Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier een oud china tablet liggen, een Apad iRobot met Android 1.6 erop. Heb al een keer gegoogled voor een OS update maar deze blijkt niet te bestaan. (model rk2808sdk). Heb dat ding jaren geleden voor 35 euro gekocht, maar sinds dien niet echt gebruikt.

Deze wil ik gebruiken als TV krant aangezien ik niet van plan ben om elke week 2 kranten te kopen (er bestaat gewoon geen krant waar alle zender in staan en Engelse TV krant is hier redelijk moeilijk te verkrijgen).

Zo ver de informatie. Nu het probleem. Ik heb de ballen verstand van Android. :+ Hij draait OS 1.6 met halve Chinese programma's erop, geen google store, alleen maar een ApkInstaller. Hier staan alleen de programma's in die ik zelf geïnstalleerd heb en niet default op dat ding aanwezig zijn. Heel irritant is op de desktop is een google searchbar, die als ik iets intoets hij er chinees van maakt en ik op de Chinese google uit kom.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik die programma's eraf krijg? En waar krijg ik een TV-guide programma vandaan die op 1.6 draait? Via google heb ik wel wat sites gevonden die 1.6 programma's hebben, maar die zijn alleen maar spellen. En hoe krijg ik dat google op Engels ingesteld?

Heb ook geprobeerd de tv-guide in een webbrowser te openen (zoals http://www.tvguide.co.uk), alleen die hebben tegenwoordig zo'n hoop flash en zooi erin dat deze op dit 533mhz tabletje niet om vooruit te branden is.

Nu heb ik bij mob.org eens een spel gedownload wat op 1.6 zou moeten draaien, krijg deze ook geïnstalleerd, Maar als ik deze probeer te staren komt de foutmelding dat het proces onverwacht beëindigt is. Heeft android een log waar eventueel instaat wat fout gaat?

Verder zat ik er ook aan te denken om mij een nieuwe te kopen, ook zat ik hiervoor op diverse buitenlandse sites te kijken waar deze goedkoper zijn, maar dan ben ik weer band dat er weer zo'n fage Chinese zooi erop zit en of er dan een andere firmware beschikbaar is is dan maar de vraag. Zat b.v. naar deze te kijken http://www.aliexpress.com...-600-dual/1391254733.html

/edit: Nu nog eens als test drie spellen gedownload, 2 installeren niet de 3de wel, en dit spel werkt ook nog. Alleen is mijn ding erg traag met dit spel. En hoe kun je een programma stoppen? Als ik er via de home-button eruit ga blijft het geluid door gaan. Het stopt pas na een harde power off.

[ Voor 6% gewijzigd door Roman op 16-01-2014 10:28 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25
welke app/apps wil je dan installeren, of wil je gewoon op een site kijken? als je dat eerst eens uitzoekt, kom je er wellicht achter dat die apps bv minimaal 2.2, 2.3 of zelfs 4.0 nodig hebben.. 1.6 is echt ENORM achterhaald.

persoonlijk zou ik het ding netjes in de prullenbak gooien, waar ie naar mijn mening thuishoort ;)

of heb je niet toevallig een (android) smartphone waar hetzelfde maar dan 10 x beter mee kan?

Strava

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb nog niet naar de aps gekeken. De meeste die ik vond hebben idd 2.2 of zo nodig. Kan bij de sites niet filteren op OS, dus als ik een programma vind moet ik weer in de specs kijken of het voor 1.6 is.

Ik ga eens kijken of ik ergens een nieuw OS krijg voor dit ding.

/edit: Nergens hoger dan 1.5 te vinden. Wat vreemd is aangezien ik 1.6 zou moeten hebben. Of heb ik toch maar 1.5... hmmmm... waar kan ik trouwens de specs van dit ding zien?

[ Voor 24% gewijzigd door Roman op 17-01-2014 09:42 ]

• Prulleman
bij nieuwere versies kan je de android build zien bij instellingen / over de telefoon, maar of dat bij 1,5/1,6 ook al zo was... ik ben pas ingestapt bij 2.2 :)

Strava

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Daar staat een hoop maar niet echt iets herkenbaars over de android versie. Maar hoe dan ook, moet voor bijna alles 2.2 of hoger hebben.

eeehhh site gevonden met 1.6 apps... http://android-1-6.handster.com .... JOY....

• Prulleman
ja... maar als het om tv gids data gaat.. dit zal altijd werken op basis van actuele online xml/rss feeds, deze zijn heus niet hetzelfde als 5 jaar geleden.
Ik denk niet dat je een compatible app kan vinden die doet wat je zoekt...

gewoon je browser gebruiken en een shortcut naar een tv gids pagina. :)

Strava

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Je zult verbaasd zijn:

http://android-1-6.handster.com/catalog.php?search=tv+guide

Een hoop tv guides voor 1.6, zal eens gaan testen.

Of een browser goed werkt is dan maar de vraag, had ik eigenlijk nog niet getest. Maar een hoop sites hebben flash en java zooi erop zitten en daar word mijn single cpu met 266 of 533mhz (volgens google) niet voorlijk van.

Pagina: 1