Het werd weer eens tijd voor een nieuw systeem. Hoewel ik geen zware spellen speel, vind ik het wel fijn om goed materiaal te kopen waar ik de komende 4/5 jaar mee vooruit kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en high definition videobestanden bekijken. Ik speel met name momenteel Quake Live, ik ben van plan om in de toekomst ook spellen als GTA V en CS:GO te spelen. Die spellen moet ik op 125 fps kunnen spelen. Denk verder aan games als Starcraft II en Age of Wonders (2014).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€900 á €950.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Asus VG278HE 27-Inch (144 hz monitor)
Toetsenbord en Game muis.
Audio apparatuur (Boxen/headset)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor een Intel processor omdat ik elders op dit forum heb gelezen dat de prestaties beter zijn voor gamen dan een AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zou mooi zijn als het systeem geluidsarm is, alleen bij het doen van zware taken mag het systeem blazen.
Ga je overklokken?
Nee.
Ik heb mijn lijstje gebaseerd op lijstjes die ik afgelopen dagen hier heb gezien. Ik kom nog iets te duur uit, wellicht kunnen jullie mij helpen om wat zinvolle bezuinigingen door te voeren? Het liefst zonder grote opofferingen van prestaties.
Verder heb ik echt geen zicht op videokaarten. Geen idee of dit een goed model is waarmee ik de komende jaren mee vooruit kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en high definition videobestanden bekijken. Ik speel met name momenteel Quake Live, ik ben van plan om in de toekomst ook spellen als GTA V en CS:GO te spelen. Die spellen moet ik op 125 fps kunnen spelen. Denk verder aan games als Starcraft II en Age of Wonders (2014).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€900 á €950.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Asus VG278HE 27-Inch (144 hz monitor)
Toetsenbord en Game muis.
Audio apparatuur (Boxen/headset)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor een Intel processor omdat ik elders op dit forum heb gelezen dat de prestaties beter zijn voor gamen dan een AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zou mooi zijn als het systeem geluidsarm is, alleen bij het doen van zware taken mag het systeem blazen.
Ga je overklokken?
Nee.
Ik heb mijn lijstje gebaseerd op lijstjes die ik afgelopen dagen hier heb gezien. Ik kom nog iets te duur uit, wellicht kunnen jullie mij helpen om wat zinvolle bezuinigingen door te voeren? Het liefst zonder grote opofferingen van prestaties.
Verder heb ik echt geen zicht op videokaarten. Geen idee of dit een goed model is waarmee ik de komende jaren mee vooruit kan.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 187,40 | € 187,40 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 66,10 | € 66,10 |
| 1 | Asus R9280X-DC2-3GD5 | € 275,99 | € 275,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 73,10 | € 73,10 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 21,50 | € 21,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 56,04 | € 56,04 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,31 | € 13,31 |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,97 | € 140,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.048,86 | |