Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20
Hallo all,

Ik ben nog steeds aant uitzoeken (inmiddels al een week) welk domotica systeem ik voor ga in ons huis. Het belangrijkste lijkt mij dat het systeem ook moet kunnen werken met al bestaande produkten. Zo hebben we bijvoorbeeld:

- Aritech ATS1000 A Alarm systeem (met ip connectie) plus ATS1235 voor draadloze communicatie
- Somfy rolluiken (RTS)

Nu is mijn vraag of iemand weet of het Fibaro systeem werkt met de bovenstaande produkten of dat er een manier is om het aan het werk te krijgen (Of werkt dat best met Zipato)?. Tevens ben ik benieuwd naar een uitbreiding voor de Fibaro voor de thermostaat / verwarming te regelen in huis (voorheen Toon van Eneco).

Kan iemand me hier mee helpen/wat meer over vertellen? of moet ik bij een ander merk zijn wat dat ook kan.

Homewizard is bijvoorbeeld al niet echt een optie voor mij omdat ik de water meter en de zonnepanelen straks in een ander gedeelte van het huis zitten dan waar de slimme meter zit. (2 aparte groepen kasten).

Hoop dat iemand me meer kan vertellen vind het Fibaro systeem namelijk geweldig uitzien en vooral dat het over het LAN werkt ipv Wifi.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• tcviper
Nvm, Fibaro besteld via Robbshop.nl en daar konden ze me mooi alles uitleggen en het gaat dus :)

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Je gaat met Fibaro geen spijt krijgen hoor, als je je er een beetje in wilt verdiepen. Want hoewel ik Homewizard niet ken, denk ik dat het daar allemaal wat meer "plug 'n play" is. Fibaro doet dat bij z'n HC2 ook zo overkomen, maar heel eerlijk gezegd kom je zonder een beetje in LUA te willen duiken echt niet zo heel ver.

Maar daar hoef je niet voor terug te dijnzen. Ik had eigenlijk geen programmeer-ervaring, maar kan nu na een tijdje echt grappige dingen doen. In vergelijking tot de pro's stelt het niks voor, maar ik kan tot nu toe vrijwel alles wat ik wil doen. Het blijft veelal simpele logica natuurlijk, geen programma's met duizenden functies... :D

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:47
Voor aansturing van Somfy onderdelen kun je Fibaro gebruiken, maar dan wel via een Somfy afstandbediening. Kijk eens in dit forum http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418567

Op de site van Robbshop hebben ze overigens ook een voorbeeld staan (http://www.robbshop.nl/ov...en#Z-wave_somfy_koppeling

Succes ermee!

• tcviper
Heeft iemand al een oplossing gevonden om Sony apparaten aan te spreken via Virtual device ofzo? Vind nauwelijks tot geen informatie en de info die er is werkt niet :(

Zelfde met andere apparaten op het netwerk, vind het een prachtig apparaat dat Fibaro ding maar mis enorm veel voorbeelden, scripts om apparaten aan te sturen.

• HvB83
Heb ik in het begin ook gehad hoor, je kunt op hun eigen forum kijken, daar staat al een stuk meer. Maar het uitgebreide van de Vera kan je op dit moment nog vergeten, de community is gewoon een stuk minder groot. Zelf zijn ze erg enthousiast over hun nieuwe 4.x-firmware waar ze blijkbaar erg druk mee zijn. Die zou onder andere ook plugins introduceren. Daarmee wordt het denk ik al een stuk interessanter voor de community om makkelijk uitbreidingen te maken en vooral te delen.

• tcviper
Ben benieuwd want vind em tot nu toe erg tegenvallen.
Simpele dingen als een Sony TV aanspreken over het netwerk of lichten dimmen als Plex een film start op de mac mini dat is gewoon nauwelijks of niet te doen. En die forums daar gebeurt ook nauwelijks wat, heel veel vragen en weinig tot geen antwoorden, tot nu toe valt het helaas tegen. Hoop dat daar met 4.x verandering in komt.

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:56
Heb je de fibaro controller gekocht of een vera?

• tcviper
Fibaro he.

• HvB83
Zonder er zelf in te duiken ga je er niet komen ben ik bang. Zoals ik zeg, zonder LUA kan je eigenlijk alleen een beetje wat basisdingetjes doen van het niveau "druk hier, dan gaat daar een lampje aan". Er kan uiteindelijk heel veel, maar niemand gaat het echt helemaal van voor naar achter voor je uitschrijven tenzij je laat zien dat je er zelf ook moeite voor doet. Of je leverancier moet er helemaal in thuis zijn en je op weg willen helpen.

Voor Plex is er volgens mij nog niets, voor XBMC hebben ze wel een plugin gemaakt die wat basale functies kan uitvoeren.
Pagina: 1