Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:34
Hallo,

Bij een bedrijf met een SBS 2008 server heeft 1 gebruiker steeds problemen.
Dit zijn performance problemen, voornamelijk trage outlook en blijft vaak hangen.
Verder geeft hij regelmatig de melding dat explorer niet meer werkt, deze start hij dan opnieuw op.

Na wat onderzoek bleek dit aan de OST file te liggen, als deze corrupt is geeft deze dit soort problemen.
Vervolgens heb ik de OST file verwijdert, bij het opnieuw aanmaken hiervan zijn de problemen weer terug gekeerd.
Wanneer ik dit account op een andere computer aanmeld en dan de OST aan laat maken treden direct dezelfde problemen op.

Het leek dus in haar mailbox te zitten.
Ik heb met veel moeite alle items uit haar mailbox kunnen exporteren, een nieuwe mailbox aangemaakt en vervolgens waren de problemen een hele tijd weg.

Onder haar mailbox zitten nog een hoop extra mailboxen toegevoegd, deze zijn toegevoegd als postvakken die ook geopend moeten worden, niet als extra accounts. Dit heeft volgensmij als gevolg dat alles in 1 OST komt te staan. De OST is inmiddels 21GB.
Nu heeft ze pas perongeluk een mailmap van een ander account versleept, deze map bevatte 3GB aan mails. Sindsdien zijn de problemen weer terug.

Ik heb nu van de grootste mappen publieke folders gemaakt en een groot deel van de oude mails gearchiveerd.

Daarna heb ik de OST weer laten herbouwen. De performance is nu vrij goed, echter krijgt ze weer regelmatig de melding dat explorer crasht.

Iets is er dus toch nog niet goed.

Ik wil sowieso de extra mailboxen als losse accounts toe gaan voegen zodat er wat losse OST bestanden komen en niet 1 veel te grote.

Hebben jullie nog tips of ideen? Zit er nu zelf aan te denken om een keer via eseutil een repair en defragmentatie uit te voeren op de mailbox store van Exchange zodat eventuele corruptie daar uitgehaald wordt? Is dit een goed idee?

Alvast bedankt!

Tim

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Ik ken natuurlijk verder je omgeving niet maar een mailbox van 21 GB is wel vrij groot. Het zoeken van email in Outlook wordt echt een drama zo. Hoe groot is de mailbox nu? Welke outlook versie gebruik je?

Heb je geen problemen als je exchange modus met cache uitschakeld? Je kunt kijken wat er gebeurd als je caching voor de gedeelde mailboxen uitschakeld. accountinstellingen --> meer instellingen -> geavanceerd
Weet je zeker dat het geen plugin is in Outlook? crashed hij ook als je outlook in veilige modus start (outlook.exe /safe)?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke Office (Outlook) versie gebruik je?
Volges mijn tot Office 2007 mocht je .ost niet groter worden dan 2 Gieg.
Daarboven werdtie per definitie corrupt.
Of staat de .ost misschien op een gecomprimeerd NTFS volume?
Dan kannie niet groter worden dan 4 Gieg

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• detim
Het is Outlook 2010, ik heb nu de accounts even los toegevoegd. Nu zijn het allemaal OST's van rond de 1GB.
Even afwachten of ie nu stabiel blijft.

Verwijderd

Office 2013 gebruiken, cache instellen/verminderen. Eventueel een SSD aanschaffen. Ik heb het voor een klant ook op die manier geregeld, al haar problemen zijn toen opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 15:12 ]

• detim
SSD zit er al in, is een gloednieuwe PC.
Office 2013 stellen we hier nog even uit.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

OST's zijn een onderdeel van Outlook. Ik verplaats het topic dan even naar Client Software Algemeen

:)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarom een OST als het een vaste pc is?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Inderdaad, caching modus kan je uitzetten als het om een desktop computer gaat.

Hoe dan ook een mailbox van 21 GB is echt veel te groot. Alle informatie heb je per direct nodig en kan je dus met archiefbestanden werken. Ik werk altijd met jaararchieven van 2-4GB dat geeft verder geen problemen, zelfs niet toen het netwerk nog 100Mbit was.

Verwijderd

detim schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:17:
SSD zit er al in, is een gloednieuwe PC.
Office 2013 stellen we hier nog even uit.
Kun je doen, maar reduceren is dan de enige optie die over blijft.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De maximale grootte die Microsoft support is 50GB, dus 21GB zou nog moeten kunnen. Je zou is kunnen kijken of de mailbox zelf corrupt door even te scannen met Scanost.exe.
http://office.microsoft.c...-and-ost-HA010354964.aspx

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 16-01-2014 18:50 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
shadowman12 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:47:

De maximale grootte die Microsoft support is 50GB, dus 21GB zou nog moeten kunnen. Je zou is kunnen kijken of de mailbox zelf corrupt door even te scannen met Scanost.exe.
http://office.microsoft.c...-and-ost-HA010354964.aspx
Tussen support en werkbaar zit bij MS altijd een wereld van verschil. Zo zou Windows XP met 64 MB RAM moeten kunnen werken - in de praktijk bleek dit echter niet te doen.

• detim
Nu is het opgedeeld tussen OST's tussen de 1 en 5gb

Echter komt er nog steeds de melding explorer reageert niet, er is dus toch nog een corrupte OST.

Als ik cache helemaal uit zet werkt het geindexeerd zoeken toch niet meer?
Pagina: 1