Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop goede ultrabook met touchscreenbediening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, een collega van mij wil een nieuwe laptop aankopen; type ultrabook. Ze wil graag een touchscreen om 's avonds op de bank te kunnen internetten en de batterij moet toch een aantal vergaderingen op een dag kunnen overbruggen.

Ik dacht aan een Lenovo Yoga 2 Pro, maar die is nog altijd niet te krijgen met azerty-toetsenbordindeling en de batterijduur valt in elke test wat tegen. De Sony Vaio Pro 13 is een toestel waar mijn broer heel tevreden mee is (hij kreeg als actie een tweede batterij gratis en surft vlotjes 18 met dat ding), maar die heeft geen touch screen.

Ik hoor graag jullie meningen.

Richtspecificaties:
i5 of i7 (Haswell)
4-8 GB Ram
touchscreen bediening (of convertible)
ultrabook gewicht
SSD of hybride
Batterijduur is erg belangrijk

Ik heb goede ervaringen met Lenovolaptops omdat ze robuust zijn, je lange support krijgt voor onderdelen (althans Thinkpadreeks) en goede dockingmogelijkheden hebt.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De vaio pro is gewoon met touchscreen te krijgen. Oa door tweakers getest met touchscreen: reviews: Sony Vaio Pro 13: flexibele lichtgewicht Zie eerste zin.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Yoga 2 pro is op de Lenovo site te bestellen. Heeft een enorme resolutie zeg. Maar kost ook wat. Voor minder geld en bijna dezelfde specs heb je de S440 Touch die ik nou een maand of wat heb. Ik ben er erg tevreden mee. Het is niet het meest heldere scherm maar prima te doen en een goede resolutie. Batterij gaat makkelijk 6 uur mee en bovendien laadt hij binnen een uur helemaal op. Gewicht is heerlijk. Had wel problemen met videokaart drivers. Als je bestelt, let er dan wel op dat je het US EU toetsenbord selecteert. Ik heb de standaard NL laten staan en die indeling is erg irritant.

[ Voor 10% gewijzigd door Streup op 18-01-2014 10:03 ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Topicstarter
dank je alvast voor deze tips. Wist niet dat die vaio nu met touch geleverd werd, waarvoor dank.
S440 ziet er erg interessant uit voor die prijs, maar helaas weer enkel te krijgen met qwerty (België gebruikt de Franse azerty-toetsenbordindeling).