Gisteren heb ik heel wat informatie opgevraagd in het topic "Gas besparen door middel van CV tunning"
Zoals een deel al weet wil ik tussen mijn cv-ketel en thermostaat een Gateway hangen zodat ik de communicatie kan zien van de ketel naar de thermostaat en visa versa.
Even een situatie schets, ik heb dus een Remeha Quinta 30C.
Deze is als volgt aangesloten:

Als thermostaat ben ik bezit van een "Honeywell Round Clock Deluxe" en een "Honeywell Chronotherm Modulation (1997-2003)"
Als ik een van deze 2 rechtstreeks op de ketel aansluit dan werkt het.
Maar nu komt het probleem. Ik wil er een OpenThermGateway tussen hebben van deze site: http://otgw.tclcode.com/
Dit kastje kan monitoren wat er tussen de ketel en de thermostaat gebeurt.

Nu heb ik dit kastje aansloten tussen de ketel en de thermostaat.
De thermostaat kan ik uitlezen maar de ketel echter niet.
Ik krijg er de volgende data uit bij de ketel:

Deze log is gemaakt met de diagnose firmware van de OpenThermGateway
De "Honeywell Round Clock Deluxe" geeft in de diagnose firmware het volgende weer:

Hieruit te zien dat dit daadwerkelijk een communicatie heeft met de OpenThermGateway.
Wat ik zelf al geprobeerd heb is:
Waar ik denk dat het probleem aan ligt is de hardware van de "OpenThermGateway". Ik zit momenteel op me werk, dus kan hem eventueel even na meten enzovoort.
Zoals een deel al weet wil ik tussen mijn cv-ketel en thermostaat een Gateway hangen zodat ik de communicatie kan zien van de ketel naar de thermostaat en visa versa.
Even een situatie schets, ik heb dus een Remeha Quinta 30C.
Deze is als volgt aangesloten:

Als thermostaat ben ik bezit van een "Honeywell Round Clock Deluxe" en een "Honeywell Chronotherm Modulation (1997-2003)"
Als ik een van deze 2 rechtstreeks op de ketel aansluit dan werkt het.
Maar nu komt het probleem. Ik wil er een OpenThermGateway tussen hebben van deze site: http://otgw.tclcode.com/
Dit kastje kan monitoren wat er tussen de ketel en de thermostaat gebeurt.

Nu heb ik dit kastje aansloten tussen de ketel en de thermostaat.
De thermostaat kan ik uitlezen maar de ketel echter niet.
Ik krijg er de volgende data uit bij de ketel:

Deze log is gemaakt met de diagnose firmware van de OpenThermGateway
De "Honeywell Round Clock Deluxe" geeft in de diagnose firmware het volgende weer:

Hieruit te zien dat dit daadwerkelijk een communicatie heeft met de OpenThermGateway.
Wat ik zelf al geprobeerd heb is:
- In plaats van de modulerende klemmen gebruikt op de ketel, de aan/uit klemmen geprobeerd.
Dit had als gevolg dat me ketel direct aansloeg aansluiten op de OpenThermGateway en bij verwijderen ging de ketel uit. - Andere thermostaat geprobeerd, zelfde resultaat
- Weerstand verwijdert tussen klem 3 en 11, geen effect
- Gele draad verwijdert, geen effect
- Ketel gereset met de de resetknop op de ketel
- OpenThermGateway meerdere malen van het stroom af gehaald
- De nieuwste firmware erin geschoten, gateway-4.0b1 helaas hielp dat ook niet
- De nieuwste monitor tool gebruikt, monitor 4.0b3
- De diagnose (version 1.1) firmware geprobeerd met het resultaat wat hierboven
- Geprobeerd met de stabiele versie van de firmware (version 3.4)
- Geprobeerd met ook de stabiele versie(3.3) van de monitor
Waar ik denk dat het probleem aan ligt is de hardware van de "OpenThermGateway". Ik zit momenteel op me werk, dus kan hem eventueel even na meten enzovoort.