Grafische kaart inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 572798

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een hulpvraag, ik heb een acer z3801 all in one, deze pc heeft geen losse grafische kaart maar gebruikt dit van het moederbord. Ik wil hierin een losse grafische kaart inbouwen.
Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is? als dit zo is wat voor kaart moet ik dan hebben? wat voor type.
Misschien heeft iemand een link naar een of andere site, alvast heel erg bedankt als iemand voor mij die moeite wil nemen, want ik ben hier niet echt in thuis.

mvg Geert,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:35
Helaas ik zal je uit de droom moeten helpen:
[...]
Worst of all, All-In-One computers don't have room inside to install a real graphics card, they don't have a PCI-Express x16 expansion slot, so you cannot upgrade to a more powerful card. You also can't upgrade the power supply, which is often required to support midrange or higher level gaming cards.
[...] {Bron}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Jack_Nick, Ik vroeg dit omdat er in hogere modellen zoals de Z5801 met dezelfde behuizing een nvidia kaart zit? Het zal wel een specifiek kaartje zijn die niet gangbaar zijn zoals in een desktop pc.
Maar bedankt voor je hulp. groet Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 13:15
Vanaf 13:00 is de chat op de Acer site geopend (http://acer-nl.custhelp.com/app/chat/chat_launch). Ik zou zeggen, vraag het daar eens na mbt aansluiting en mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
all in ones zijn vaak gebasseerd op notebook hardware. het kan dus zijn dat je een mxm slot hebt waar een graka in zit. in dat geval zijn ze upgradable. wel moet je hiervoor speciale gpu biosen flashen als het niet de juiste is.

http://www.mxm-upgrade.com/Check.html

ik heb hier eens een filmpje bekeken maar het lijkt wel op een full size kaart als dit hetzelfde apparaat is.
in dat geval kun je redelijk eenvoudig upgraden (let wel op goede koeling en afmetingen

YouTube: Acer Aspire Z3750 All in one PC - Gehäuse öffnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-04 16:56
Je ziet dat er op het mobo geen PCI-E slot zit dus een losse GPU inbouwen gaat hem niet worden.

Waarom wil je je GPU upgraden overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi JustwilliamNL, mijn zoon wilde War Thunder spelen, maar dat trekt de pc niet, vandaar dat ik het hier op het Forum heb gevraagd om een GPU te plaatsen.
Voor de rest is het een perfecte pc.
bedankt voor je reactie. Groet Gert
Pagina: 1