CPU's van andere merken die niet van andere merken zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 17:49
Als het op x86 processoren aankomt, dan zijn er twee bedrijven die die processoren ontwerpen/produceren; Intel en AMD. Waarom staan er dan 5 andere bedrijven tussen die alleen maar hun naam ervoor plakken? Is dat nou echt nodig? Ik bedoel, een HP Intel Xeon X5650 is toch verdorie gewoon een Intel Xeon X5650?

Waarom moet daar de noemer HP voor?

Kleine rant omdat het mij stoort maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch dat de HP 536 euro kost en de "normale" 849 euro bij spare IT ook bij andere aanbieders zie ik flinke prijsverschillen .

Eigenaardig je zou toch zeggen dat er afgezien van SKU geen verschil zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:00
Misschien zit er verschil in de support, zoals wel vaker met rebranded / OEM spul ? Dan is het niet handig om het samen te vegen in één artikel natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat zal onder de HP-noemer omdat HP dat daadwerkelijk in een eigen verpakking levert.

Veel harde schijven die je voor workstations en desktops kan kopen zijn ook gewoon relabeled schijven van een van de OEM's. Zo werken die grote jongens nou eenmaal met de onderdelen voor hun producten.

Dat jij zo'n processor ook los "direct bij Intel" kan kopen is verder irrelevant voor het bestaansrecht van die HP-verpakking :P

Als je graag die X5660 wilt, dan kan je uiteraard die goedkopere van HP kopen en het risico nemen dat eventuele garantie lastiger is te krijgen en dat er mogelijk een lastig te verwijderen heatsink bij zit ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ACM op 16-01-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Klopt, het zit 'm puur in leveringsomvang en dan met name op het gebied van support vanuit de leverancier.

We hebben lange tijd deze CPU's niet actief opgenomen in de Pricewatch, maar sinds kort krijgen we een groot deel van de specificaties aangeleverd via Icecat, waardoor wij mondjesmaat deze processoren wel zullen toevoegen. Hierbij zullen we uiteraard prioriteit geven aan de CPU's van AMD en Intel zelf en pas als wij tijd hebben doen we de rest ;)