Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Beste tweakers,

Weet even niet of ik met mijn vraag hier goed zit, maar kan geen geschikte form hiervoor vinden op de site.

Dat was mijn disclaimer, en nu mijn vraag dan.

Ik heb een web applicatie gebouwt in asp.net-mvc 5 met Entity Framework 5.0. Nou wil ik deze applicatie gaan hosten, alleen weet ik nu even niet zo goed wat mijn opties zijn, gezien Entity framework de data in de database in het geheugen cashed. Dus ik moet naar mijn idee iets met dedicated memory hebben (not sure).

Dus mijn vraag, waar moet ik nou op letten? Zou ik naar een VPS moeten kijken?

Alast bedankt :)

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
Als je voor Windows Hosting wilt gaan is een VPS of dedicated server je beste optie schat ik zo. De mogelijkheden met betrekking tot Windows Shared Hosting voor zoiets zijn veel beperkter.

Je kunt, afhankelijk van je eisen, kijken bij wat kleinere VPS-aanbieders als DirectVPS (wel Pro nemen dan). Ikzelf heb een Leaseweb-server, die voldoet. En natuurlijk kun je bij Amazon wat doen.

Afhankelijk van je eisen qua load en bandbreedte moet je goed bedenken wat je wilt. Ik denk dat je dus met VPS of Dedicated het best zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 06:48

Gerco

Professional Newbie

Of natuurlijk de Azure cloud. Ik weet niet hoe dat met kosten zit, dat zul je zelf moeten opzoeken, maar MS heeft een fatsoenlijk platform voor Windows hosting neergezet.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou 't eens in Internetproviders en Hosting proberen; wat dit met Programming van doen heeft ontgaat me even...?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Cor453 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:53:
Als je voor Windows Hosting wilt gaan is een VPS of dedicated server je beste optie schat ik zo. De mogelijkheden met betrekking tot Windows Shared Hosting voor zoiets zijn veel beperkter.

Je kunt, afhankelijk van je eisen, kijken bij wat kleinere VPS-aanbieders als DirectVPS (wel Pro nemen dan). Ikzelf heb een Leaseweb-server, die voldoet. En natuurlijk kun je bij Amazon wat doen.

Afhankelijk van je eisen qua load en bandbreedte moet je goed bedenken wat je wilt. Ik denk dat je dus met VPS of Dedicated het best zit.
Ik wil eerst klein beginnen en daarna wel upgraden als het nodig is.

Wat bedoel je met 'bij Amazon'? Amazon hosting? Ik ben niet zo bekend in de hosting-wereld(-jargon) :o

De load zal in het begin niet zo veel zijn, evenals de traffic. Maar op den duur wel, dus tegen die tijd upgrade ik wel.

Zijn er nog andere dinge waar ik naar moet kijken?

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Yustme schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:21:
[...]

Ik wil eerst klein beginnen en daarna wel upgraden als het nodig is.

Wat bedoel je met 'bij Amazon'? Amazon hosting? Ik ben niet zo bekend in de hosting-wereld(-jargon) :o

De load zal in het begin niet zo veel zijn, evenals de traffic. Maar op den duur wel, dus tegen die tijd upgrade ik wel.

Zijn er nog andere dinge waar ik naar moet kijken?
Heb zelf enorm goede ervaringen met DirectVPS. Echt een aanrader. Windows draait echter alleen op het Pro platform bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
RobIII schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 01:17:
Ik zou 't eens in Internetproviders en Hosting proberen; wat dit met Programming van doen heeft ontgaat me even...?
Die zag ik dus over het hoofd, en mijn excuus is zie tijdstip van mijn originele post :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom zou shared hosting niet werken met EF? Ik heb zelf positieve ervaringen met Foxxl. Daar hebben ze volgens mij wel een redelijk pakket (iets van 7 of 8 euro p.m.). Dat lijkt me beter om mee te beginnen dan gelijk een VPS huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Razr schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:28:
Waarom zou shared hosting niet werken met EF? Ik heb zelf positieve ervaringen met Foxxl. Daar hebben ze volgens mij wel een redelijk pakket (iets van 7 of 8 euro p.m.). Dat lijkt me beter om mee te beginnen dan gelijk een VPS huren.
Hey ik keek net even op hun site. Moet je een bedrijf hebben om bij hun te hosten?
Hun FAQ suggereert namelijk van wel:

http://www.foxxl.nl/inter.../Veelgestelde-vragen.aspx

Kijk naar de 2e vraag: "Ik heb mijn KvK nummer nog niet".

[ Voor 5% gewijzigd door Yustme op 16-01-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij kun je daar ook prima als particulier een hostingdienst afnemen. Die vraag is misschien meer voor mensen die zakelijk willen hosten maar nog geen nummer hebben.

Anders moet je ze even een mail sturen, dan weet je het zeker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Razr schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:42:
Volgens mij kun je daar ook prima als particulier een hostingdienst afnemen. Die vraag is misschien meer voor mensen die zakelijk willen hosten maar nog geen nummer hebben.

Anders moet je ze even een mail sturen, dan weet je het zeker :).
Had ik inmiddels al gedaan ja. En ook meteen de vraag of mvc 5 en EF ook ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NJoyiT
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 13:55
Yustme schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:15:
[...]

Had ik inmiddels al gedaan ja. En ook meteen de vraag of mvc 5 en EF ook ondersteund wordt.
Ik zit nu met hetzelfde vraagstuk. Kun je aangeven voor welke partij je uiteindelijk hebt gekozen en wat je ervaringen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

MVC 5 staat ondersteuning bij, EF is toch een (aantal) DLL's aan het project toevoegen en klaar. Zolang het .net framework er maar op staat.

Ziet er goed uit om eerlijk te zijn dat pakket. Nog nooit eerder zoiets gezien, ik heb zelf een vps genomen bij transip. Zit wel een ander kostenplaatje bij, minimaal 17,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:00

Saven

Administrator

Vergeet niet dat je bij een VPS zelf op onderhoud bent aangewezen en dus zelf moet zorgen dat de software op je server up2date blijft en dat je alles zelf installeert.

Tenzij je een managed neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Saven schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:36:
Vergeet niet dat je bij een VPS zelf op onderhoud bent aangewezen en dus zelf moet zorgen dat de software op je server up2date blijft en dat je alles zelf installeert.

Tenzij je een managed neemt :)
Ja dat klopt, en bij foxxl niet neem ik aan. Dus dat is een pluspunt voor foxxl.

Ikzelf vind het niet erg om alles bij te houden, geeft je wel net iets meer vrijheid maar ook lasten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
NJoyiT schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:23:
[...]

Ik zit nu met hetzelfde vraagstuk. Kun je aangeven voor welke partij je uiteindelijk hebt gekozen en wat je ervaringen zijn?
Ik kom hier niet zo vaak, dus bij deze mijn excuses voor mn late reactie.
Ik heb mn site nog niet in de lucht zitten, zit nog met een ander vraagstuk, namelijk een betaal module implementeren en welke in hemelsnaam!?

maar ik denk dat ik uiteindelijk voor een vps ga, en dat dan bij transip ga hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Met een betaal module bedoel je een webshop of donatie systeem neem ik aan? Het hangt er dan van af wat precies je bedoeling is en wat je als CMS/webserver gebruikt.

Om je een voorbeeld te geven, wij werken als BuG gamers community met Wordpress en WooCommerce op een VPS van TransIP. Werkt voor ons doel (een donatie webshop) helemaal perfect met weinig tot geen onderhoud.

Maar het hangt dus helemaal van jouw situatie af, misschien ben jij wel beter af met een Magento shop om maar wat te noemen.

[ Voor 0% gewijzigd door bvk op 22-03-2015 15:53 . Reden: typo ]

Specs

Pagina: 1