Toon posts:

Vraag: Goedkope oplossing van Windows XP naar Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk voor een bedrijf die computers verkoopt aan mensen met een laag inkomen, hierop staat over het algemeen Windows XP op geïnstalleerd.

Mijn vraag is, omdat Microsoft geen ondersteuning meer geeft voor Windows XP, of het mogelijk is om een goedkope oplossing te vinden voor Windows 8.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 23:28
linux in de vorm van ubunto? wat heb je zelf al gegoogled?

[ Voor 23% gewijzigd door Djampire op 16-01-2014 13:10 ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe wordt nu XP ingekocht? OEM versie bestaat niet meer voor Win8, maar misschien nog voor Win7 of Vista?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Als ze student zijn of kinderen hebben die studeren dan zijn de kosten op http://www.microsoftstore.com op dit moment 59,99. Anders komt het op 85 euro (pricewatch: Microsoft Windows 8 Pro NL Upgrade 32/64 bit)

Even goed nadenken hoe lang mensen er mee doen (>4 jaar waarschijnlijk) dan vallen de kosten wel mee. Het moet wel nu opgehoest worden natuurlijk en dat kan veel zijn voor mensen met een laag inkomen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Djampire schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:09:
linux in de vorm van ubuntu*? wat heb je zelf al gegoogled?
We hebben een aantal pogingen geprobeerd met klanten maar dat gaf geen goed resultaat.

Nee, de OEM-license's die binnenkomen zijn van computers die wij gratis binnen krijgen, bijvoorbeeld van scholen. De mensen met het lage inkomen gebruiken hun computer over het algemeen voor huis en tuin gebruik.

Het gaat om tientalle computers die opnieuw geïnstalleerd moeten worden, inclusief werkcomputers waarop wij werken. Omdat we weinig kunnen investeren in retail/OEM license's van Windows zoeken we een alternatief om dit op te lossen. We kunnen mensen met een laag inkomen niet zomaar computers geven waarvan de kans groot is dat de zero-day exploits door hackers wordt gebruikt.

De mensen hier maken over het algemeen geen gebruik van Linux distributies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:28:
[...]

De mensen hier maken over het algemeen geen gebruik van Linux distributies.
Je kunt de mensen natuurlijk ook de keuze geven ...of €XX,XX betalen voor een Windows licentie , of een gratis Ubuntu licentie.

Iets is natuurlijk beter dan niets

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk dat je weinig andere oplossing hebt, mogelijk dat je nog iets via zakelijke kant van MS zou kunnen doen (al werkt Win8 afaik niet meer met VLK's),

Mogelijk een XP->Win7 upgrade iets betaalbaarder?

Er zijn wel van die licentie-sites (kopen en verkopen), maar geen idee of dat betrouwbaar is.
Imnoa schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:39:
Je kunt de mensen natuurlijk ook de keuze geven ...of €XX,XX betalen voor een Windows licentie , of een gratis Ubuntu licentie.

90 euro of gratis, simpele keuze voor mensen met weinig geld. Tot ze Linux hebben en ze snappen er de ballen niet van, hoe ga je daar weer mee om? (zijn bedrijf lijkt ook de kennis niet te hebben voor Linux-support).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imnoa schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:39:
[...]

Dat is helaas geen oplossing, want er is spijtig genoeg 'haast' geen ervaring met Linux distributies zoals Ubuntu, Debian o.i.d.

De enigste optie die we hebben voor de mensen hier is Windows, en dan stel ik mijn vraag opnieuw:
- Is het mogelijk om goedkoper Windows 8 license's aan te schaffen voor non-profit organisaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:44:
Denk dat je weinig andere oplossing hebt, mogelijk dat je nog iets via zakelijke kant van MS zou kunnen doen (al werkt Win8 afaik niet meer met VLK's),

Mogelijk een XP->Win7 upgrade iets betaalbaarder?

Er zijn wel van die licentie-sites (kopen en verkopen), maar geen idee of dat betrouwbaar is.

[...]

90 euro of gratis, simpele keuze voor mensen met weinig geld. Tot ze Linux hebben en ze snappen er de ballen niet van, hoe ga je daar weer mee om? (zijn bedrijf lijkt ook de kennis niet te hebben voor Linux-support).
Dan kiezen ze gratis, je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Dus als Linux je niet bevalt dan breng je de PC/Laptop lekker terug zodat er iemand anders gelukkig mee gemaakt kan worden. En anders investeer je wat tijd en moeite in het leren omgaan met linux óf je koopt een windows licentie.

Misschien (waarschijnlijk) kort door de bocht van mijn kant, maar als je iets krijgt hoef je niet het beste/makkelijkste te verwachten

Ik kwam een tijdje geleden http://www.productkey.nl/ tegen
Maar ik vrees (dus wees gewaarschuwd) dat dit too good to be true is

[ Voor 13% gewijzigd door ImNotnoa op 16-01-2014 14:53 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Dat Microsoft stopt met het updaten van Windows XP wil natuurlijk niet zeggen dat Windows XP niet meer werkt na 8 april. Je kan straks Windows XP nog altijd activeren en updaten tot de laatste servicepack met de laatste updates (April 2014) en het nog steeds blijven gebruiken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:50:
Dat Microsoft stopt met het updaten van Windows XP wil natuurlijk niet zeggen dat Windows XP niet meer werkt na 8 april. Je kan straks Windows XP nog altijd activeren en updaten tot de laatste servicepack met de laatste updates (April 2014) en het nog steeds blijven gebruiken.
Dat weten we ook wel, maar we willen graag up-to-date blijven.

Het probleem is dat we geen '2e hands computers' willen verkopen aan klanten met Windows XP, omdat er geen security patches meer zijn en het waarschijnlijk niet lang meer gaat duren dat andere producten (PHP is al gestopt met het ondersteunen sinds 5.5)

Heeft iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Er is ook nog dit : https://www.malwarebytes.org/antiexploit/ Dit helpt in ieder geval tegen exploits van de bekende software.

Verder denk ik dat het verschil tussen de stap tussen XP > Win 8 en XP > Ubuntu niet zo verschrikkelijk groot is.

[ Voor 60% gewijzigd door ImNotnoa op 16-01-2014 14:56 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:46:
[...]
- Is het mogelijk om goedkoper Windows 8 license's aan te schaffen voor non-profit organisaties?
Ja, maar er zitten wat haken en ogen aan en ik zou niet weten of je de licentie ook uit handen mag geven: http://www.microsoft.com/...nprofits/whats-available/
Ik denk dat het eenvoudigste is om gewoon even te bellen naar Microsoft Nederland en je situatie voorleggen en vragen wat zij voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09

Barrycade

Through the...

Maar even voor mijn beeldvorming: wat voor hardware hebben we het hier over en wat mag dat dan kosten?

Simpel laptopje bij de MM kost 350 euro incl W8
Daarnaast staat Marktplaats / V&A vol met PC's met Vista/W7 voor nog minder dan die 350 euro laptop van de MM . Dus hebben we het hier over PC's van 100 euro of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft gaat nog een jaar door met het updaten van de beveiliging. Dus je hebt nog even de tijd denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Heb je het artikel wel gelezen? Het gaat om anti-mallware updates (Security Essentials), niet over het dichten van lekken/bugs ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 16-01-2014 15:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:46:
[...]
Kijk even op http://www.techsoup.nl of je daarvoor in aanmerking kan komen met je non-profit organisatie. Prijzen zijn te vinden op: https://www.techsoup.nl/directory/2

[ Voor 20% gewijzigd door Gé Brander op 16-01-2014 16:34 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veendijk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 17:00
Ik vermoed dat die computers nogal oud zijn. En dat ze Windows 7 niet zullen draaien Windows 8 heeft wat minder nodig dan 7.
Pagina: 1