Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:07
Ik wil heel graag het watermerk in mijn foto's vervangen voor een logotje. Nu probeer ik zelf het een en ander in photoshop (en mijn zusje ook, die is iets beter daarin als ik) maar ik ben nog niet erg tevreden.

Nu zag ik wel een topic waarin je elkaars foto's kan bewerken maar niet een topic waarin je elkaar kan helpen met een photoshop vraag.

Zou zo'n topic mogen bestaan? Als dat zo is, ga ik mijn request hieronder plaatsen.

Poll: Welke logo vind jij het mooist
Logo 1
Logo 2
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389082&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 29% gewijzigd door Limbeckx op 16-01-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ik denk dat je vraag beter thuis is bij Workflow.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je voor het ontwerpen van logo's e.d. beter Adobe Illustrater (of soortgelijk programma) kan gebruiken. Het bedenken van een goed logo is ook moeilijker dan je denkt. Heb je al een idee van wat je wil? En ken je toevallig niet iemand die iets met design / vormgeving doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgup.nl/images/2014/01/16/logo.jpg

samen met mijn zusje gemaakt. Toch vind ik die E en de C niet helemaal mooi zo...

[ Voor 19% gewijzigd door Limbeckx op 16-01-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Helemaal niet slecht hoor! Ik zou het middelste streepje van de E nog even doortrekken tot tegen/in de C.
Mooie foto ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:50

Mr Pingu

Professioneel Prutser

leendertv schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:10:
Helemaal niet slecht hoor! Ik zou het middelste streepje van de E nog even doortrekken tot tegen/in de C.
Mooie foto ook.
en daarbij het onderste streepje van E in de C 100% transparant maken, nu is dat laatste stukje E nogal "hard" in de C. Het is denk mooier als ze egaal in elkaar overlopen. Verder vind ik het gewoon een prima logo.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Mr Pingu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:03:
[...]

en daarbij het onderste streepje van E in de C 100% transparant maken, nu is dat laatste stukje E nogal "hard" in de C. Het is denk mooier als ze egaal in elkaar overlopen. Verder vind ik het gewoon een prima logo.
Hoe maak je alleen het onderste streepje dan 100% transparant dan? Ik vind het lettertype overigens ook nog niet helemaal geweldig maar op dafont.com vind ik alleen komische pogingen tot fonts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Limbeckx schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:09:
[...]

Ik vind het lettertype overigens ook nog niet helemaal geweldig maar op dafont.com vind ik alleen komische pogingen tot fonts.
Misschien heb je op http://www.1001freefonts.com/ meer succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Thanks voor de link.

Ik heb even iets anders in elkaar gezet. Wat vinden jullie hiervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgup.nl/images/2014/01/16/logo2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 20:28
Oude logo is in mijn opties 100x beter. Ik vind logo's met 'franjes' of fancy lettertypes vaak amateuristisch ogen. Lettertype van logo 1 is vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Mijn advies. De nieuwe letter EC spreken meer dan de oude. De letters photography spreken in het nieuwe lettertype dan weer veel minder. Die zou ik vervangen door het lettertype van je eerste logo. Geld ook voor de url eronder. En justify de url over de breedte van de tekst Photography. Dat vult het logo ook wat meer.

Hopelijk heb je hier iets aan! ;)

Overigens nog wel de volgende vraag uit nieuwsgierigheid: Werk je internationaal? Waarom de tekst in het engels?

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 16-01-2014 16:02 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik werk zeker internationaal. Maar niet in de fotografie. Maar sites als Flickr en 500px zijn allemaal internationaal he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat die sites internationaal zijn, wil niet zeggen dat jouw logo/watermark dit ook moeten zijn natuurlijk. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 16-01-2014 16:10 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik vind de eerste gewoon vele malen strakker en zakelijker ogen dus ben voor de eerste. Misschien dat je alsnog ergens een strak font kan halen want die 2e vind ik er te speels uitzien. Ook vind ik je website onder de streep mooier

Wat hierboven ook gezegd is als je je website boven de streep zet maak hem dan even lang als "photography".

Ik ben ook geen expert in photoshop meer. Paar jaar geleden veel gedaan maar de laatste tijd vanwege studie komt het er allemaal niet dus het is een beetje weggezakt maar volgens mij je moest een layer mask maken. en daar waar de overlap was maakte je zwart zodat de layer 100% doorzichtig wordt op dat punt. Zijn vast nog wel wat filmpjes over te vinden op het internet.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Haha het lijkt alsof de nieuwe versie slechter is geworden ipv beter. Frapant genoeg vind ik versie twee juist best wel mooi...

Ik weet het nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Het zijn maar meningen hè. Het is jouw logo dus jij bent de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Mr Pingu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:23:
Ik ben ook geen expert in photoshop meer. Paar jaar geleden veel gedaan maar de laatste tijd vanwege studie komt het er allemaal niet dus het is een beetje weggezakt maar volgens mij je moest een layer mask maken. en daar waar de overlap was maakte je zwart zodat de layer 100% doorzichtig wordt op dat punt. Zijn vast nog wel wat filmpjes over te vinden op het internet.
Whut!? Wat ga jij doen? :+
Watermark toevoegen aan je foto's kan veel makkelijker met photoshop. Tenminste ik maak altijd een handeling/action aan in Photoshop. Daarmee neem ik dus op waar ik het logo plaats op een foto. Vervolgens voer ik een batch uit van deze handeling voor een bepaalde map foto's. Even wachten.... en al je foto's hebben een watermark! En via Adobe Lightroom is het nog makkelijker. Daar zit gewoon een watermark optie in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb om Logo 1 gestemd omdat ik dacht dat ik dan het logo te zien zou krijgen. Waar zijn de logo's waaruit gekozen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Joolee schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:07:
Ik heb om Logo 1 gestemd omdat ik dacht dat ik dan het logo te zien zou krijgen. Waar zijn de logo's waaruit gekozen kan worden?
In de twee grote plaatjes in dit topic zelf? :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Zeror schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:02:
[...]

Whut!? Wat ga jij doen? :+
Watermark toevoegen aan je foto's kan veel makkelijker met photoshop. Tenminste ik maak altijd een handeling/action aan in Photoshop. Daarmee neem ik dus op waar ik het logo plaats op een foto. Vervolgens voer ik een batch uit van deze handeling voor een bepaalde map foto's. Even wachten.... en al je foto's hebben een watermark! En via Adobe Lightroom is het nog makkelijker. Daar zit gewoon een watermark optie in. :)
Hoho, dit was niet over het maken van het watermerk op een foto, maar het maken van het logo zelf. Zoals je zag had ik commentaar op logo 1, omdat de E de C overlapte en dat je daar dus minder transparantie had.
Hoe maak je alleen het onderste streepje dan 100% transparant dan? Ik vind het lettertype overigens ook nog niet helemaal geweldig maar op dafont.com vind ik alleen komische pogingen tot fonts.
Mr Pingu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:03:

[ Voor 29% gewijzigd door Mr Pingu op 16-01-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Mr Pingu schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:26:
Hoho, dit was niet over het maken van het watermerk op een foto, maar het maken van het logo zelf. Zoals je zag had ik commentaar op logo 1, omdat de E de C overlapte en dat je daar dus minder transparantie had.
Ah ok. Dat heb ik dan even gemist dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
[...]

Je hoeft toch niet alles met fonts te doen?
Je kunt zelf ook nog kleine aanpassingen maken.

Bijvoorbeeld de E doortrekken:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52d81f5fea423/52d81f5fe2b10-logo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Logo 1 inderdaad mooier. Maar zoals leendertv ook al aangeeft, je kunt ook meer dan alleen fonts gebruiken.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
De E doortrekken ziet een beetje vreemd uit. Ik ga er nog even op broeden. Zelfs mijn vrouw zegt dat ze logo 2 niet mooi vindt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:09:
[...]

In de twee grote plaatjes in dit topic zelf? :P
In dat geval heb ik op de juiste gestemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Limbeckx schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:11:
De E doortrekken ziet een beetje vreemd uit. Ik ga er nog even op broeden. Zelfs mijn vrouw zegt dat ze logo 2 niet mooi vindt :(
Ben ik met je eens. Dan zou het bovenste streepje ook langer moeten, nu lijkt het wel of die een hele lange middelvinger heeft :+

Edit even 2 probeersels let niet op de zwarteveegjes, meer op de vorm:
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/logo1.jpg?_subject_uid=108243174&w=AACcm6SLVB5xPtw9qv6zd3hHXyPk0Ly-PBU2QPi0lt1e-Q
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/logo2.jpg?_subject_uid=108243174&w=AACnlzUxgb8NfkewuxXJAGQj1aOo-97qCjdidBEYBR8EKw

[ Voor 31% gewijzigd door Mr Pingu op 16-01-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Leegjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

En als je nog eens wat andere fonts probeert. Je zit blijkbaar in dubio met deze twee fonts. Je kunt van vast een font vinden die het beste heeft van beide werelden. ;)

Pagina: 1