Rare Vraag??

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haha2
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-06 11:26
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb een vraag en ik weet niet of het bestaat.

Kan ik op een manier mijn computer snelheid benutten om een andere Desktop te versnellen.

Of is dit niet mogelijke ivm de processor van de trage pc.

Dit ivm 1 game pc waarvan een andere pc ook profijt kan hebben.

Je kan het zien zoals Onlive??? maar dan op een eigen netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 14:42
de vraag is niet heel raar, hier zijn veel bedrijven(nvidia etc.) mee bezig hoe dit het beste kan worden aangeboden.
je titel is wel raar, onduidelijk en niet over de vraag zelf.

op dit moment is het zover ik weet nog niet echt mogelijk.
je zou dan de games moeten draaien op de game pc en verbinding moeten maken vanaf die mindere pc zover ik je begrijp.
hiervoor zijn diverse protocollen met hun voor en nadelen.
rdp, heeft heel weinig vertraging, werkt goed op slechte verbinding, ondersteunt alleen geen opengl en 3d (zover ik weet).
VNC, heeft meer vertraging, werkt slecht op slechte verbinding, cloned het scherm waardoor je in princippe alles kan doen alleen shooters etc is zo goed als onmogelijk + muis en toetenbord reacheren niet het zelfde als waneer je op de game pc zit.

hopelijk snap je hierdoor dat dit nog niet helemaal mogelijk is. zover ik weet zijn er geen betere alternatieven

[ Voor 6% gewijzigd door beun92 op 16-01-2014 01:55 ]

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haha2
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-06 11:26
jammer dat de rekenkracht van mijn videokaart niet kan worden benut door 2 pc's toch heel erg bedankt voor je reactie en ik ben een stuk wijzer geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 15:02
dit is wel mogelijk maar vereist enig vernuft en kennis. Je zou dit kunnen oplossen met citrix xen server.
Dit moet je videokaart kunnen snappen en je moederbord/cpu moet AMD IOMMU of intell VT-d ondersteunen om pci passtrough te kunnen inschakelen. al met al redelijk wat werk en niet iets om aan te beginnen als je er de ballen verstand van hebt, maar wellicht interessant om eens te bekijken, ik kan vanaf hier natuurlijk zien hoeveel verstand je van dit soort dingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:58

Umbrah

The Incredible MapMan

Wij draaien grafisch/geheugentechnisch zware applicaties op het HP RGS platform, en onze gebruikers kunnen overal in de wereld gewoon een machine (ze krijgen willekeurig een uit de pool) krijgen met hun software er op. En dit is grafisch zwaar, reservoir modeling, dat soort dingen.

Nee, het is niet een kwestie van "even de CPU kracht over zetten", waarom denk je dat alles intern zo kort is en met zulke brede contactsloten? Dat zet je niet even over een consumenten netwerkje. Het meest extreme wat wij hebben is zo'n 15 centimeter tweemaal PCI-E*16 naar een Quadroplex 7000.

Ja, supercomputers zijn er op gebaseerd dat een hele hoop computers één taak licht maken, maar daar is responstijd niet zo van belang, en zijn de taken makkelijker in 4000 stukjes te hakken (en, uiteraard, er voor ontworpen, een weermodel voorspellen bijvoorbeeld laat zich goed verdelen). Een spelletje, ook een stuk zware software, echter niet.

Je zou eventueel uiteraard op je high-end machine wel twee sessies naast elkaar kunnen draaien, al dan niet gevirtualiseerd. Een fysiek, lokaal; en de andere via HP RGS of een ander high performance streaming platform extern. Uiteraard wel rekening houden met het feit dat meer gebruikers per machine niet betekend 50% performance, soms meer iets van 40%, maximaal. En je machine zal een stuk zwaarder moeten zijn.

TS: Je topic is lastig te lezen omdat je gewoonweg geen info geeft. Wat voor spelletjes? Wat voor PC's? Mag het wat kosten? Meer versnellen/extern draaien of alleen een desktop?

Ik hoop dat mijn bovenstaande antwoord kan helpen, het heeft er bij ons voor gezorgd dat al onze gebruikers "slechts" een high-end laptop kunnen hebben, terwijl ze eerst allemaal een dual xeon met mega-videokaarten en emmersvol-RAM hadden; tegenwoordig kunnen ze door alles in één datacenter te zetten niet alleen sneller werken (hun workstations staan vlak naast de data, dus 160 SQL verbindingen tegelijk gaan over infiniband IPV over god-weet-wat-voor-gare wifi verbinding waar de gebruiker ook maar is), maar hebben ze ook mobiel een lading kracht beschikbaar. Tevens bespaart m'n werkgever kosten, door een gebruiker die een week op vakantie is z'n "machine" gewoon in de pool terug te gooien zodat iemand anders weer kan werken. Nog maar 70% van de echte machines nodig! En zuipen dat die krengen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit topic voldoet niet aan de eisen zoals vermeld in Het algemeen beleid en gaat daarom dicht. Lees dat dus even aandachtig door.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.