Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 09:59
Hallo Tweakers,

Ik heb het scherm van het bovengenoemde laptopje vervangen, omdat dit scherm een knal had gehad. Nu heb ik het scherm vervangen en voor ik de boel weer helemaal dicht ging maken even aangezet om te testen. Nu blijkt dat het beeld paars wordt na een paar seconden. Het scherm deed het fijn in de laptop waar het uit kwam, de laptop zelf doet het goed via HDMI aan de TV, dus ik weet niet waar het probleem kan zitten.

Zijn er enige suggesties wat het zou kunnen zijn?

Bedankt alvast! _/-\o_

EDIT kabels al opnieuw bevestigd, geen verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door joopykoopy op 16-01-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Kan je een paar foto's hier posten? Heb zelf ook eens zo'n raar probleem gehad, en uiteindelijk bleek dat er een draadbreuk in een beeldschermkabeltje zat...

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
Hier de foto van wanneer het beeld nog goed is (slechte kwaliteit)

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/htcfpk85j/DSCN0173.jpg

En dit is een foto van hoe het na nog geen 10 seconden is

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/z5csb01mv/DSCN0172.jpg

Ik hoop dat iemand hier wat mee kan. Als het de kabel is, ben ik blij, want dat is te vervangen en niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Lijkt me iets met de connector/kabel idd. Heb je hem al goed aan gedrukt? Vaak zit het hem in de connectie tussen de kabel en de printplaat van het scherm, probeer deze wat losser of vaster te zetten.
Wel vreemd overigens als je zegt dat hij het de 1e 10 seconden goed doet. Toevallig niet een nvidia 8000 series gpu erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt me niet iets met een kabel. Als het een kabel was, dan zou het altijd paars zijn.

Lijkt me eerder iets met:

- De GPU
- De CPU in de monitor (die LVDS naar LCD paneel doet)
- Het LCD paneel

Kan je testen met:

- Een andere beeld bron of GPU, computer enz: kan alleen als je een LVDS adapter hebt.
- Een andere monitor op dezelfde bron aansluiten: als je dus HDMI/VGA/DP out hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 16-01-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
Bedankt voor het reageren spNk en johnkeates. De laptop doet het wel goed op mijn TV, dus de GPU is nog wel goed, ik zal nog wel even spelen met de connector op het scherm. Ik heb geen LVDS adapter, maar als ze niet te duur zijn misschien wel waard om eens op te zoeken.

Ik zal het waarschijnlijk na het weekend pas testen, want ik ga morgen weg en kom zondag pas weer terug. Ik kan wel dit topic in de gaten houden, dus mensen, als er nog meer ideeën zijn hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Is het beeld ook paars als je in de bios gaat? Kan je het scherm nog testen in de donor-laptop?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Pagina: 1