Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met 13" voor fulltime gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Momenteel gebruik ik een 17" laptop maar ben op zoek naar iets nieuws en na een paar dagen met een 10" tablet (Surface!) gewerkt te hebben kom ik er achter dat 17" clownesque groot is.

Nu vraag ik me af of een 13" scherm groot genoeg is voor fulltime gebruik als IT Pro (Macbook Pro 13.3" Retina bv).
De hoeveelheid informatie dat een klein scherm weer kan geven is nagenoeg hetzelfde als een groot scherm (1080p bv) dus dat zou geen issue moeten zijn.

Wie werkt er fulltime met een 13" HD-achtig scherm en is dit groot genoeg? Of toch maar een 15"?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
Een IT Pro gebruikt geen Apple aangezien het merendeel van je beheer tools niet eens ondersteund worden of werken. Maar bedoel je een IT Accountant die spul probeert te verkopen dan is een Apple zeer geschikt. Zelf denk ik dat het erg klein is om echt op te werken, maar ach op je vaste werkplek (er van uitgaande dat je die hebt) kan je zo een groter scherm er aan koppelen lijkt me?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 11:30
Ik vind 12-13" een fijne maat om mee te werken en ook extreem portable. 11.6" is mij al te klein, voornamelijk omdat het vaak een verticale resolutie van 768 pixels heeft.
Het ligt ook een beetje aan je ogen, zithouding en uithoudingsvermogen - dus sterk persoonsafhankelijk :)
Loop de MediaMarkt in en ga ff testen.

Zoals gezegd, als je een groter scherm nodig hebt, dan kun je een dockingstation met beeldscherm nemen.