Onterecht gebanned bij Planetside 2, wat nu!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Beste mensen,

Gisteren ontving ik dit mailtje;
This is a notification from PlanetSide 2.
We regret to inform you that the account name: Ircghost has been terminated due to a Community Standards violation. After reviewing our records, one of the characters on this account was found to have committed the following violations:
• Cheating
Daarop heb ik teruggestuurd (met wat spelfouten, was gefrustreerd en op mijn mobiel .. erg handig ik weet het)
Hi,

I just opened my email and saw that I have a ban on my account Ircghost. Which I play with under the name IrcghostVS under of course the VS on the server Woodman.

I do not know how or why I have been accused of cheating, I have never ever in my entire life used a MP cheat. I am as far as I can judge a reasonable player, with a tendency to die a lot because I rush too much. My k/d ratio is probably around 1 or something like that.. I enjoy this game a lot, and have not, do not and will not feel any desire to cheat in any form for this game or another for that matter..

Therefore I would kindly ask you to open a support ticket for that account so we can hopefully sort out what caused the confusion that resulted in me getting a ban.

On the support-page it said that I have to give elaborate info on where and how I got banned, but obviously I do not know this since all i got was an email saying you are banned for cheating.
Thanks in advance for your time.

Yours sincerely,

Ircghost + echte naam

p.s. Excuse my English, it is not my native language.
En waarop ik vandaag dit terugkreeg
Greetings,

Your account was banned because our Development team detected that this account was using 3rd party mods, scripts, or exploits in order to allow your character to behave in a manner outside of normal game play. I'm afraid that we cannot provide any further details, as such information can be used by 3rd parties in efforts to circumvent our detection methods.

Best Regards,

Lead GM Praesum
Customer Service Supervisor
Sony Online Entertainment LLC
Mijn reactie daarop;
Hi sir/madam,

I'm very sorry to hear that this is the case, I obviously never used any form, script or exploit and am not intending to ever do so.

I have been thinking about this, and I'm afraid I already know why this is happening. I was playing arma 3 in widowed mode when I decided to lunch. After my lunch I wanted to play planetside so I launched that without thinking about Arma 3 that was running in the background (in the menu). That is the only thing I can think of that would cause weird processes or whatever out it is that caught flagged.

I hope you will reconsider since I meant absolutely no harm by this.

I would also like to suggest to take a look at my stats from that day and probably week see that everything is as it normally is...

I hope to hear from you soon,

Ircghost + mijn naam
Laat het heel duidelijk zijn dat ik nog nooit in mijn leven heb gecheat en dit ook nooit van plan ben. Ik heb ondertussen teruggeredeneerd dat het waarschijnlijk komt omdat ik arma3 in de achtergrond aan had staan (windowed mode).. doordat het in het menu stond merkte ik de cpu drain niet en ik kwam er ook pas achter nadat ik ps2 had afgesloten aan het eind van de pot.

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie dit wel eens meegemaakt en hoe zijn jullie hier verder mee omgegaan? Is er nog hoop voor mij want ik zie het niet heel positief.

Ook heb ik er al veel tijd en ook geld inzitten (voor StationCash), dus dat maakt het extra zonde om het niet meer te kunnen gebruiken..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Planetside is streng mbt cheats, je hebt nu een hardware ban zo je kunt geen ander account meer aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Nee ik heb geen hardware ban, ik heb een suspended account ban. Ik kan gewoon een nieuw account aanmaken.

Daarnaast was dat ook niet mijn vraag, aangezien ik ook geen cheats heb gebruikt of ben van beschuldigd, ik ben namelijk beschuldigd van exploits dmv software en dergelijke.

Mijn vraag is hebben jullie hier ervaring mee en hoe hebben jullie je onschuld aangetoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Ik snap alleen niet dat Arma3 er voor zorgt dat je gebanned wordt kan je dat toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planetside 2 is zeer agressief tegen cheaters.
Veel meer dan die lafaards bij DICE waar je nog geen Name & Shame mag doen op hun eigen forum...

Zie hier tweets van de President van SOE:
http://www.vg247.com/2012...ls-banned-player-scumbag/
Hij windt er geen doekjes om. :P
En idd, mensen die geld geïnvesteerd hebben, worden ook zonder pardon gebanned...

Ik bedoel hier NIET mee dat JIJ cheatte, maar ik wil zeggen dat het denk ik moeilijk wordt om het ongedaan te maken bij Planetside 2...

Gelukkig heb je geen hardware ban.

Overigens wel jammer van SOE dat ze niet ietsje meer info geven over wat precies op je PC voor problemen zorgde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Klopt, wat dat betreft kan ik PS2 heel erg waarderen. Altijd goed als bedrijven er hard mee aan de slag gaan, in Battlefield kwamen ze altijd maar weer terug. Het is alleen wel jammer dat het bij mij voor een false positive zorgt.

Wat betreft arma 3; aangezien het ook een zwaar visueel spel is kan ik mij voorstellen dat het bepaalde delen van het cpu/videokaart aanroept. Vooral aangezien het menu van 3 best levendig is (al is het volgens mij een filmpje). Het zou kunnen dat de servers van PS2 dit herkennen als bijvoorbeeld een erg actief wallhack etc programma.

Ik heb ondertussen een reactie terug gekregen van PS2 en ze willen graag meer kijken naar welke programma's ik open had en een dxdiag en ze gaan kijken of de ban terecht is.
De toon in hun laatste bericht was ook een stuk vrolijker en behulpzamer, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:20
Succes ermee. Het is vaak allerminst eenvoudig de klantenservice in dit soort zaken tot een behulpzame houding te bewegen. Meestal wordt het wij-hebben-altijd-gelijkbeleid gehanteerd waarbij de klant hoog of laag kan springen, maar het liefst hoog, want dan kan hij gemakkelijker de boom in.

Dat je de klantenservice bereid hebt gevonden de ban te onderzoeken is veelbelovend, maar mocht dat niet tot resultaat leiden; het wil nog wel eens helpen om de overeenkomst (EULA, ToS etc.) aandachtig te bestuderen en daarnaar te verwijzen in de brief, zo'n ouderwetse met postzegels, waarin je uitlegt waarom de ban volgens jou onterecht is en waarin je SOE vraagt je account te herstellen. Klachten via e-mail worden als lopendebandwerk behandeld, maar in mijn ervaring is men aanzienlijk serieuzer en schappelijker wanneer er papier op het bureau belandt.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dat is inderdaad ook waar ik aan zit te denken als laatste alternatief, al hoop ik echt niet dat dit nodig is. Ook zal dat zorgen voor een wat wrange nasmaak indien ik inderdaad dan gelijk krijg, omdat je toch terug blijft denken aan alle negatieve energie die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55

codex

Geen OpenAI agent :)

Ervaring met onterechte bans bij een Counter Strike community(eigen Anti Cheat) en een VAC ban bij MW2. Beide zinloze discussie, je kan ze beter uitlachen en een nieuw account openen. False positives hebben ze nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ja ik ziter bijna over na te denken, want ze hebben net gemailed dat er geen bewijs is dat ik het niet gedaan heb.. maar je zou zeggen dat ze mogen bewijzen dat ik het wel gedaan heb :S.

Voel me zwaar genaaid door hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:36:
Ja ik ziter bijna over na te denken, want ze hebben net gemailed dat er geen bewijs is dat ik het niet gedaan heb.. maar je zou zeggen dat ze mogen bewijzen dat ik het wel gedaan heb :S.

Spijtig, Ik ben een keertje gebanned geworden op heel mijn steam account omdat ik een counterstrike mod had die de UI anders liet uit zien en ik ipv alleen een crosshair ook een puntje in het midde van mijn scherm had (Cs source)

Tegewoordig is dit standaard in cs;go -_-

Dan ben je dus al je games kwijt, vanaf toen ook nooit meer skins of mods ofso gedownload.
Hoop niet dat je al te veel waardevolle items bent verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:45

Sneek

Tweaker

Vervelend, ik ben bij een soortgelijk spel ooit gebannen en heb toen weken achter elkaar over en weer gemaild, echter zitten er spellen tussen (zoals PS2) waarbij een ban gewoon een ban is. Sterker nog, ik betwijfel of de persoon waar jij tickets mee uit wisselt überhaupt jou ban kan verwijderen.

Sterkte met de situatie en we horen graag hoe dit verder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Ik denk niet dat je hiervoor op dit forum moet zijn. Daarnaast is de ervaring dat het meerdendeel van de cheaters de ontkennings kaart speelt. Kwestie van je leven beteren of van pech gehad.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:36:

Schuldig tenzij het tegendeel bewezen wordt? Dat komt wel erg vreemd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ja zoals je kunt zien in de conversatie van hierboven, zeggen ze alleen; we hebben iets gezien maar wij gaan er niet over uitwijden omdat dit gebruikt kan worden..

Het is gewoon belachelijk hoe ik nou neer wordt gezet als (zo voelt het bijna) crimineel, terwijl ik een paar dagen hiervoor gewoon een vrolijke ps2 spelers was zonder enige zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Moraal van het verhaal:
Begin niet aan Planetside 2.

Wat een wanpraktijk, vooral omdat je er geld in hebt gestoken.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

RadioKies schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:58:
Moraal van het verhaal:

Lekker kort door de bocht :')
Ze houden hier gewoon het amerikaanse principe aan: Guilty untill proven otherwise

Succes ermee iig :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
RadioKies schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:58:
Moraal van het verhaal:

Geen Planetside 2-only verhaal kan ik je verklappen. Ik moet de eerste game noch tegenkomen die geen onterechte bans heeft uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
een keer met quake3 en ban gehad om niets. Heeft mij een jaar gekost voordat ik weer in de leagues mee mocht doen. Moest uiteindelijk originele foto's van de game mailen etc etc. Geneuzel van neits maar ik begrijp je frustratie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Rolfski schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:59:
[...]

Geen Planetside 2-only verhaal kan ik je verklappen. Ik moet de eerste game noch tegenkomen die geen onterechte bans heeft uitgedeeld.
MWO is behoorlijk laks, ze behouden liever een speler dan dat deze gebanned wordt/blijft en dan nog voordat ze je gaan bannen krijg je een bericht dat je onderzocht wordt en/of je krijgt eerst een "foei mag je niet doen" bericht.

Gelukkig zijn er niet veel cheaters (of het valt gewoon niet op), maar van mij mogen ze daar wat strenger zijn zelfs.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dat merk ik niet echt in hun toon anders.. Het wordt er alleen maar slechter op.. :(

Ik heb nu maar even Twitter erbij gehaald.

[ Voor 51% gewijzigd door Ircghost op 30-01-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga richting Social media, aka hun Facebook/twitter.

Als je niet liegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik lieg zeer zeker niet, heb inderdaad Twitter erbij gehaald maar ik heb net een reactie gekregen van een lead developer dat de zaak final is..

Zelfs jullie geloven mij niet eens volledig, dat is het kutte aan deze situatie. Hackers en dergelijke zijn zulke vuile teringlijers dat iedereen die ervan wordt beschuldigd meteen vies wordt aangekeken en nauwelijks wordt geloofd.

Ik ben ondertussen eigenlijk wel klaar met PS2, laat ze maar zakken in hun eigen stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Hier is iemand wel unbanned: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Een van de weinigen dan, ik ben er ondertussen ook een beetje klaar mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Nieuwe account maken, ook datzelfde ARMA2 menu op de achtergrond draaien en kijken of je weer gebanned wordt?

Dan is het te reproduceren voor hen en mogelijk makkelijker te begrijpen (en geloven) dat dat de oorzaak initieel ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dat heb ik gedaan en toen werd ik meteen weer gebanned, dus ik werd al blij want ik dacht mooi ik heb het gevonden. Toen reageerden zij ook positief van a laten we er naar kijken, maar toen was het daarna meteen. Nee geen enkele normaal programma kan dit veroorzaken. Er is genoeg bewijs, we kijken er niet meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Zijn de bans instant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
De initiele keer gebeurde het binnen een paar uur. Maar ik kan mij voorstellen dat ze mijn pc extra in de gaten houden en dat ze het daardoor sneller oppakten.

Of ze hadden een hardware/ip ban aanstaan en daardoor ging het onmiddellijk, aangezien ze compleet niks zeggen is dat erg moeilijk te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:28

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Je kan proberen met een DXDiag rapport met ze te praten.

Ik weet niet in hoeverre het uitmaakt om een versie te maken met alle games open en alles afgesloten..
(kan iemand bevestigen of dit uitmaakt?)
Met dit rapport kunnen ze misschien zien of er andere programmas deze "false positive" genereren"

Ook kan je controleren of je ZONDER arma open of je nogsteeds een ban ontvangt.
(op een nieuw account)

Succes!

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Erg jammer voor je. Er zit op den duur niks anders op dan het te slikken óf gerechtelijk aan te klagen (of iets dergelijks)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik heb inderdaad al een dxdiag opgestuurd nadat ze hier om vroegen, dat heeft dus niet geholpen. Ik denk dus niet dat ik het kan starten zonder Arma 3 omdat mijn hardware / ip is gebanned maar ik kan het zeker proberen.

@ ToFast, ik blijf het dus nog even via de social media proberen maar ik ga niet gerechtelijk proberen. Dat is mij teveel moeite voor een spel waar ik maar 15euro in heb gegooid. Daarnaast kan ik toch niks bewijzen dat ik het niet gedaan heb, behalve dan mijn verklaring dat ik het niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Het heeft waarschijnlijk iets te maken met de payload in je ram geheugen. Iets wat dus gedetecteerd werd.

In het verleden is het nog wel eens gebeurd dat een vriend van mij gebanned werd van WoW. Omdat hij een computer virus op zijn PC had staan die gebruik maakte van payload. Deze word gescanned door WoW (vaak mag dit niet..) WoW geeft volgens mij in haar algemene voorwaarden aan dat zij gerichtigd zijn om hie rscanning op uit te voeren, Valve (steam) heeft dit ook.

Scan je computer daarom op virussen. Zet ze in quarantaine en maak samples. Stuur de samples in op VirusTotal, waar uitleg wordt gegeven wat het virus doet, Als daar uit komt dat hij zich in de payload wegschrijft (wat veel virussen doen/als niet alle virussen dit doen.. volgens mij wel) dan heb je nog een mogelijk kans om een unban te verkrijgen, als zij hierpop hebben gefilterd.

Succes man!, balen :(

PS kijk even naar deze wiki over Punkbuster en hoe zij met virus payload omgaan. Aangezien cheats hedendaags ook vaak worden weggeschreven in de payload (system memory)

Wikipedia: PunkBuster

Goodluck nogmaals.

PS gebruik jij teamspeak als je Planet side 2 speelt?

zie":
https://forums.station.so...sitive-ban-report.169311/

[ Voor 22% gewijzigd door Dr.Root op 31-01-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Ircghost schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:34:
Ik lieg zeer zeker niet, heb inderdaad Twitter erbij gehaald maar ik heb net een reactie gekregen van een lead developer dat de zaak final is..

Zelfs jullie geloven mij niet eens volledig, dat is het kutte aan deze situatie. Hackers en dergelijke zijn zulke vuile teringlijers dat iedereen die ervan wordt beschuldigd meteen vies wordt aangekeken en nauwelijks wordt geloofd.

Ik ben ondertussen eigenlijk wel klaar met PS2, laat ze maar zakken in hun eigen stront.
Ik weet wel beter na al die jaren gamen, 99% van de gevallen ben je de lul en krijg je je account nooit meer terug / mag jen iet meer op die server. Sowieso gaat het er niet of óf je daadwerkelijk gecheat hebt, maar of je door hun anti-cheatsoftware getagged bent en je kan bewijzen dat dat niet door een cheat is gebeurd.

Ik bedoel, ik ben weleens beschuldigd van cheaten en gebanned in een MW1 server, puur op basis van de admin die me zat te spectaten. Dan kun je wel in discussie gaan, maar blijkbaar gelooft de man dat het fundamenteel onmogelijk is dat een speler dermate goed is cq. zijn clanmates dermate slecht waren, dat je continu op killstreaks gaat.

Beschuldigd worden is doorgaans as good as veroordeeld worden, just close the game and move on :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik zat inderdaad op Teamspeak, maar ik heb wel vaker op Teamspeak gezeten terwijl ik PS2 aan had staan dus dat was ook niet nieuw.

Ik had overigens wel het vermoeden dat ik mogelijk een virus had, mijn pc was al een tijdje bijzonder langzaam en dingen gingen niet lekker. Daarom heb ik mijn hele pc deze week opnieuw geinstalleerd. Wat natuurlijk niet echt helpt met het zoeken naar de oude oplossing, dat besefte ik mij tijdens de herinstallatie. Maar ik had meerdere scans gedraaid (zelfs pre-boot deep scan) en anti-malwarebytes scans etc. Kon helemaal niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 22:40
maak niet uit wat je op de achtergrond hebt draaien.. ze hebben in de cfg zelf van de game vreemde codes weten te ontvangen en dat wordt gezien als een cheat ik ben bang dat je echt een probleem hebt want een console / cfg die liegt niet... dus ik vraag me af / ik denk dat je wel gewoon gecheat hebt het is gewoon een harde bewijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Waar haal jij nou weer in vredesnaam vandaan dat ze het uit de cfg haalden? Ze wilden juist dat ik een dxdiag opstuurde en een lijst met processen die aanstond zodat ze iets konden vinden wat er op wees. En hoezo zou het overigens in het configuratiebestand staan? Lijkt mij eerder dat je een process draait dat bepaalde dingen inject in je gamengine. Daarnaast zijn de monitors voor dit soort dingen gevoelig afgesteld dus ook gevoelig voor andere processen en virussen (zoals hierboven mooi wordt uitgelegd).

En welk hard bewijs heb je het over? Als je online kijkt dan zie je dat ze bij iedereen zeggen; suffice to say that the evidence is enough" het is een standaard zin die ze gebruiken. Er is geen hard bewijs, en als het al is dan is het een false positive. Ik heb verdomme nog aan toe nooit gecheat en ik ben dat ook nooit van plan om zo'n vieze crybaby te worden dat ik een cheat nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:13
Jeroentjeeuh schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:11:
maak niet uit wat je op de achtergrond hebt draaien.. ze hebben in de cfg zelf van de game vreemde codes weten te ontvangen
Waaruit leid je dat af? En waarom zou dat geen false positive kunnen opleveren?

Omdat de TS maar moeilijk wordt geloofd spring ik in de bres. Ik heb in het verleden met ircghost gesproken en gespeeld (andere spellen) en geloof niet dat hij daadwerkelijk vals heeft gespeeld. Dat zit niet in zijn karakter. Ik denk dat er iets anders aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Thanks SlaadjeBla :). Daarnaast zou het ook vrij ondoordacht van mij zijn als ik mijn goede online naam (kijk naar mijn VAC status, T.net of elk ander spel waar ik Ircghost gebruik) zo te grabbel zou gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik draai ook gewoon TS2/mumble als ik PS2 speel.

Het is jou woord tegen dat van SOE dus dan wordt het sowieso lastig om je gelijk bij SOE te halen. SOE zal het bewijs ook niet overhandigen wat wel handig is als je naar de rechtbank gaat aangezien je dat altijd wint. Maar voor 15 euro zou ik daar niet aan beginnen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Nee daarom, sowieso stellen dat je naar de rechtbank gaat, zelfs voor een kort geding is teveel gedoe voor een normale burger (zelfs met een semi-rechtenstudie zoals ik). Daarnaast valt dit buiten elke rechtsverzekering, en is het zelfs bijna kinderachtig te noemen als ik het wel zou doen.

Soms moet je gewoon accepteren dat onterechte dingen gebeuren, hoe klote dat ook is :(. Dit betekent niet dat ik nu helemaal stop, ik kijk nog even hoe de social media zich ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk cheat je niet... Ding gaat gewoon *poef* af op jouw MS Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 22:40
Ircghost schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:32:
Waar haal jij nou weer in vredesnaam vandaan dat ze het uit de cfg haalden? Ze wilden juist dat ik een dxdiag opstuurde en een lijst met processen die aanstond zodat ze iets konden vinden wat er op wees. En hoezo zou het overigens in het configuratiebestand staan? Lijkt mij eerder dat je een process draait dat bepaalde dingen inject in je gamengine. Daarnaast zijn de monitors voor dit soort dingen gevoelig afgesteld dus ook gevoelig voor andere processen en virussen (zoals hierboven mooi wordt uitgelegd).

En welk hard bewijs heb je het over? Als je online kijkt dan zie je dat ze bij iedereen zeggen; suffice to say that the evidence is enough" het is een standaard zin die ze gebruiken. Er is geen hard bewijs, en als het al is dan is het een false positive. Ik heb verdomme nog aan toe nooit gecheat en ik ben dat ook nooit van plan om zo'n vieze crybaby te worden dat ik een cheat nodig heb.
neem aan dat der gewoon een anti cheat programma over die spel heen gaat daar komen die codes vandaan en al helemaal als je een prorgramma injecteerd in het spel dan kloppen die waardes niet meer en BAM bannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Jezus Ian_, wat reageer jij kinderachtig zeg. Als je niks hebt toe te voegen post dan niks. Ik ga niet voor de zoveelste keer uitleggen dat ik niet gecheat heb.

Nvm ik kijk net naar je profiel, ik snap niet eens waarom ik op je reageer.

-------
@ Jeroentjeeuh, ja hij reageert natuurlijk ergens op. De vraag is waar hij op gereageerd heeft. Of het nou Arma 3 was of een virus dat ik niet kon vinden, ik ben bang dat ik er nooit achter zal komen.

[ Voor 50% gewijzigd door Ircghost op 31-01-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 14:42
Planetside 2 is toch F2P?
Dan kunnen mensen die arma 3 hebben het mogelijk testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Haha doe maar niet straks lig je er ook uit, maar ik zou zeggen als ps2 je echt niet boeit. Start arma 3 op met de arma 3 launcher (en een paar launch opties -Nosplash -Nologs -cpu=4 mem=2048) en windowed, laat het staan in het menu.

Ga dan vervolgens PS2 spelen, dat was de situatie waar ik in zat. En mogelijkerwijs zou het daar aan kunnen liggen, ik ben erg benieuwd of andere mensen de situatie kunnen nabootsen dat ze ook een ban warning krijgen. Dat zou mij heel erg helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ircghost op 31-01-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 20:15
Toch vind ik het raar dat ze er niet meer over vertellen?

Ze moeten aantonen wat er verkeerd gaat.

Mogelijk en hoop dat het niet veel werk is, kan je je pc opnieuw installeren.

Teamspelers en dergelijke installeren en arma en dan kijken of je de game weer kan spelen en gelijktijdig hun support inschakeld en hun laat "kijken" of er vreemde codes tevoorschijn komen. Dan vertel je hun dat je alles opnieuw hebt geïnstalleerd en heb je inspanning getoond en kunnen ze je misschien weer unbannen.

Misschien van tevoren support vragen of ze je willen unbannen na herinstallatie en hun laat checken.

Dat zou ik doen in dit geval als ik echt het spel zou blijven willen spelen.

En als je toch een virus had dan heb je die ook niet meer 😀

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik heb een beetje online gezocht en ze geven echt overal aan; there is sufficient evidence bla bla, but out of security reasons we cannot tell you more because otherwise you could use it.. "Dus no way dat ze daar aan mee willen werken.

Het is wel een goed idee om eens aan een vriend te vragen of hij het kan testen. Het enige probleem is dat ze vrij resoluut hebben gezegd dat ze er nu klaar mee zijn. Aan de andere kant, als het bij die ander ook gebeurt dan is dat vrij onomstotelijk bewijs. Ik ga er even werk van maken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 14:42
Als blijkt dat je het kan reproduceren (filmpje maken met je mobiel oid vanaf het opstarten), gewoon de social media ermee spammen ;)

Je kan dan immers iets herproduceren waardoor jij onterecht gebanned bent en hebt er bewijs van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Tja, door niet aan te geven waarom ze je gebanned hebben met evt bewijsstukken is het moeilijk, zoniet onmogelijk om een verdediging op te voeren.

Wat ze dus eigenlijk zeggen is; We hebben je gebanned en je hebt géén recht om jezelf te verdedigen. Dat is al jarenlang de tendens in Online gamingwereld. En waarom? Omdat informatie vrijgeven het makkelijker maakt om nieuwe cheats te ontwikkelen. Dat is security by obscurity en bij voorbaat al tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
RedHat schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 08:08:
Tja, door niet aan te geven waarom ze je gebanned hebben met evt bewijsstukken is het moeilijk, zoniet onmogelijk om een verdediging op te voeren.

Wat ze dus eigenlijk zeggen is; We hebben je gebanned en je hebt géén recht om jezelf te verdedigen. Dat is al jarenlang de tendens in Online gamingwereld. En waarom? Omdat informatie vrijgeven het makkelijker maakt om nieuwe cheats te ontwikkelen. Dat is security by obscurity en bij voorbaat al tenenkrommend.
Tenenkrommend vind ik het niet in dit soort situaties, stel dat jij de maker bent van een nieuw soort bot die je aan het testen bent, en je wordt gebanned. Je gaat in beroep en de game firma zou wel uitgebreid bewijs leveren, heb jij direct weer pointers om je bot te verbeteren. Cheating is nu eenmaal een groot probleem in online gaming en iedere firma die daar tegen optreed kan ik alleen maar toejuichen. Laatst was er bij bijv. WoW ook weer een grote banwave tegen een bepaalde bot.

Wel heb ik het idee dat ze bij Blizzard na hun initiele fouten (ooit een grote banwave geweest omdat mensen via Wine speelden, later wel teruggedraaid, maar al die bans waren initieel onterecht). Wat secuurder zijn geworden dan hier het geval is. Bij blizzard zie je tegenwoordig namelijk weinig individuele bans meer, maar bijna altijd grote banwaves nadat ze een bepaalde bot/hack uitvoerig geanalyseerd hebben. Iets wat SOE nog niet lijkt te doen, en dus wel individueel lijkt te bannen.

Uiteraard lullig voor IRCghost daar ik er even van uitga dat wanneer iemand wel cheat hij niet een heel topic gaan aanmaken maar zijn verlies direct had genomen. Ik denk dat reproduceren en bewijs aanleveren de enige kans is om de ban overturned te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
DCG909 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 08:02:
Als blijkt dat je het kan reproduceren (filmpje maken met je mobiel oid vanaf het opstarten), gewoon de social media ermee spammen ;)

Je kan dan immers iets herproduceren waardoor jij onterecht gebanned bent en hebt er bewijs van ;)
Het probleem lijkt mij echter juist dat veel programma's 'geheim' draaien, en ik zou dus niet weten waar die geinstalleerd staan of geinitialiseerd worden. Het liefst geef ik gewoon een memory dump aan hen, het probleem is (tenminste dat zie ik nu al aankomen) dat zij zullen beweren dat ik ondertussen alles gedeinstalleerd kan hebben dus dat het niet gek is dat ik dan oppeens een schone pc heb.

----
@Redhat; Het is inderdaad security through obscurity, ze gaan er ook maar leuk vanuit dat ik ook maar enig idee heb hoe ik dit soort dingen kan uitlezen. Ze zouden op zijn minst kunnen zeggen van, wij verdenken dat dit programma 'x' effect heeft in het game, niet dat ik daar heel veel aan heb. Maar dat laat tenminste iets concreets zien, maar ik weet zeker dat ze dat niet eens hebben. Het enige wat ze wel hebben is een vreemde code die ze blijkbaar zagen en dit dus maar als iets aanzagen voor PS2 om mee te cheaten.

-----
@Dennism; Begrijp mij niet verkeerd, ik ben vaak genoeg cheaters tegengekomen (met scores 300-1 etc) en dan begrijp je maar niet waarom zo iemand geblokkeerd wordt en dat hun anti-cheat engine beter werkte (Hoe vaak ik wel niet bij Dayz opeens random werd gespawnd in een heli om er vervolgens uitgegooid te worden).

Het probleem is inderdaad dat wanneer je veel cheaters wilt pakken je machine steeds gevoeliger moet afstellen om meer positive positives te krijgen, echter je loopt ook het risico meer false-positives te krijgen..

Zoals ik zei, ik ga dit weekend proberen een vriend te overtuigen het na te bootsen, alles op video te zetten en kijken wat er gebeurt. Hopelijk komt er dan uit wat ik ook meemaakte. Anders zou ik het ook niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
En heb je nog wat ondekt?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Klinkt alsof ze je gepakt hebben op "botten" (bots gebruiken om in servers te blijven etc voor xp, loot levels whatever). of het editten van je CFG. Heb je toevallig je CFG getweaked met behulp van de console of scripts oid? Dit is best gebruikelijk bij FPS games en al helemaal bij online games. Je hebt geen onschuldige hulp-programma's gedownload voor planetside 2 voor je interface of keybindings o.i.d.? Ik zelf doe dit namelijk altijd wel bij mijn FPS games, maar sommige programma's voor keybindings etc kunnen als cheatscript worden aangemerkt na een nieuwe update. Dus iets wat je dan al een jaar gebruikt kan dan opeens wel voor gebanned worden.

Dat ze hier niet over uit wijden is begrijpelijk maar tegelijk ook heel frustrerend voor jou als klant. Ten eerste kunnen wij hier nooit 100% zeker weten dat jij ook echt onschuldig bent, wij kunnen dat ook simpelweg niet weten en houdt in je achterhoofd dat mensen die terecht gebanned worden ook altijd volhouden dat het niet terecht is (logisch maar vervelend).

Nu gaan we er voor het gemak van uit dat je echt onschuldig bent (maar geloof me er zijn cheaters die keihard cheaten met bots, wall-aimhack,speedhack en dan nog heel veel stampij maken als ze gebanned zijn). Dus ik snap heel goed dat je kwaad bent maar houd ook in je achterhoofd hoeveel mensen er wel cheaten en 90% hiervan is ook altijd onschuldig. Het is gewoon extreem lastig. Voor nu is het kut maar je zult het even moeten accepteren. Er zijn een paar dingen die je kan doen imo en volgens mij is het hier al voorbij gekomen.

1). Probeer de omstandigheden na te bootsen waardoor je gebanned bent. Neem het op en plaats het op de Dev forums (planetside officiele fora). Dit neemt echter wel het risico met zich mee dat de accounts waarmee je het nadoet ook gebanned worden zonder dat je er iets mee opschiet. Aan de andere kant, als je het effectief kan na bootsen en met hetzelfde effect en dit kan aantonen en het echt een bug/glitch is, dan kan het gefixt worden en jij weer unbanned.

2).Consumentenhulp. Jawel. Je zegt dat je echt geld in je account hebt gestoken. Sony mag dan wel zijn eigen voorwaarden hebben of deze rechtsgeldig zijn in NL en ze zomaar je account mogen bannen valt nog te bezien. Een mailtje waarin je duidelijk uitlegt hoe en wat naar een consumentenorganisatie (ombudsman etc). Dit soort instanties bestaan voor dit soort dingen en digitale zaken zijn allang niet meer vreemd.

(het is nogal na dato ik weet, maar misschien zat op met handen in het haar :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 24-02-2014 18:30 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Postius schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:27:
Klinkt alsof ze je gepakt hebben op "botten" (bots gebruiken om in servers te blijven etc voor xp, loot levels whatever). of het editten van je CFG. Heb je toevallig je CFG getweaked met behulp van de console of scripts oid? Dit is best gebruikelijk bij FPS games en al helemaal bij online games. Je hebt geen onschuldige hulp-programma's gedownload voor planetside 2 voor je interface of keybindings o.i.d.? Ik zelf doe dit namelijk altijd wel bij mijn FPS games, maar sommige programma's voor keybindings etc kunnen als cheatscript worden aangemerkt na een nieuwe update. Dus iets wat je dan al een jaar gebruikt kan dan opeens wel voor gebanned worden.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb geen enkele bots gebruikt (ik wist niet eens dat ze bestonden) en heb nog nooit de map geopend waarin het spel geinstalleers staat. Gebruik altijd alleen maar de launcher die bijgeleverd wordt. Verder gebruik ik geen enkele rare interface of keybindings, behalve dat ik mogelijk Steam overlay ook aan had staan, maar er zijn zovelen die dat gebruiken.
Dat ze hier niet over uit wijden is begrijpelijk maar tegelijk ook heel frustrerend voor jou als klant. Ten eerste kunnen wij hier nooit 100% zeker weten dat jij ook echt onschuldig bent, wij kunnen dat ook simpelweg niet weten en houdt in je achterhoofd dat mensen die terecht gebanned worden ook altijd volhouden dat het niet terecht is (logisch maar vervelend).
Ik snap dondersgoed dat jullie niet kunnen weten of ik de waarheid spreek of dat ik keihard aan het liegen ben. Zie online ook vaak genoeg andere rants van personen die claimen niks gedaan te hebben die ik vervolgens dan ook maar nauwelijks geloof... het enige waar ik mij hier kan beroepen is dat ik volgens mij een goede naam heb op Tweakers en de mensen die mij IRL kennen weten dat ik hier totaal niet het type naar ben om te cheaten. Maar ik begrijp het even goed als mensen mij niet geloven (betekent overigens niet dat ik het leuk vind als mensen mij voor cheater uitmaken ;) ).
Nu gaan we er voor het gemak van uit dat je echt onschuldig bent (maar geloof me er zijn cheaters die keihard cheaten met bots, wall-aimhack,speedhack en dan nog heel veel stampij maken als ze gebanned zijn). Dus ik snap heel goed dat je kwaad bent maar houd ook in je achterhoofd hoeveel mensen er wel cheaten en 90% hiervan is ook altijd onschuldig. Het is gewoon extreem lastig. Voor nu is het kut maar je zult het even moeten accepteren. Er zijn een paar dingen die je kan doen imo en volgens mij is het hier al voorbij gekomen.

1). Probeer de omstandigheden na te bootsen waardoor je gebanned bent. Neem het op en plaats het op de Dev forums (planetside officiele fora). Dit neemt echter wel het risico met zich mee dat de accounts waarmee je het nadoet ook gebanned worden zonder dat je er iets mee opschiet. Aan de andere kant, als je het effectief kan na bootsen en met hetzelfde effect en dit kan aantonen en het echt een bug/glitch is, dan kan het gefixt worden en jij weer unbanned.
[...]
2).Consumentenhulp. Jawel. Je zegt dat je echt geld in je account hebt gestoken. Sony mag dan wel zijn eigen voorwaarden hebben of deze rechtsgeldig zijn in NL en ze zomaar je account mogen bannen valt nog te bezien. Een mailtje waarin je duidelijk uitlegt hoe en wat naar een consumentenorganisatie (ombudsman etc). Dit soort instanties bestaan voor dit soort dingen en digitale zaken zijn allang niet meer vreemd.
Dat is inderdaad ook nog een idee.. Het is maar €15, maar toch. De enige reden dat ik er tot nu toe niks meer mee gedaan heb is om de volgende paar redenen;

1. De support heeft (ook na verhoging naar supervisie) heel duidelijk aangegeven dat ze geen zin meer hebben om er naar te kijken.

2. Zelf heb ik meer dan genoeg andere spellen waar ik ook niet of nauwelijks aan toekom

3. Door het hele gezeik heeft PS2 sowieso een hele nare smaak gekregen in mijn mond en speel dan liever iets waar ik wel veel plezier in heb en ook voor betaald heb.

4. Ik schat de kans dat de situatie nog aangepast zal worden zo dermate laag dat het alleen maar voor veel frustratie en weinig gewin is.

5. Vanuit mijn studie begrijp ik heel goed hoe om genoeg schuldigen te pakken je ook af en toe onschuldigen onterecht zult veroordelen.. Dit is extreem onfortuinlijk, maar het gebeurd nu eenmaal wel.

Wel nogmaals ontzettend bedankt voor je reactie! Als ik binnenkort nog eens wat tijd overheb zal ik een update geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik zou gewoon een ander spel gaan spelen en daar je geld in steken. Als je echt onschuldig bent en voor niks gebanned bent lijkt het me onverstandig om hier nog meer tijd en geld in te steken.

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad een paar jaar geleden en je trekt altijd aan het kortste eind. De support zegt gewoon "eigen schuld dikke bult" en laten je daarmee zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door EnigmaNL op 25-02-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konjo schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:34:
Ik snap alleen niet dat Arma3 er voor zorgt dat je gebanned wordt kan je dat toelichten?
ARMA 3 bestaat grotendeels uit Scripts loading.. PS2 Kan wat dat betreft zeggen er draait "een script" Dit kan voor hun genoeg reden zijn om iemand te bannen.

Eerste reactie: Stom.
Niet stom van jou, maar in het algemeen dat je het was vergeten en dat PS2 het als "Hack"ziet..

Maar een nette email terug en geduld heb je erg goed bewaard en goed mee gehandeld.

Ik heb 1 x in me leven gehackt. in Modern Warfare 2, toen ik het te horen kreeg was mijn reactie: Ja Betrapt, dat was leuk voor een tijdje maar dit is het dan. ( ik heb 1 keer met de hack kunnen spelen.)

Gewoon mailtjes sturen en blijven vragen over de status van je account.

Ik heb zelf nog nooit een ticket voor welke game dan ook moeten aanvragen, ik hack nooit maar ben ook nooit random geband voor 3rd party report..
Pagina: 1