Beste tweakers, een collega van mij wil een nieuwe laptop aankopen; type ultrabook. Ze wil graag een touchscreen om 's avonds op de bank te kunnen internetten en de batterij moet toch een aantal vergaderingen op een dag kunnen overbruggen.
Ik dacht aan een Lenovo Yoga 2 Pro, maar die is nog altijd niet te krijgen met azerty-toetsenbordindeling en de batterijduur valt in elke test wat tegen. De Sony Vaio Pro 13 is een toestel waar mijn broer heel tevreden mee is (hij kreeg als actie een tweede batterij gratis en surft vlotjes 18 met dat ding), maar die heeft geen touch screen.
Ik hoor graag jullie meningen.
Richtspecificaties:
i5 of i7 (Haswell)
4-8 GB Ram
touchscreen bediening (of convertible)
ultrabook gewicht
SSD of hybride
Batterijduur is erg belangrijk
Ik heb goede ervaringen met Lenovolaptops omdat ze robuust zijn, je lange support krijgt voor onderdelen (althans Thinkpadreeks) en goede dockingmogelijkheden hebt.
Ik dacht aan een Lenovo Yoga 2 Pro, maar die is nog altijd niet te krijgen met azerty-toetsenbordindeling en de batterijduur valt in elke test wat tegen. De Sony Vaio Pro 13 is een toestel waar mijn broer heel tevreden mee is (hij kreeg als actie een tweede batterij gratis en surft vlotjes 18 met dat ding), maar die heeft geen touch screen.
Ik hoor graag jullie meningen.
Richtspecificaties:
i5 of i7 (Haswell)
4-8 GB Ram
touchscreen bediening (of convertible)
ultrabook gewicht
SSD of hybride
Batterijduur is erg belangrijk
Ik heb goede ervaringen met Lenovolaptops omdat ze robuust zijn, je lange support krijgt voor onderdelen (althans Thinkpadreeks) en goede dockingmogelijkheden hebt.