Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

42"/46" Led TV kiezen : Samsung/Sony/Philips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allen,

BIj deze mijn 1ste topic, al meteen een moeilijke kwestie (voor mij toch :-) ) ..

Ik zoek dus een nieuwe TV, heb momenteel nog een oude 32" (CRT) Philips Cineos dus een nieuwe zal normaal gezien sowieso een hele verbetering moeten zijn (hopelijk?)

Enkele punten :
-budget 6-800€
-kijkafstand +- 3.5 meter
-3D/Smart is niet per se nodig maar zit er blijkbaar meestal toch op tegenwoordig
-TV komt vast tegen de muur te hangen, een soundbar zal er (denk ik?) ook wel bij moeten, standaard geluid is dus niet zo heel belangrijk
-ik twijfel zelf tussen 42" en 46" maar zou eerder voor een kleinere gaan met betere beeldkwaliteit dan een grotere met een 'slechtere' kwaliteit

Heb al enkele modellen gezien in de winkel en onderstaande zitten zowat binnen het budget, heeft iemand ervaringen met deze of andere modellen die ook interessant zijn?

-Samsung UE46F6400
-Sony 42KDLW805A
-Philips 42PFL6198K/12

Had ook de Samsung UE40F7000 gezien, maar die valt buiten mijn budget denk ik?
(is qua beeldkwaliteit beter dan bovenstaande als ik het goed heb?)

Iemand advies?

Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In je prijsklasse is de ST60 van Pansonic onverslaanbaar wat betreft beeldkwaliteit. Beter zul je dus niet vinden.

Je hebt gelijk dat het geluid van een platte tv over het algemeen niet zo best is. Verkijk je echter niet op een soundbar. Ook hierin is eigenlijk maar weinig ruimte op fatsoenlijke drivers in te bouwen. Het geluid zal zeker wel beter zijn dan dat van de tv maar verwacht er ook niet te veel van.

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ik inderdaad ook gezien, qua beeldkwaliteit zou er niets boven (deze) plasma gaan, maar moest ik nu toch willen kiezen tussen de 3 Led-TV's, welke zou je dan aanraden?

Heb ik de winkel al een demonstratie gehad van enkele soundbars, voor mijn gebruik zouden deze voldoende moeten zijn, toch al beter dan het standaard geluid :-).. (geen diehard gamer of cinefiel ofzo)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:11:
maar moest ik nu toch willen kiezen tussen de 3 Led-TV's
Hoezo?

Verwijderd

Topicstarter
Heb naar de winkel gemaild waar ik ben geweest, dit was het antwoord :

"..toestel hebben wij niet in de winkel, maar kunnen we wel bestellen,
Wij voeren immers geen Plasma, omdat dat een uitlopende techniek is, en na uitloop
van de huidige modellen niet meer gevoerd zal gaan worden door de merken,
ze hebben het toestel momenteel niet voorradig bij Panasonic"

Daarom dus.. :-)

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:49:
Heb naar de winkel gemaild waar ik ben geweest, dit was het antwoord :

"..toestel hebben wij niet in de winkel, maar kunnen we wel bestellen,
Wij voeren immers geen Plasma, omdat dat een uitlopende techniek is, en na uitloop
van de huidige modellen niet meer gevoerd zal gaan worden door de merken,
ze hebben het toestel momenteel niet voorradig bij Panasonic"
Samsung en LG komen anders gewoon nog met plasmamodellen. Enkel Panasonic stopt ermee, maar de modellen zijn nog ruim beschikbaar momenteel. Misschien niet in de winkel waar jij het wil kopen, maar ze zijn er heus nog wel.

De Panasonic TX-P42ST50 is trouwens nu verkrijgbaar bij BCC tegen een zeer gunstige prijs.

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:11:
Deze had ik inderdaad ook gezien, qua beeldkwaliteit zou er niets boven (deze) plasma gaan, maar moest ik nu toch willen kiezen tussen de 3 Led-TV's, welke zou je dan aanraden?
Als ik tussen die 3 moest kiezen, zocht ik verder. De door jouw beoogde winkel kan blijkbaar de ST60 niet leveren maar die zou ik dus nog 1 gaan halen nu het nog kan. Plasma is qua beeld gewoonweg het beste.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12
Dimens schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:11:
[...]

Samsung en LG komen anders gewoon nog met plasmamodellen. Enkel Panasonic stopt ermee, maar de modellen zijn nog ruim beschikbaar momenteel. Misschien niet in de winkel waar jij het wil kopen, maar ze zijn er heus nog wel.

De Panasonic TX-P42ST50 is trouwens nu verkrijgbaar bij BCC tegen een zeer gunstige prijs.
hmmm meer info beschikbaar? linkje ofzo?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Dimens
Snowhite0901 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:27:
[...]

hmmm meer info beschikbaar? linkje ofzo?
Over welk gedeelte?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12
dit gedeelte:D

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de 2 modellen? (ST50 en ST60)

• Dimens
BCC heeft hem nu niet meer staan dus helaas pindakaas.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:08:
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de 2 modellen? (ST50 en ST60)
Het bouwjaar, de beeldfrequentie en de input lag.

[ Voor 30% gewijzigd door Dimens op 17-01-2014 18:18 ]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-11 09:09
Als je snel bent, bij plasma-discounter de TX-P42ST60 voor 649 in de aanbieding dit weekend. http://www.plasma-discounter.nl/weekendactie.aspx?id=1809464

Verder is er over 2 weken de BTW actie bij de media markt, doe daar je voordeel mee zou ik zeggen. Vandaag voor mijn ouwe man de Sony KDL-50W656A gekocht voor 799 euro (met prijsgarantie binnen 2 weken, dus eigenlijk 660 euro) en deze bevalt zeer goed. Daarnaast komt deze TV incl muurbeugel. TV heeft geen 3D maar wel wifi / smart tv / USB hdd functie.

Ik heb zelf een plasma (panasonic van 2 jaar oud) maar de Sony valt me niet tegen, zwartwaarden zijn OK en de kleuren goed, alleen wat 'harder' dan plasma waardoor het beeld scherper lijkt. Het design is vele malen beter, dunne metalen rand en slanke voet. Daarnaast is het stroomverbruik ook een stuk gunstiger (50W tov 200W)

En ik weet niet of je veel (en lang) naar dezelfde zenders kijkt, maar plasma heeft nog steeds last van inbranden, ook al zegt men dat dit niet meer aan de orde is. Maatje van mij heeft een VT50 en daar is duidelijk het Nederland 1 logo rechts en het RTL logo link te zien op licht beeld. Niet heel storend, maar wel vervelend.

No Shame, only Fame!

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm op Coolblue.be ook aan die prijs gezien geloof ik.. (woon in België)

Heb van 't weekend eens een beetje opgezocht over plasma en dat waren inderdaad de nadelen die ik vond, inbranden en hoger stroomverbruik...

Led is dan toch zo slecht niet? :-)

Aangezien ik (zoals ik eerder al aangaf) geen cinefiel ben, vraag ik me af of ik als leek het verschil ga zien tussen de superieure zwartwaarden van een plasma t.o.v een led-TV?

• S1NN3D
  • Niet online
Het meerverbruik van een plasma valt reuze mee; misschien 2 tientjes extra aan stroomkosten. Vind ik persoonlijk geen hoge prijs voor een betere beeldkwaliteit.

Het inbranden wordt ook vaak overdreven. Het risico is er echt wel maar in de praktijk valt het reuze mee. Heb nu mijn 2e plasma staan en ik heb nog altijd probleemloos gekeken.

Of je met een lcd net zo goed af bent... Dat is een kwestie van keuzes maken. Zelf zou ik er niet voor kiezen om naar een mindere tv te kopen voor dat geld. Typische lcd-problemen zoals backlight bleeding en motion blurring maken het voor mij dat ik het niet om aan te zien vind. En dit zijn geen mogelijk problemen maar gegarandeerde problemen omdat deze inherent zijn aan de lcd-techniek.

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:41:
Aangezien ik (zoals ik eerder al aangaf) geen cinefiel ben, vraag ik me af of ik als leek het verschil ga zien tussen de superieure zwartwaarden van een plasma t.o.v een led-TV?
Ja.

Verwijderd

Topicstarter
PS: Welke maat hebben jullie trouwens hangen en op welke afstand, want ik heb toch de indruk dat 46" wel mag?

• S1NN3D
  • Niet online
Wij kijken sinds kort naar een 50 inch op een afstand van een metertje of 4. Gaat prima. Hiervoor was het 42 inch en dat heb ik altijd aan de kleine kant gevonden.
Pagina: 1