Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 15:12

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Mijn huidige situatie is als volgt:
Ik gebruik een stevige gaming PC thuis en heb voor mobiel gebruik een inmiddels ruim 4 jaar oude 10 inch netbook (dual atom - eerste generation nvidia ion) en een Surface RT.
Voor thuis gebruik is dit zat, mijn laptop gebruik ik vooral nog voor dingen zoals Skype (hou deze graag apart) maar ook voor een website hier en daar, mijn tablet gebruik hier en daar door het huis en heb ik vaak op mijn slaapkamer liggen om wat spelletjes te spelen en dingen zoals uitzending gemist te kijken.

Echter is het gebruik voor op mijn werk waardoor ik aan het kijken ben, ik draai namelijk nacht(wacht)diensten binnen de psychiatrie, buiten een paar rondjes maken, 20 minuten medicatie uitzetten en heel soms een client even te woord staan, heb ik zeker 7 uur gemiddeld voor mijzelf (zijn diensten van 9 uur)
Dus ja ik kom daar, zet mijn Surface neer, zet er een serie ofzo op en op mijn laptop die aangesloten staat op een monitor ga ik een beetje browsen, gamen enz.

Omdat deze laptop erg beperkt is inmiddels qua hardware, wil ik iets snellers. De performance van de Bay Trail vind ik dan ook erg indrukwekkend en heb een vriend dan ook de T100 geadviseerd, die hij inmiddels alweer een tijdje gebruikt, echter vind ik deze voor mijzelf niet erg aantrekkelijk, het is een mooi ding, maar omdat ik hem vooral met een externe monitor enz zal gebruiken, vind ik het transformer systeem niet aantrekkelijk.
Er zijn op dit moment wel een aantal 8 inch tablets met een bay trail en een hdmi aansluiting, echter zijn er ook alweer nieuwe modellen op komst en had ik begrepen dat er ook modellen met 64 bit gaan komen, wat de mogelijkheid van 4GB+ geeft.

Je begrijpt dat ondanks dat ik al veel heb zitten rondkijken, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Met de laatste zoektocht kwam ik deze Lenovo tegen, die dus volgens verschillende websites een 2,4 ghz processor zou moeten hebben, daarnaast ook een 1920x1200 scherm en een zeer gelikte behuizing. De laatste 2 zijn niet doorslaggevend, maar ongewenst is het natuurlijk niet.
Verder zou er een Surface Mini moeten komen, maar daarvan is het gerucht dat deze pas aan het einde van het jaar komt.
Naast dit alles zijn er ook nog krachtigere tablets, maar dan ga je al gauw naar de 1000 euro, wat ik dus weer niet zo aantrekkelijk vind.

Dus ja al met al merk ik dat ik rondjes loop te tollen over alle tablets die er zijn en komen, dus ik hoopte dat jullie mij kunnen helpen om een beetje zicht te krijgen op wat voor mij de 'juiste' keuze is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb zelf een Surface 2 waar je al veel mee kan, natuurlijk is dat voor de Surface RT niet anders.
Maar ik begrijp dat je gewoon nog een tussenmaat wilt en graag niet op ARM?

Wat dacht je dell venue 8 pro?
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/dell-venue-8-pro/pd

In iedergeval ga je op dat formaat geen super krachtige tablet vinden. (lees: Krachtig genoeg voor extreme dingen/zware games)

Persoonlijk als ik mijn Surface 2 zou inwisselen dan koop ik een Dell venue 11 pro

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 15:12

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Die Dell heeft geen HDMI aansluiting waardoor die direct afvalt. Erg jammer want ik vind het verder wel een strakke tablet.

De kracht van de Bay Trail ligt een stuk hoger dan mensen inschatten, er zijn talloze gameplay videos van deze tablets en daar halen ze toch echt indrukwekkende prestaties, uiteindelijk hoef ik dan ook niet alle games te spelen, maar nu merk ik gewoon dat de hoeveelheid games die ik goed kan spelen, gewoon te beperkt is. Daarnaast is voor mij een spel zoals League of Legends die hierop vloeiend werkt, gewoon een grote plus.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Is een gewone laptop niets voor je? Dat zou de keuze mogelijkheden fors uitbreiden.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

Croga

The Unreasonable Man

Benjamin- schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:48:
Die Dell heeft geen HDMI aansluiting waardoor die direct afvalt. Erg jammer want ik vind het verder wel een strakke tablet.
Goed nieuws! Hij heeft een mHDMI aansluiting waar eenvoudig verloopjes naar HDMI voor te krijgen zijn.
Daarnaast heb je nog de WiDi optie:
- Kastje via HDMI naar televisie
- Tablet via WiDi naar kastje

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 19:56
Croga schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 06:21:
[...]

Goed nieuws! Hij heeft een mHDMI aansluiting waar eenvoudig verloopjes naar HDMI voor te krijgen zijn.
Daarnaast heb je nog de WiDi optie:
- Kastje via HDMI naar televisie
- Tablet via WiDi naar kastje
Helaas heeft de Dell geen mini-HDMI... dus de enige manier om een extern beeldscherm is om een Miracast/WiDi optie te gebruiken.

Als ik zo lees wat je wilt dan kan je het beste wachten op die Lenovo die je zelf al gezien hebt, dat is de meest interessante 8 inch tablet. Of je moet voor de Toshiba Encore 8 of de Acer W4 gaan. Die hebben beide een HDMI out poort.

What a fine day for Science! | Specs

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:32

Croga

The Unreasonable Man

Harmsen schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:22:
Helaas heeft de Dell geen mini-HDMI... dus de enige manier om een extern beeldscherm is om een Miracast/WiDi optie te gebruiken.
Het rare is dat als je de tablet besteld, één van de vermelde opties is "mHDMI->VGA adapter". In de specs is echter, inderdaad, geen mHDMI aansluiting vermeld. A mistake? Or an omission?
Pagina: 1