Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Mxshaun
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-06 06:47
Ik heb recent een nieuwe laptop met windows 8 en tegelijkertijd mijn pc ge-upgrade naar windows 8.

Nou mag ik al een tijdje een nieuwe telefoon uitzoeken en de keuze was reeds gevallen op de nexus 5/Z1 compact. Maar dankzij windows 8 overweeg ik ook een windows phone toestel

Ik hoop namelijk dat een windows phone toestel bijvoorbeeld extra functionaliteit oplevert tussen PC - Mobiel vergeleken bij een Android toestel.

De grote vraag: Is er meer functionaliteit tussen windows phone - windows 8, dan android - windows 8?

(ik heb al wat rondgesnuffeld op internet en in deze forums maar ik kon daarmee deze vraag niet beantwoorden :? )

• Attie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 21:35
Geupgrade naar 8.1 neem ik aan?

Volgens mij is het zo dat Skype etc. gelijkgetrokken worden mits je dit aan je microsoft account hebt hangen. (En deze op beide gebruikt).

Verder weet ik het niet, ben ook wel benieuwd.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Vanaf april is dit pas mogelijk met Windows Phone 8.1

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13
Ik denk dat momenteel er niet heel veel meer functionaliteit is tussen WP8-Win8 en Android-Win8, meer van hetzelfde niveau.
Ja, standaard kan WP8 bijv. foto's meteen uploaden naar Skydrive, maar zaken als favorieten van IE worden momenteel nog niet gesynchroniseerd. Zover ik weet is MS wel van plan met WP8.1 een aantal van deze zaken door te voeren, maar die update zal niet voor april worden vrijgegeven (en wellicht pas maanden later).
Ik ben niet echt goed bekend met Android, maar ik verwacht dat je daar veel apps zal kunnen vinden die de synchronisatie tussen android en Windows kunnen doen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caelorum schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:21:
maar ik verwacht dat je daar veel apps zal kunnen vinden die de synchronisatie tussen android en Windows kunnen doen.
Of zelfs beter.

De hele link tussen WP en Win is marginaal klein, Skydrive is zo'n beetje enige unieke punt (account, email, foto, muziek etc, kunnen ze allemaal).

En dat beter aspect wordt zelfs nog groter als je in Apple omgeving gaat kijken, die heeft zelfs nóg meer functionaliteit tussen hun producten. (out of the box, niet half softwarematig oplossingen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

De integratie met games is wel beter. Vaak komen die ook gelijkertijd uit. 1 Xbox is leuker. Denk achievements en dergelijke. Het 1 keer app kopen moet met Windows Phone 8.1 komen.
Het 1 Microsoft account voor alles is ook fijner.
Met Android moet je weer een extra ie Google account hebben. Het staat ook allemaal meer overzichtelijker en homogeen. Voordelen zijn er dus zeker. En dat worden er rond april met Windows Phone 8.1 nog meer.

En Skydrive is natuurlijk een hele grootte. Lekker overzichtelijk.

En heb je ook een tablet of gameconsole?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 01:19 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Op het moment is het zo dat er nog niet écht voordelen zijn op wat kleine dingetjes na (skype, skydrive, app sync) maar dit gaat snel veranderen. Rond april komt Windows Phone 8.1 uit waarbij MS juist synchronisatie met Windows 8.1 als hoofddoel heeft. Voor ontwikkelaars zijn ze ook hard bezig de SDK (zeg maar het ontwikkelplatform) gelijk te trekken dus uiteindelijk krijg je 1 app store voor win8.1 en wp8.1, en apps die crossplatform draaien. Maar je bent wel weer een jaar verder voor het echt zover is denk ik.

youtube.com/@hisrep

• Mxshaun
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-06 06:47
Bedankt voor de reacties.

Het lijkt er dus op dat WP8 nog niet veel extra's mee levert of meer synchronisatie mogelijkheden bied dan een Android toestel.

Maar als we synchronisatie mogelijkheden buiten beschouwing laten, zijn er dan nog apps die extra mogelijkheden bieden?

Ik las bijvoorbeeld ergens dat er een WP8 app zou zijn/komen wat functioneert als een soort remote desktop. Nou weet ik toevallig dat zo'n app ook al lang beschikbaar is voor android (splashtop remote). Maar dat zijn ook een beetje die extra functies waar ik naar op zoek ben.

Bovendien had ik bijvoorbeeld een Sony PS3 en een Sony Vaio laptop. Dan had je bijvoorbeeld een programma om je ps3 te bedienen vanaf je laptop.

Wanneer ook die functionaliteit mist dan denk ik toch een android telefoon aan te schaffen. Daar heb ik meer verstand van en Ik heb het gevoel dat android apparaten ook geleverd worden met betere hardware. Als ik zo even de nexus 5 en de lumia 1020 vergelijk bijvoorbeeld (correct me if i'm wrong).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Smartglass heeft een 'controller' remote voor de Xbox/XBO, smartglass is meer algemeen programma voor de consoles (als een game het ondersteund wordt het je game-app buddy).

Er zijn al wat remote desktop apps beschikbaar, ook RPD, al zou MS zelf ook nog met eentje bezig zijn.

Misschien dat WP8.1 nog wat extra gaat bieden, zoals directe remote voor Win-metro, send-to/play-to of shared favorieten, maar dat is nog allemaal afwachten.

Hardware technisch gezien, WP draait zelfs op singlecore nog steeds erg goed, het heeft aanzienlijk minder hardware nodig om dezelfde 'ervaring' te krijgen (buiten 3D games denk ik).

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 16-01-2014 11:35 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 11:29

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Je people hub zoals je je telefoon is ook beschikbaar in Windows 8, inclusief de messaging hub (minus de 'echte sms')
Settings kunnen gesynchroniseerd worden tussen apps, helaas ondersteunen nog slechts een handjevol developers dit.

Verder zijn SplashTop personal en business alsmede bijvoorbeeld TeamViewer beide gewoon beschikbaar op Windows Phone.

Windows Phone 8.1 komt in de lente van dit jaar uit en de huidige devices zijn gewoon te upgraden.

Ik zou de keuze ook niet maken op basis van compatibiliteit tussen je desktop; alhoewel die integratie natuurlijk wel beter wordt. Ik zou 'm maken op basis van je behoeften van een telefoon.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rowdy.nl schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:45:
Ik zou de keuze ook niet maken op basis van compatibiliteit tussen je desktop; alhoewel die integratie natuurlijk wel beter wordt. Ik zou 'm maken op basis van je behoeften van een telefoon.
Dat kan dan toch juist een onderdeel zijn van de eisen van een telefoon? Mijn initiele keuze was ook vanwege de gedachte dat je favorieten gelijk kon trekken tussen mobiel en desktop, dat je play-to functie kreeg (zoals Samsung heeft met all-cast, of Apple met TV/Air), of als remote voor je muziek. Dit laatste kan Android zelfs beter naar Windows dan WP zelf (Spotify, WMP, Music of Squeezebox).

Denk dat de basis nog vrij hetzelfde is, werk je met Google (en zijn producten), dan is Android de betere keuze, zit je met Live/MS, dan werkt WP iets beter.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 16-01-2014 11:52 ]

Pagina: 1