• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Beste mede-tweakers,

Ik denk eraan om een 2de TV te installeren in m'n slaapkamer.

Nu heb ik zelf Belgacom TV en wil ik geen 2de decoder "aanschaffen" en gebruik maken van Belgacom TV-overal app op Android.

Nu zou ik graag een oplossing willen waarbij ik via een mediaplayer / HDMI dongle aan kan sluiten op de TV zodat ik toch de TV-overal-app kan gebruiken en eventueel ook muziek/video kan streamen naar deze TV.

Wat zijn hiervan de mogelijkheiden. Ik keek al eens bij de Xtreamer SideWinder 3 of eventueel HDMI Dongle. Maar ik stel me de vraag of zo'n HDMI dongle's goed werken qua snelheid / beeldkwaliteit.
Een Rasberry Pi kwam ook in me op, maar dan staat hier standaard XBMC op en kan je wsl niet "booten" naar een android omgeving.

Wat zijn jullie meningen hierover?

Graag hoor ik hiervan!

Gr,
Sven

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
waarom geen tuner in een server gooien en die laten streamen?

iRacing Profiel

• MM51_Mini
Euhm ... explain me?

• MM51_Mini
OK, ben eens aant googlen geslagen...

Ik kom uit bij de Minix reeks die je via DX.com kunt aanschaffen.

Nu stel ik mij de vraag : je wil de Android player gebruiken om Belgacom TV-Overal te installeren en streaming via het Wifi-netwerk van films, serie's of muziek en eventueel wat youtube-filmpjes bekijken. In principe hoef ik niet persé XBMC werkend te krijgen, maar als het wel kan, en ik kan dan eventueel ice-films of dergelijke werkend krijgen op de XBMC, is het altijd meegenomen...

Zou een Minix HDMI Android dongle volstaan of is het prijsverschil met een Minix Neo 7 de moeite waard?
Ik gebruik nu op m'n PC "Universal Media-server" ... dit is gewoon UPNP dacht ik.

Ook ga ik een Engenius Pod router aankopen (vermoedelijk de 350 ofwel de 600) ...

Mijn huidige situatie is als volgt : een B-Box beneden die met powerplus (85MBit) naar een bureau-kamer. Daar zou ik dan de nieuwe router aankoppelen, waar m'n PC met media staat. De TV en Minix zal in de kamer ernaast komen.

Is het dan beter die 600 te nemen die dual band ondersteund of is de 350 voldoende op single band 2.4Ghz?

Wat zijn jullie meningen?

Hoor het graag!

Gr,
Sven