Nieuw beeldscherm of nieuwe videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik heb een upgrade besteld voor mijn huidige pc.
Mijn huidige beestje is een C2D 6750 @3.2 GHz, 6GB ram, SSD en een 6870 flex.
De beeldschermen zijn een syncmaster 205BW en een 940BW.

De systeemkast wordt voorzien van een i7 3770, 8GB ddr3 en een Gigabyte Z77 mobo.
Dat is besteld en staat verder vast, is ook de discussie niet.
Graka, voeding, videokaart, dvd-r en beeldschermen verhuizen mee naar de nieuwe setup

Er is echter nog budget van ongeveer 300 euro.
Beeldschermen die ik nu heb zijn eigenlijk nog dikke prima, maar een betere resolutie (= past meer op het scherm) is natuurlijk altijd fijn.

PC wordt voor 80% gebruikt voor office, photoshop/illustrator, browsen e.d. De overige 20% wordt er gegamed. Games zitten in de hoek van Far cry 3, BF4.

Nu twijfel ik of ik de 6870flex een upgrade moet geven, of het beeldscherm. Heb een mooi Asusbeeldscherm gezien die heel iets over het budget gaat, maar heeft ook USB3.0 ingangen, dus dat is het me wel waard.

Van het beeldscherm heb ik sowieso 80%-100% van de tijd plezier, van een betere videokaart heb ik 20% van de tijd plezier. Hiermee geef ik misschien al wel deels antwoord op de vraag, maar misschien heeft iemand nog andere inzichten, waarom ik wel of niet voor de graka of beeldscherm moet kiezen?

Hoi!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je bezig bent met Photoshop en Illustrator dan zou ik persoonlijk zeker voor een betere monitor gaan. Als ik het zo zie zijn beide monitoren uitgerust met een TNpaneel. Ik zelf ben daar niet zo'n fan van als je een beetje kleurbereik wil hebben. Dan is een leuke IPSmonitor een betere keuze, en die zijn tegenwoordig best betaalbaar.
Eeen 6870 is nog best te doen, als je niet te veeleisend bent.

• Tony_M
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-03 18:24
Je zou de 300e kunnen splitten in een wat betere grafische kaart en IPS scherm (1920x1080):

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI N660 Gaming 2GD5/OC€ 149,90€ 149,90
1LG 24EA53VQ-P Zwart€ 153,95€ 153,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 303,85

En een review van de 660.

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Thanks voor de reply's.
Ben toch voor het beeldscherm gegaan. Ik wacht wel af hoe de videokaart het trekt met gamen.
Het is overigens een pricewatch: Asus ASPB248Q Zwart geworden, IPS, USB3.0.

Wellicht over een paar maanden van mijn vakantiegeld dan een R9 ofzo op de kop tikken, of tweedehands een 660/760/7xxx.

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 16-01-2014 19:36 ]

Hoi!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Waarom niet de alom geprezen Dell U2412HM ?? Is dat met een bepaalde reden ? HDMI of USB3.0 ?

Deze --> http://nl.hardware.info/p...l-ultrasharp-u2412m-black

PW --> pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Ik had ze nog niet naast elkaar gezet.
Werd vooral geleid door USB 3.0 aan het scherm, wat natuurlijk wel een erg fijne feature is.
De vraag is alleen of het ook €90 waard is, de schermen doen verder niet voor elkaar onder volgens mij.

Hoi!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 14:47
Ik begrijp niet helemaal waarom je geleid word door een USB verlengkabel..
Want dat is wat het in feite is.
Welke fatsoenlijke case heeft er nu niet front USB 3?

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
De case die ik gekocht heb heeft ook USB 3.0 op front.
PC staat echter op een redelijk ongemakkelijk plek, maar ik kan natuurlijk ook gewoon een verlengkabel kopen op DX en die op mijn bureau laten uitkomen ;).
Goed idee!

Hoi!

Pagina: 1