iOS app vs Responsive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Sinds een poosje probeer ik het responsive design op mijn iPhone 4s te gebruiken maar ik betrap me er op steeds terug te grijpen naar de iOS app.

Responsive: Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img856/5314/a6c0.jpg

IOS:Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img854/5436/k9d4.jpg

De iOS app vind ik overzichtelijker (5 nieuwsitem titels leesbaar ipv 4) met een duidelijker lettertype, fraaiere lay-out (ieder nieuwsitem opgeleukt met een plaatje) en minder omslachtig (met één tik onderin kun je naar reviews en de pricewatch ipv via linksbovenin navigeren).

Uiteraard heeft responsive haar voordelen (uitgebreider met o.a. forumtoegang) maar wat hier met name stoort is de relatief grote horizontale scrollbalk waarin bepaalde reviews worden uitgelicht. Zo'n balk is leuk als je de ruimte hebt (desktop, phablets e.d.), maar op een iPhone neemt het bijna de halve frontpage in beslag en zorgt dus voor de mindere overzichtelijkheid/lay-out e.d.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Hadespuiter op 16-01-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Sommigen zullen misschien zeggen, waarom blijf je dan niet gewoon de iOS app gebruiken? Dolgraag, ware het niet dat deze sinds de laatste "update" continue crashed bij het plaatsen van een reactie.
En dit lijkt niet meer gefixed te worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 17:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou het zonde vinden als ze de app niet meer updaten, want een responsive website is zelden een vervanging voor een goede app. Al was het maar omdat in een app eerder de designrichtlijnen van het app-platform worden gevolgd, en de bediening dus veel meer voor de hand ligt.
Op je telefoon wil je zo snel mogelijk bij je content, en het liefst in elke app op ongeveer dezelfde, of in ieder geval op een voor het toestel geoptimaliseerde manier.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Hadespuiter schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:54:

Uiteraard heeft responsive haar voordelen (uitgebreider met o.a. forumtoegang) maar wat hier met name stoort is de relatief grote horizontale scrollbalk waarin bepaalde reviews worden uitgelicht. Zo'n balk is leuk als je de ruimte hebt (desktop, phablets e.d.), maar op een iPhone neemt het bijna de halve frontpage in beslag en zorgt dus voor de mindere overzichtelijkheid/lay-out e.d.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
Thanks voor de feedback. Op een iPhone nemen de ankeikers inderdaad aardig wat ruimte in beslag. Ik ben het alleen niet met je eens dat het het onoverzichtelijker maakt

Wat betreft de Pricewatch: we hebben bij ieder artikel rechtsboven op de pagina een directe ingang naar de Pricewatch. Deze ingang is er ook op responsive, maar zit dan in een tabje. We hebben er over nagedacht om hem tussen het artikel en de comments neer te zetten, maar dat concept heb ik weer in de ijskast gezet omdat de deadline naderde :+

Het is niet verkeerd om er weer eens in een tussen uurtje naar te kijken
--MeAngry-- schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:15:
Ik zou het zonde vinden als ze de app niet meer updaten, want een responsive website is zelden een vervanging voor een goede app. Al was het maar omdat in een app eerder de designrichtlijnen van het app-platform worden gevolgd, en de bediening dus veel meer voor de hand ligt.
Op je telefoon wil je zo snel mogelijk bij je content, en het liefst in elke app op ongeveer dezelfde, of in ieder geval op een voor het toestel geoptimaliseerde manier.
Het is echter wel de realiteit. Ik baal daar zelf ook van. Het liefst heb ik een modderdikke app op ieder platform dat veel gebruikt wordt, maar dat is simpelweg niet realistisch. We hebben daar simpelweg de resources niet voor. Een goede app ontwikkelen die voldoet aan de hoge verwachtingen van de Tweaker zit er op dit moment gewoon niet in. Een slechte app die om de haverklap crasht en een fractie bezit van wat we zijn en wat we doen kunnen we wel doen, maar willen we niet :p

Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen. Misschien krijgen we van de Persgroep ineens kapitalen om het toch te ontwikkelen, misschien zijn apps over een jaartje alweer verleden tijd. Maar in de tussentijd hebben we in ieder geval een responsive design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Misha schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 07:54:
[...]

Thanks voor de feedback. Op een iPhone nemen de ankeikers inderdaad aardig wat ruimte in beslag. Ik ben het alleen niet met je eens dat het het onoverzichtelijker maakt
De vraag blijft waarom bijna de helft van de frontpage gereserveerd moet worden om één review uit te lichten. Onefficiënter met de beperkte ruimte omgaan is bijna niet mogelijk. ;)

Wat ik graag ook nog aan zou willen kaarten is het volgende; in de iOS app zijn reactie's op een reactie standaard ingeklapt (de oorspronkelijke reactie uiteraard niet). Dit maakt het overzichtelijk en leest prettig.
In het responsive design is echter alles standaard uitgeklapt. Dwz een gigantische waslijst onder elkaar als er veel reactie's op reactie's zijn.
Nu kan je wel alles handmatig in gaan zitten klappen maar het lijkt me handiger om het andersom - zoals in de iOS app - te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Als ik een reactie wil plaatsen bij een nieuwsitem dan moet je eerst helemaal naar beneden scrollen in het responsive design. Als een item veel reactie's heeft scroll je je het apezuur.

In de iOS app klik je gewoon rechtsboven op "reageer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Hadespuiter schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:33:
[...]

De vraag blijft waarom bijna de helft van de frontpage gereserveerd moet worden om één review uit te lichten. Onefficiënter met de beperkte ruimte omgaan is bijna niet mogelijk. ;)
Het heeft meerdere functies. Niet alleen lichten we wat de redactie acht als meest belangrijke artikel uit, het heeft ook de functie om voor nieuwe bezoekers te duiden wat we zijn en wat we doen. Alternatief is de volledige categorybar er neerzetten, plus daaronder nog eens een ankeiler (wellicht in beperktere vorm) en dan pas te starten met nieuws. Dat kost nog meer ruimte. Dit is een mooie tussenoplossing :)
Wat ik graag ook nog aan zou willen kaarten is het volgende; in de iOS app zijn reactie's op een reactie standaard ingeklapt (de oorspronkelijke reactie uiteraard niet). Dit maakt het overzichtelijk en leest prettig.
In het responsive design is echter alles standaard uitgeklapt. Dwz een gigantische waslijst onder elkaar als er veel reactie's op reactie's zijn.
Nu kan je wel alles handmatig in gaan zitten klappen maar het lijkt me handiger om het andersom - zoals in de iOS app - te doen.
Je kunt reacties nog steeds vlug sluiten. Een van de grootste punten van kritiek was juist de reactieweergave; iedereen vond standaard ingeklapte reacties helemaal niks. Vandaar dat we ze standaard uitgeklapt tonen, net als op de normale site. Je kunt nog steeds een volledige thread sluiten overigens, dus 'alles handmatig' inklappen valt reuze mee ;)
Hadespuiter schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:03:
Als ik een reactie wil plaatsen bij een nieuwsitem dan moet je eerst helemaal naar beneden scrollen in het responsive design. Als een item veel reactie's heeft scroll je je het apezuur.

In de iOS app klik je gewoon rechtsboven op "reageer".
We hebben het hier al eens over gehad met de diverse testers. We moeten daar eens naar kijken. Aan de ene kant is het handig omdat je dan als gebruiker langs alle reacties moet, de kans bijna identieke reactie kleiner wordt daarmee etc, maar het is soms idd een beetje een scroll fest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Je kunt een shortcutje maken natuurlijk die even naar onderscrollt voor je. Dat lijkt me een nuttigere (en vaker gebruikte) functie dan al die filter-opties die er nu staan, zoals niveau-filter of platte weergave.

Menu zou kunnen worden iets als:

Reageer - Filteropties - Faq

Waarbij Filteropties uitklapt met reactiefilter, platte weergave en sorteer aflopend. En Reageer dus gewoon een link is naar #reactieForm.

Maar goed. Aan de andere kant:

Hoe vaak plaats je nog een reactie op niveau 0 als er zoveel reacties zijn? Bij mij in ieder geval is het dan bijna altijd een reactie op iemand anders.

[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 20-01-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
quote: Misha
Je kunt reacties nog steeds vlug sluiten. Een van de grootste punten van kritiek was juist de reactieweergave; iedereen vond standaard ingeklapte reacties helemaal niks.
Alle reactie's ingeklapt is inderdaad nu ook weer niet de bedoeling. Mijn wens is echter om het op dezelfde manier te tonen als de iOS app.
Dwz enkel de hoofdreactie's tonen en de reactie's daarop (de threads) ingeklapt houden (en pas openen naar wens).
Dit werkt enorm veel overzichtelijker op een relatief klein scherm.
Pagina: 1