aardig wat muzieksoorten en koptelefoons hebben wel baat bij hoge kwaliteits MP-3tjes, of lossless natuurlijk. Al hebben sowieso de meeste telefoons niet echt geweldige geluidschips. Misschien ook maar direct een goede "muziekdoos" erbij kopen?
[ Voor 5% gewijzigd door RobinHood op 16-01-2014 21:45 ]
mja daar heb je ook weer gelijk in...wimmel_1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:40:
[...]
Dát wat je "vroeger" nodig had om MP3's op te slaan wordt nu gewoon geboden vanuit diensten als Spotify (welke vaak ook nog eens buiten een databundel om streamen, tenzij: buitenland).
zucht als we nu zouden stemmen...
nexus 5
htc one
lumia 1020
wat zouden we nemen?
- veel goedkoper dan de One
- aosp android
- updates van google; altijd de laatste versie van android
- goede hardware voor een nog betere prijs
ok maar dan vraag ik jullie nog één laatste ding...dutchgio schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:52:
Ik zou zelf kiezen tussen de Nexus of One en uiteindelijk toch de Nexus nemen.
- veel goedkoper dan de One
- aosp android
- updates van google; altijd de laatste versie van android
- goede hardware voor een nog betere prijs
gaat 16GB genoeg geheugen zijn? of zou ik proberen de 32GB te krijgen van uit duitsland ofzo?
32GB is behoorlijk relaxed, dat wel. Behoorlijk moeilijk vol te krijgen, tenzij je echt veel films of muziek erop zet.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Snap hem ni
Je topic staat nu dus niet meer onder 't [AND] (Android) deel.
nu word er btw door veel vrienden nu weer de galaxy S4 aangeraden...
Ik heb besloten voor de samsung galaxy S4 te gaan...
Ik bedank iedereen die me hielp me om de keuze te maken,
en sinds het nu 23:45 is een fijne avond nog. en als we ooit gaan slapen sweet dreams
bedankt aan al de tweakers forum gebruikers/admins