Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid voor het werk om in de auto de laptop kwijt te kunnen. Tussen afspraken door zou het ideaal zijn als de laptop op een soort 'tafel' te plaatsen is tussen de bestuurders- en bijrijdersstoel in. De ruimte op het stuur is te klein en onhandig en de armsteun rechts is te klein om de laptop stabiel op te laten staan.

Iemand al eens zoiets tegen gekomen? Mijn zoektochten leveren vooral oplossingen voor smartphone, tablet of via grote standaarden vanaf de vloer (bij de bijrijder).

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja hoor

Afbeeldingslocatie: http://www.themountdepot.com/v/vspfiles/assets/images/rap-365-234-6u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ibiz21.com/mart6/images%20up/english/ik_7000/auc_ik_7000_750.jpg

etc etc

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 16-01-2014 09:13 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Op het raam is geen optie i.v.m. TomTom. Daarnaast moet de oplossing natuurlijk wel in Nederland verkrijgbaar zijn (duh).

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04 16:13

Neus

www.zenaconsult.com

Leuk is dat, iemand helpt je met je zoektocht en je bedankt hem met een fijne sneer.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoezo duh ? lekker vriendelijk bestellen in het buitenland is niet abnormaal hoor

Maar ok

niet aan het raam
niet op de grond
niet bij de bijrijder

dak dan ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 12:23
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:14:
Op het raam is geen optie i.v.m. TomTom. Daarnaast moet de oplossing natuurlijk wel in Nederland verkrijgbaar zijn (duh).
Ik vind de opmerking (Duh) niet echt toepasselijk.

Hij probeert jou te helpen en hij krijgt er een (Duh) voor terug? Als je de openings post wat uitgebreider had gemaakt hadden meerdere mensen je beter kunnen helpen.

Als je in de post had gezet dat je hem binnen 2 dagen nodig had, dan was hij misschien wel gaan zoeken in Nederland. Jij hebt er geen tijdsbestek bijgezet dus hij moet zijn glazen bol gebruiken om je te helpen.

Je kan ook dit gebruiken
http://www.xs4all.nl/~ptrgr/wardrivesetup/steun1.JPG

[ Voor 23% gewijzigd door da_PSI op 16-01-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-04 00:47
Zo moeilijk is google echt niet: Nederlandse website voor laptophouders: http://www.laptophouders.nl/

d0h

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Het is niet als een sneer bedoeld, maar googlen op plaatjes kan toch iedereen op GoT?

Mijn fout dat ik vergeten was te vermelden dat er al een TomTom op het raam zit. De beste oplossing zou een constructie/houder op de armsteun zijn, maar die ben ik helaas nog niet tegengekomen. De constructie vanuit de stoelbout van de bijrijder is wel een optie. Het liefst in Nederland, maar als dat niet kan, is vanuit het buitenland bestellen wel een optie (en een risico).

De enige oplossing van laptophouders.nl die voldoet aan mijn eisen, is de Flexdesk, maar die is €340 ex. BTW. De eXtreme variant is nog veel duurder (€535 ex. BTW).

[ Voor 15% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 16-01-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04 22:55
En waarom is op het raam geen optie? Een tomtom neemt nauwelijks ruimte in, lijkt me toch dat een laptophouder daar nog wel naast past? Een constructie op de armsteun lijkt me juist erg gevaarlijk, je kan immers nauwelijks nog je arm kwijt, wat erg lastig is bij schakelen en handrem gebruiken. Ik denk dus niet dat er standaard houders hiervoor zijn (sowieso is iedere auto wat dat betreft anders, dus succes met het vinden van een universele oplossing).

Een optie is dan nog om je bijrijdersstoel op te offeren en daar een houder neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
timmie78 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:25:
En waarom is op het raam geen optie? Een tomtom neemt nauwelijks ruimte in, lijkt me toch dat een laptophouder daar nog wel naast past? Een constructie op de armsteun lijkt me juist erg gevaarlijk, je kan immers nauwelijks nog je arm kwijt, wat erg lastig is bij schakelen en handrem gebruiken. Ik denk dus niet dat er standaard houders hiervoor zijn (sowieso is iedere auto wat dat betreft anders, dus succes met het vinden van een universele oplossing).

Een optie is dan nog om je bijrijdersstoel op te offeren en daar een houder neer te zetten.
De laptop hoeft niet tijdens het rijden gebruikt te worden (mag ook niet lijkt me), dus de laptop kan voor het rijden wel even op de bijrijdersstoel gelegd worden zodat het geen obstakel voor het schakelen/handrem vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Quadradial schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:22:[/b]
Zo moeilijk is google echt niet: Nederlandse website voor laptophouders: http://www.laptophouders.nl/
Zit hier echt niets tussen???

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04 22:55
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:26:
De laptop hoeft niet tijdens het rijden gebruikt te worden (mag ook niet lijkt me), dus de laptop kan voor het rijden wel even op de bijrijdersstoel gelegd worden zodat het geen obstakel voor het schakelen/handrem vormt.
Kan je hem dan niet net zo goed aan je stuur hangen? Daar zijn voldoende oplossingen voor te vinden? Bijvoorbeeld via de link van Quadradial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
timmie78 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:43:
[...]

Kan je hem dan niet net zo goed aan je stuur hangen? Daar zijn voldoende oplossingen voor te vinden? Bijvoorbeeld via de link van Quadradial.
De auto is te klein (of de stoel kan niet ver genoeg naar achteren), waardoor er niet genoeg ruimte is. Of het toetsenbord moet in één lijn met het scherm blijven, maar dat is ook nogal RSI bevorderend.
Quadradial schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:28:
[...]

Zit hier echt niets tussen???
De Mobotron is misschien wel een optie. Hetzij nog steeds redelijk prijzig (€175 ex. BTW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:01

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zal oom agent dit wel goedkeuren? ;) Zie reclame spot social media in de auto

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Laatst online: 22:55
Sepp14 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:38:
Zal oom agent dit wel goedkeuren? ;) Zie reclame spot social media in de auto
Dit dus. Waarom wil je een laptop in de auto plaatsen die richting de bestuurder staat? In je omschrijving zeg je "tussen de afspraken door". Ik mag toch hopen dat je dit niet rijdend bedoelt? Dat zou ik namelijk echt belachelijk vinden.

Als het voor niet rijdend is lijkt me een soort van tafeltje voor op je schoot een stuk makkelijker (zodat je ook kunt typen). Omdat je echter iets vaags/schuins vraagt vermoed ik dus toch dat je het voor tijdens het rijden wilt gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je goedkoop wilt, maak je zelf een steun dmv een plakje die om je armsteun klemt waar de laptop op gaat.

Als je naar een daarvoor ontworpen olossing zoekt zal je altijd aardig aan de prijs zitten. Te meer ook omdat een laptop vaak wat gewicht heeft en het niet uit elkaar mag storten/van het raam mag vallen. Hence de prijzen.

Of je komt op plaatsen als eBay terecht zoals dit: http://www.ebay.nl/itm/CA...ash=item2c6ac69dc6&_uhb=1

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:26:
[...]

Natuurlijk niet tijdens het rijden (dat schrijf ik eerder ook al). Maar ik heb nu geen plek in de auto waar ik (áls ik geparkeerd sta!) in de bestuurdersstoel prettig op de laptop mijn administratie kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Locutus-of-Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:56:
[...]

Natuurlijk niet tijdens het rijden (dat schrijf ik eerder ook al). Maar ik heb nu geen plek in de auto waar ik (áls ik geparkeerd sta!) in de bestuurdersstoel prettig op de laptop mijn administratie kan doen.
Als je perse op de bijrijderstoel wilt zitten, koop dan bij de Blokker zo een tafeltje met zak eronder (gevuld met piepschuimbolletjes). Past precies een laptop op :) (en kost geen drol)

Edit: Zoiets dus: http://static.mijnwebwink...handig/full28473781_a.jpg (maar dan minder fancy omdat het nu eenmaal blokker is en dus goedkoop)

Of hier : http://www.laptray.nl/ bij de XL versies bijvoorbeeld ook. Kan je óók nog een leuke design kiezen :+

Of een kussen speciaal voor de laptop: http://www.laptray.nl/sho...polyester-limegreenzwart/

Genoeg te vinden me dunkt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 16-01-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Laatst online: 22:55
[...]

Excuus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Notna schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:58:
[...]

Als je perse op de bijrijderstoel wilt zitten, koop dan bij de Blokker zo een tafeltje met zak eronder (gevuld met piepschuimbolletjes). Past precies een laptop op :) (en kost geen drol)

Edit: Zoiets dus: http://static.mijnwebwink...handig/full28473781_a.jpg (maar dan minder fancy omdat het nu eenmaal blokker is en dus goedkoop)

Of hier : http://www.laptray.nl/ bij de XL versies bijvoorbeeld ook. Kan je óók nog een leuke design kiezen :+

Of een kussen speciaal voor de laptop: http://www.laptray.nl/sho...polyester-limegreenzwart/

Genoeg te vinden me dunkt :)
Nogmaals: er is niet genoeg ruimte tussen mezelf en het stuur. Ook niet als ik de stoel helemaal naar achteren zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ja ok, optie 1 (hangen aan het stuur) valt dan af, maar de andere opties voor de bijrijder stoel lijken mij prima? Is gewoon een kussen voor op schoot. Dan ga je desnoods OP de bijrijderstoel zitten ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Notna op 16-01-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Locutus-of-Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:17:
[...]
Nogmaals: er is niet genoeg ruimte tussen mezelf en het stuur. Ook niet als ik de stoel helemaal naar achteren zet.
Tablet ipv laptop?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
draadloos toetsenbord erop vergroot alweer de plaatsings mogelijkheden lijkt me. heb je een handige metaal smeder in je buurt die misschien voor een schappelijke prijs een houder op maat kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:20

Just_I

What did you just say?

Niet om het een of ander, maar een laptop naast je is ook niet bepaald ergonomisch te noemen i.v.m verdraaide rug. Mijns inziens het meest praktisch en goedkoop, zo'n laptop kussen voor op je benen en zitten aan de bijrijders kant.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 25-04 21:24

krietjur

Where am I?

Inderdaad, ik zou ook lekker aan de bijrijderskant gaan zitten, heb je meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Tablet is geen optie. De werkgever blijft alleen de laptops ondersteunen.

Zeker waar dat ergonomisch gezien laptop in het middenstuk ook niet goed is. Het is echt maar voor korte administratieve handelingen. Helaas moeten die wel in de auto gebeuren (of daat gaat het binnen het bedrijf zeker naar toe).

Juist ook omdat de handelingen max. paar min. in beslag nemen, is het overstappen naar de bijrijdersstoel ook niet echt handig te noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 16-01-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:40:
Tablet is geen optie. De werkgever blijft alleen de laptops ondersteunen.

Zeker waar dat ergonomisch gezien laptop in het middenstuk ook niet goed is. Het is echt maar voor korte administratieve handelingen. Helaas moeten die wel in de auto gebeuren (of daat gaat het binnen het bedrijf zeker naar toe).

Juist ook omdat de handelingen max. paar min. in beslag nemen, is het overstappen naar de bijrijdersstoel ook niet echt handig te noemen.
Ik hoor hier dat jouw werkgever hiervoor dus verantwoordelijk is >:)
Anders als het te veel geld kost en geen ruimte hebt (wat voor auto rij je eigenlijk?) dan bouw je zelf toch iets op maat? (of laat je het maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Quadradial schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:42:
[...]

Ik hoor hier dat jouw werkgever hiervoor dus verantwoordelijk is >:)
Anders als het te veel geld kost en geen ruimte hebt (wat voor auto rij je eigenlijk?) dan bouw je zelf toch iets op maat? (of laat je het maken)
Ja ik zit er ook aan te denken op zoek te gaan naar iets wat wel voldoet, maar hier niet specifiek voor gemaakt is. Het liefst zo'n 'plank' voor op schoot, maar dan één met twee banden aan de onderkant, zodat ik 'm om de armsteun kan binden. Een soort vergroting van de armsteun, waardoor de laptop daar wel stabiel op kan staan.

(ik rij een Alfa Romeo Guilietta uit 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:40:
Komop zeg....je bent binnen 10 seconden uitgestapt en ingestapt aan de andere kant, je doet net of het een wereldreis is naar je bijrijdersstoel :? Wellicht kortere route is om achterin te gaan zitten, scheelt je een stukje lopen :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
martinusz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Komop zeg....je bent binnen 10 seconden uitgestapt en ingestapt aan de andere kant, je doet net of het een wereldreis is naar je bijrijdersstoel :? Wellicht kortere route is om achterin te gaan zitten, scheelt je een stukje lopen :+
Het gaat natuurlijk niet om de afstand om te lopen, maar om de handeling die tig keer per dag uitgevoerd moet worden. Als jij bijvoorbeeld per dag 15+ keer iets moet uitprinten en de printer staat niet in de buurt, dan stoort dat toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
[...]

Dan schuif je toch even een stoeltje op? Je werkgever gaat er niet blij mee zijn als jij je rug sloopt door langdurig gedraaid te zitten. Sowieso mag je maar 2 uur (Arbo) per dag met een laptop werken, gedraaid is het vele malen slechter voor je lichaam. En de werkgever is daar aansprakelijk voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

In de bussen van joulz zit vaak een laptopstandaard Net een soort Carkit maar dan voor laptop. ga eens met je baas daarmee om de tafel. Anders zou ik gewoon zelf een tablet aanschaffen en het mij eigen makkelijker maken. Zo een asus 7 inch voldoet denk ik al snel of een netbook via marktplaats.
Puntje voor de OR bij je baas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:13
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:14:
Waarom zou dat niet naast elkaar kunnen? Of eventueel de TomTom links naast het stuur?
Daarnaast is het 2014, iets bestellen in het buitenland is nog nooit zo makkelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43
Locutus-of-Borg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:47:
[...]

Het gaat natuurlijk niet om de afstand om te lopen, maar om de handeling die tig keer per dag uitgevoerd moet worden. Als jij bijvoorbeeld per dag 15+ keer iets moet uitprinten en de printer staat niet in de buurt, dan stoort dat toch ook?
Staat niet in de buurt is een vrij ruim begrip, meeste printers staan niet op je bureau zelf, zolang je niet 3 gebouwen verder je printje op hoeft te halen, zou dat mij niet storen nee.

Maar wellicht gewoon een optie om je stoel helemaal naar achter te schuiven en je laptop gewoon op schoot nemen? Laptop naast je schuin gaat volgens mij ook irriteren aan je nek/rug als je dat zo vaak moet doen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
De werkgever gaat hier niet in faciliteren. Het gaat om een enorm groot bedrijf waar dit soort veranderingen niet over één nacht ijs gaan. Het is zeker wel zo dat ik (een deel van) een laptophouder kan declareren.

Nogmaals: er is op de bestuurdersstoel te weinig ruimte om prettig met de laptop te werken.

Misschien toch een goed idee als (tijdelijke) oplossing op de bijrijdersstoel te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Wel een beetje "first world problems" dit..

maargoed er zijn genoeg alternatieven en er staan genoeg voorbeelden hier.
(een bedankje is dan ook wel op zijn plaats niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Topicstarter
Quadradial schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:59:
Wel een beetje "first world problems" dit..

maargoed er zijn genoeg alternatieven en er staan genoeg voorbeelden hier.
(een bedankje is dan ook wel op zijn plaats niet?)
Natuurlijk is het een first world problem. Al lijkt me comfort op de werkplaats niet een onderwerp wat onbespreekbaar moet blijven. Ook bij onze werkgever wordt aangekaart dat de situatie nu niet ideaal is. Er wordt dan ook gezocht naar een passende oplossing, maar omdat dit nog lang op zich kan wachten, ben ik intussen op zoek naar een (tijdelijke) oplossing.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de snelle/vele reacties!

Pagina: 1