Playseat Classic; nog relevant?

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Na jaren van twijfel ga ik nu eindelijk een raceseat kopen. Ik heb net een g25 gekocht en sta op het punt een playseat te kopen.

Nu heb ik voor 100 euro een playseat classic gevonden, maar ik heb twijfels over de degelijkheid, met name over het deel waar het stuur op staat. Hoe stevig is dat? Nu is 100 euro niet heel veel geld, maar het zou sneu zijn als het weggepist geld is.

Iemand met ervaring? Moet ik toch even wat meer geld neertellen voor een evo, of is de classic ook prima?

Ik heb nu op marktplaats een advertentie gevonden van een srseat elite, ik heb t vermoeden dat dat de beste keus is nu eigenlijk...

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 16-01-2014 01:16 ]

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:19
Ik gebruik al meer dan 6 jaar een Playseat Classic en hij voldoet nog prima, enige nadeel wat deze constructie heeft, is dat de stang waar het stuur op komt wel wat mee gaat bewegen tijdens het sturen.
Wellicht dat dit afhankelijk is welk stuur je gebruikt aangezien de nieuwere stuurtjes (g25,g27 enz.) wat soepeler draaien dan mijn oude DFP.

Wat dat betreft ziet dan de constructie van de stuur bevestigings-stang van de Evo er iets steviger uit.
En zou ik dus ook voor een Evo gaan kijken als ik jou was.

Misschien dat ik zelf ook nog wel eens op zoek ga naar een Evo.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• 418O2
Flex0r schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:31:
Ik gebruik al meer dan 6 jaar een Playseat Classic en hij voldoet nog prima, enige nadeel wat deze constructie heeft, is dat de stang waar het stuur op komt wel wat mee gaat bewegen tijdens het sturen.
Wellicht dat dit afhankelijk is welk stuur je gebruikt aangezien de nieuwere stuurtjes (g25,g27 enz.) wat soepeler draaien dan mijn oude DFP.

Wat dat betreft ziet dan de constructie van de stuur bevestigings-stang van de Evo er iets steviger uit.
En zou ik dus ook voor een Evo gaan kijken als ik jou was.

Misschien dat ik zelf ook nog wel eens op zoek ga naar een Evo.
Er komt dus een G25 op. De Evo kost wel gelijk 2x zoveel.

Ik ga eerst maar voor de classic. Voor 100 euro loop ik nooit veel risico, dat krijg ik er wel voor als ik hem later weer verkoop denk ik.

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12 13:18
Geen idee over de classic, maar ik heb een evolution en die is erg stevig.

https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt

• 418O2
DutchEZmoder schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:28:
Geen idee over de classic, maar ik heb een evolution en die is erg stevig.
dat geloof ik ook wel, ik vroeg me dus meer af of de classic dat ook is, want die constructie is wezenlijk anders.

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
De evo heb ik zelf al meerdere jaren in gebruik met een G25, zoals al eerder gezegd is deze erg stevig. De classic heb ik even bij iemand anders geprobeerd en vond dat er te veel beweging in zat om fijn mee te rijden. Dit kan natuurlijk ook komen omdat ik al de evo gewend was. Het enige nadeel van de evo vind ik dat je een stang in het midden hebt zitten, die wel wat in de weg zit. Je went er natuurlijk wel aan, maar fijn is anders. Bij een volgende aankoop zou ik in ieder geval kiezen voor stangen die aan de zijkant zitten in plaats van een stang in het midden. De srseat elite heb ik geen ervaring mee, maar hij ziet er net iets steviger uit dan de classic. Welke je ook kiest, het zal je in elk geval wat extra beleving geven.

• 418O2
Ik ga voor de srseat elite. Zondag ophalen.

Ik wil niet dat het stuur meebeweegt, dat is toch een beetje hampel. En een verstevigingsbalk zorgt er weer voor dat remmen met links lastig gaat.
Pagina: 1