Asus Sabertooth 990FX R2.0 + Corsair Vengeance

Pagina: 1
Acties:

• SJBijzitter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik steek mijn mooie geheugenmodules nu op mijn moederbord, maarrrrr het hendeltje/schuifje/hoe-je-het-maar-wil-noemen dat het geheugen in plaats moet houden kan niet volledig dicht, en klikt dus niet, waardoor het geheugen redelijk los op het moederbord zit.

En nu?

Edit: inventaris: gallery: SJBijzitter
Edit 2: photo's:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/6mLBP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/6mLCk.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door SJBijzitter op 16-01-2014 11:06 ]

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Weet je zeker dat het geheugen juist is? Komt de lay-out overeen met het slot op je moederbord (de module kan er maar op een manier in)? Je kan de geheugenmodule eenvoudig even boven je mobo houden om te kijken of de uitsparingen overeenkomen. Of misschien dat de koelribben wel in de weg zitten met je CPU koelblok oid.

En druk niet eerst de linkerkant van de module in je moederbord, maar geleidelijk druk uitoefenen op beide kanten. Dan zou de module 'vrij gemakkelijk' in het slot moeten schuiven waarna de slotjes vanzelf dicht gaan.

• SJBijzitter
Ja de module glijdt er ook heel makkelijk in, alleen het dingetje dat de module vast moet houden wil niet meer dicht.

ik maak wel even een foto

• SJBijzitter
Okee, blijkbaar moest ik gewoon BELACHELIJK veel kracht uitoefenen... nouja, als iemand anders ooit hetzelfde probleem krijgt is hier de oplossing.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik was te laat met kijken in de topic ,ik wilde ook al zeggen dat het aardig wat krcht kost om ze in het slot te duwen.
Ligt puur aan het slot zelf ,met maar 1 hendeltje om vast te zetten.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Je kunt ook letterlijk 'helpen' bij het klikken. Tijdens dat je je geheugen er in duwt kun je de hendeltjes zelf dicht klikken, dit gaat meestal gemakkelijker ;).
Pagina: 1