Probleem
Wij hebben een nieuwe schijf (SSD) in onze Lenovo Z500 geplaatst. Volgens Lenovo is daar geen Windows-8 op te krijgen. Dit kan toch niet waar zijn?
De historie:
Mijn zoons Lenovo-Z500 schijf crashte. Ik heb echter geen garantie meer en er is geen (her)installatie-DVD oid. Maar zoon had al gespaard voor een upgrade dus heb ik er een SSD in geplaatst (+/- 20 schroefjes en heel wat gepriechel om de back-cover los te krijgen).
Maar dan moest windows 8 (op de doos staat Win8 MM) er weer op.
Pogingen die ik zelf deed:
Zoon is razendblij met zijn supersnelle 'crack'-laptop maar ik wil toch nog een poging wagen om een legale versie werkend te krijgen op deze SSD.
Maar hoe ik dat voor elkaar moet krijgen
Straks staat er een getralied busje voor mijn deur
Wij hebben een nieuwe schijf (SSD) in onze Lenovo Z500 geplaatst. Volgens Lenovo is daar geen Windows-8 op te krijgen. Dit kan toch niet waar zijn?
De historie:
Mijn zoons Lenovo-Z500 schijf crashte. Ik heb echter geen garantie meer en er is geen (her)installatie-DVD oid. Maar zoon had al gespaard voor een upgrade dus heb ik er een SSD in geplaatst (+/- 20 schroefjes en heel wat gepriechel om de back-cover los te krijgen).
Maar dan moest windows 8 (op de doos staat Win8 MM) er weer op.
Pogingen die ik zelf deed:
- Om de productcode te achterhalen (zit in de Bios) een Win-7 versie geinstalleerd. Na installatie blijft de Lenovo rebooten. Iets met uefi/mbr/gpt/van-usb-of-dvd/fastboot/secureboot oid.
- Op andere PC via de MS-upgrade procedure (uitgelegd op www.redmondpie.com/downlo...e-directly-from-microsoft) een versie gedownload met de productcode van een MSDN-versie (ergens van internet geplukt). Deze wil niet installeren, melding: Deze productcode komt niet overeen met één van de windows-installatie kopieen. Geef een andere productcode op. Toen ook de productcode van onze PC waarop deze versie werd gedownload geprobeerd maar deze gaf hetzelfde resutaat.
- Via usenet een crack-versie gedownload en deze kon wel worden geinstalleerd. Met RwPortable (produkey geeft alleen de code van de crackversie) de Lenovo-OEM-code uit de bios weten te vissen. Maar als ik dan de foute crack-productcode wil wijzigen in de juiste OEM-productcode krijg ik de melding: kan niet worden gebruikt om deze editie te activeren.
- Dan geprobeerd een andere/betere versie te downloaden van Microsoft zelf (via de Upgrade-procedure als hierboven) en dan nu met de 'goede' OEM-productcode. Melding: Deze code is niet voor handelsversies.
- Via Windows zelf de optie 'Windows opnieuw installeren' geprobeerd maar dan krijg ik de melding: Er ontbreken een paar bestanden. Deze zijn beschikbaar via het installatie- of herstelmedium van Windows.
- Moedeloos dan maar de telefoon gepakt en Microsoft gebeld. Deze kunnen niets doen en sturen mij door naar Lenovo voor hun OEM-versie.
Zoon is razendblij met zijn supersnelle 'crack'-laptop maar ik wil toch nog een poging wagen om een legale versie werkend te krijgen op deze SSD.
Maar hoe ik dat voor elkaar moet krijgen