[Win 8.1] Batch installatie met ingebakken software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Op het bedrijf hebben we nog een aantal (ca 30) XP installaties, deze moeten natuurlijk voor 8 april vervangen worden door Win 8.1 Machines.

Hiervoor hebben we al een aantal aangeschaft en getest, dit is allemaal in orde dus er komen meer.

Het probleem is deze worden uitgeleverd met Win 8 Pro. We willen graag alles up-to-date hebben dus nadat deze machines gestart zijn moeten er eerst een stuk of 80 updates gezocht en geinstalleerd. Daarna kan pas de 8.1 Pro installatie uitgevoerd en kan de pc in het domein, software installeren , configureren etc etc.

Nu weet ik dat er voor XP en win 7 talloze programma's zijn om de installatie unattended te maken / te slipstreamen etc.

Mijn vraag is nu, welke software (geschikt voor Win 8.1) gebruiken de tweakers hier om een "eigen" installatie te maken

Wat ik tot nu toe vooral vind zijn tooltjes die niet geschikt zijn voor 8.1, en met alleen de unattended XML config schiet ik niet heel erg veel op

Wat ik graag wil :
  • Updates slipstreamen
  • Automagisch een lokaal account aanmaken
  • Koppelen aan het domein
  • Een aantal softwarepakketten installeren (hiervoor gebruik ik nu o.a. ninite.com)
  • Een aantal windows settings wijzigen
  • De licenties wil ik best na de installatie nog handmatig invoeren.
Ik wil dit eventueel ook op win 8 doen en dan zelf de upgrade naar 8.1 draaien

Thnx! :9

[ Voor 3% gewijzigd door ImNotnoa op 16-01-2014 10:13 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
*subtiel schopje* :)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik denk dat je op deze pagina de informatie kan vinden die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:20
Wat jij nodig lijkt te hebben is de Windows ADK en MDT 2013. Deze kan je ook nog icm een WDS server gebruiken om vanaf het netwerk de installaties uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Basis machine installeren, updaten, syspreppen, imagen en met een autoattend aan de slag lijkt me..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Killah_Priest schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:44:
Wat jij nodig lijkt te hebben is de Windows ADK en MDT 2013.
^^ Dit.

Je moet een schone PC installeren met Windows 8.1 Pro. Dan laat je MDT de WIM file maken van die machine. Op deze manier heb je een WIM file met alle patches tot dat moment erin. Met MDT moet je dan verder je deployment maken. Het voordeel is met MDT dat je een task sequence kan maken zoals in SCCM.

Let wel dat zero touch heel lastig te maken is in MDT, dit is eigenlijk meer iets voor SCCM.

Mijn advies is om geen extra applicaties in je image te steken. Het probleem is dan dat als een van die applicaties vervangen moet worden dat je opnieuw je WIM file moet maken. Met behulp van een task sequence kan je prima zaken nog in de image installeren en is onderhoud makkelijker.

Edit:

Google is je vriend: http://www.scconfigmgr.co...ence-image-with-mdt-2013/

Kant-en-klare handleiding.

[ Voor 8% gewijzigd door CMD-Snake op 23-01-2014 09:07 ]

Pagina: 1