Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFullCount
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 00:20
Hey mede-tweakers,

Ik heb een klein probleempje, namelijk dat mijn mobo denkt dat de cpu idle (echt meteen in de bios al, vanuit een dag stilstaan) 100C is.

Hoe komt dit nou?

Ik heb laatst een R9 290 GPU gekocht, en dat aangesloten op mijn 550W voeding, in de veronderstelling dat dat wel los zou lopen. Nou, na een paar dagen een zwart scherm, en heb dus een nieuwe voeding besteld, een 750Watter.

Maar sinds dat die 750W voeding in mijn pc zit, heb ik dus dat die CPU overmatig heet word aangegeven door mijn pc, terwijl er koude lucht uit de koeler blaast, en er verder niks met de cpu gebeurd is. Hij word onder load ook niet warmer dan 105C (afgaande op de resultaten uit HWMonitor)

Is dit een probleem?

Op het eerste oog niet, boeiend dat die een te hoge temp aangeeft als dat niet zo is, ik vind het best, alleen krijg ik ingame (BF3+4, Crysis 3, Metro 2033) een enorm lage FPS, en MSI afterburner geeft aan dat de GPU uit zn neus staat te vreten.

Dan de vragen :

Kan het kloppen dat mijn cpu nu te maken heeft met heat throttling terwijl hij niet te warm is?
Wat kan ik doen om die sensor weer normaal te laten werken?

Alvast bedankt allen!

PS. Specs zullen jullie wel kunnen waarderen denk ik :)

CPU : Intel Core i5 3570K met stock koeling
Mobo : MSI Z77A G41
GPU : Radeon R9 290
Voeding : Cooler Master G750M
RAM : 8Gb Crucial DDR3-1600
HDD : Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Met die temperatyren raad ik je aan de stock koeler nog eens opnieuw te mounten. Zomaar een sensor die stuk gaat is zeldzaam. Ik vermoed dat je koeler is losgekomen. Pas op, met deze tempreaturen gaat er onherroepelijk iets stuk...

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFullCount
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 00:20
Je had gelijk, de koeler zat niet helemaal vast meer... gelukkig heb ik hem geen weken zo laten draaien en heb ik hem maar weinig gebruikt verder... Gelijk maar ff een nieuwe koeler bestellen dan, ben toch de koelpasta kwijt xD

Ps. Vette mix heb je daar!