Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Inspiron 17R of Lenovo E540 (of anders)

Pagina: 1
Acties:

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:41
Zit al maanden de koop van een laptop uit te stellen, nou dat over anderhalve week mijn studie in het buitenland begint moet er toch echt iets gekocht worden. Weet dus niet wat ik het beste kan doen, hopelijk kan iemand mij toch overtuigen :)

Eisen:
  • Laptop moet een paar jaar meegaan, liefste 3 jaar met next-day support sowieso.
  • Dagelijkse taak is tekstverwerken, exel en wat filmpjes neem ik aan. (doe nota bene een bedrijfskunde opleiding daar, het is dat het verplicht is op een laptop te hebben)
  • Beter iets betere specificaties dan ik nodig heb dan er later spijt van te hebben. Bijv. de upgrade naar de i7 bij de lenovo wil ik eigenlijk wel voor gaan, tenzij echt afgeraden. Het kost wat maar dat wil ik best doen.
  • Grafisch alleen nu redelijk speelbaar 90% van de games, begin 2015 ben ik weer terug dan mag de gamepc weer een upgrade dus dat in het achterhoofd houdende. 'Redelijk' gamen is dus dit jaar een pré, met 500+ games op steam heb ik nog zat te doen :P.
  • Prijs onder de 1000€, (inclusief 3 jaar next-day support en dat kost ook wat)
  • Full HD mat beeldscherm.
  • Uurtje of 4-6 op acculading (met basic stuff zoals tekstverwerken & browsen).
  • 17' of 15.6' maakt me niet zo veel uit, uiteraard wel draagbaar dus geen 4kg bak. De 17' van dell vind ik qua formaat, specs en gewicht nog net te doen.
  • Vervangbare 'losse' accu.
Zelf zit ik te twijfelen tussen een Inspiron 17R 5537 met het volgende (voor 849€ zonder eventuele kortingen)
  • Intel® Core; i7-4500U
  • 44 cm (17,3") matte en 1080p
  • 16GB1 DDR3L RAM
  • 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
  • 2 GB GDDR5 AMD Radeon™ HD 8870M grafische kaart
  • Dell™ Wireless 1705 802.11b/g/n met Bluetooth v4.0
  • 6-cel lithium-ion batterij (65 W/u) (goed voor 6 uur batterijtijd volgens deze review (even google translaten))
  • 2.76 KG
  • 100mbit ethernet
OF

Lenovo e530 met het volgende:
  • I5-4200m Processor (of I7-4702MQ)
  • 39 cm (15'6) mat beeldscherm en Full HD-resolutie (1.920x1.080)
  • 8GB1 DDR3L RAM
  • 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
  • 2 GB GDDR3 Nvidia GT740m
  • Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
  • 6-cel lithium-ion batterij (62 W/u) idem 6 uur batterij mogelijk
  • 2.44 KG
  • Gigabit internet
  • VGA aansluiting
En dit zal dus €834.06 (i5) of 943€ (i7) bij lenovo kosten (zonder eventuele kortingen)

Wel is de next day support bij lenovo veel goedkoper dus dat is een enorm voordeel. Dell kost me 188 euro voor 3 jaar next day in home, terwijl lenovo het doet voor 94 euro.

Ik weet dus nu niet wat de beste optie is, lenovo vind ik fijn dat er veel naar smaak aan te passen is, maar of het grafische gedeelte (740m) niet net íets te weinig gaat zijn is dus vooral mijn probleem vergeleken met de dell. Ook standaard wifi AC is handig, dat wilde ik bij de dell ook al gaan doen.

Dell heeft een mooi scherm en daarbij is de grafische kaart prima voor het gewicht en formaat(het is geen baksteen van 4kg). Nadeel de 4500u (standaard laaggeclockt en geen quadcore) en geen gigabit en vga, maar dat gebruik ik nu ook al weinig. Wel frappant is de goede accuduur voor een 17' laptop.

Dus wie is de eerste die er iets zinnigs over te zeggen heeft, andere opties mogen ook, maar als het kan houd ik het het liefste tussen deze twee. :7. Moet namelijk ook nog bestellen anders zit ik de eerste week zonder laptop. :+

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 15-01-2014 22:46 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
Is de lenovo y510 niks? pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)

Heb je nog een degelijke videokaart ook!

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Je hebt echt totaal niks aan een i7 quad core. Weggegooid geld en voor minder krijg je dan sowieso de N56 van Asus die het ook 4 uur op een accu red. Daarnaast is de Lenovo niet op tijd hier. Je mag hier wel uitgaan van levertijd van >2 weken. Dus kies voor Asus N56 of en Dell ;-)

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 21:50
Joenino schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:10:

Ideapad is met glanzend scherm, en consumentenreeks.

AdGuard Home

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 21:50
Ik heb zelf dit model: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)

Lenovo E531 N4I29MH , top ding! (wel met eigen SSD en upgrade van geheugen)

Op mijn werk verkopen ik alleen maar Lenovo zakelijke reeks.

[ Voor 7% gewijzigd door crypt0rr op 16-01-2014 09:23 ]

AdGuard Home

• MusicAddict
Joenino schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:10:

Inderdaad zoals lucash aangeeft glanzend scherm, ook zijn er toch zat y510 modellen op de markt waar de accuduur (en koeling) niet toereikend is. Dat is wat mij altijd van eerdere y510 modellen afhield namelijk. Kan me vergissen maar daarom nooit naar gekeken.
bardi-1 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:21:
Ik heb zelf dit model: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)

Lenovo E531 N4I29MH , top ding! (wel met eigen SSD en upgrade van geheugen)

Op mijn werk verkopen ik alleen maar Lenovo zakelijke reeks.
Dat is de vorige versie van de e540 toch? In ieder geval zo goed als?

Dat bestellen moet toch een keer gebeuren, dat weekje (of 2) is overbrugbaar (dat overleef ik ook wel op mn Surface RT). Wel makkelijk te melden is dat ik elk weekend naar huis kan als ik daar de behoefte aan heb maar wanneer daar later geen zin/tijd meer voor heb dan houd het op natuurlijk.

Of het consumentenreeks of zakelijke reeks is of niet maakt me niet zo veel uit, bij dell heb ik ook de mogelijkheid om bij de consu 17R gewoon die next day in home er bij te nemen. Verplicht is het niet, enorm handig wel. Het lijkt me alleen fijn om sowieso het eerste jaar te hebben, Dell maakt die dingen ook gewoon in Duitsland voor me heb ik al geïnformeerd bijv.

Punt is dat een beetje sceptisch ben over de 740m, vooral als je al uitging van de 8870m die toch écht een tikkeltje sneller is. Maar alle reacties welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 16-01-2014 10:52 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:53

Pubbert

random gestoord

Ik overweeg de 17R ook, alleen snap ik Dell's keuze van een 100mbit netwerkkaart in de 17R anno 2013 (toen hij uitkwam) niet :/

De 17R 7000 (met GT750m) serie heeft wel gigabit en is iets mooier, maar meteen weer stuk duurder. Ik wacht even af of er nog een extra kortingsactie van Dell komt. (Nu alleen 10% vip)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
dan moet je gewoon even contact opnemen met dell want hier: http://www.dell.com/learn...-home-page#campaignTabs-4 staat nog wel 15%

[ Voor 4% gewijzigd door job89 op 19-01-2014 12:53 ]

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 19:19
job89 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:52:
dan moet je gewoon even contact opnemen met dell want hier: http://www.dell.com/learn...-home-page#campaignTabs-4 staat nog wel 15%
Heb je wel gekeken voor je poste?
15% op xps systemen en niet op de diegene van de topicstarter.
Die 10% waar ze over hebben is een code die je krijgt bij aanmelden bij vip van Dell.

Terug naar onze TS'er.
Al de looks meegenomen in je overwging. Wellicht dat je dan een keuze sneller maakt :)

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• MusicAddict
Denk dat die 15% reactie van job89 sloeg op de reactie van Thund3r :P
Maar inderdaad, kortingen zijn standaard 10%, en ook nog eens *zonder* standaard kortingen. Dus die gaat eerst dan weg (de 30€ die ze bijv op het moment hebben) en dan pas de 10% eraf.

Anyway, mijn keuze is nog steeds niet gemaakt.. Te laat komt ie toch wel :P (ik overleef het wel met mn surface RT de komende weken) Wil eigenlijk vandaag of morgen nog bestellen, anders wordt het pas volgend weekend..

Probleem is dat ik nu eigenlijk niet weet wat ik precies nodig heb, moet een fatsoenlijke tekstverwerker + wat kunnen gamen heel dit jaar. Verder heb ik hem eigenlijk nooit meer nodig omdat ik thuis de pc heb. Maarja dat kan uiteraard veranderen tegen die tijd. :)

Al was mijn Surface RT een Pro dan had ik dat gewoon voor lief genomen voor dit jaar en geen laptop aangeschaft. Nu voelt dat nog steeds als een gehandicapte windows lite *kan geen enkele game spelen* en kan ik er dus niets mee (naast dat ik de komende weken wel vooruit kan uiteraard)

Maar om verder te komen, ik dus net kijken voor een 15R (omdat dat misschien net wat handiger is qua meenemen) hebben ze alleen de touch en zonder full hd nog. Bah. :( En ik ga geen 7000 series kopen want ze zijn duurder en ik kan de batterij er niet uit halen.

Andere keuzes zijn dus welkom, :) al neig ik nog steeds naar de lenovo al hoor ik ook daar steeds wat mindere ervaringen over. :

• Straetje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Bij lenovo nu nog een kortingscode tot 31 januari, via die website van hun in ieder geval.
Weet niet of het ook bij die laptop geld, maar je kan kijken
http://www.kortingscode.nl/lenovo

• MusicAddict
Die werkt ook op de Thinkpads, had ik vorige week al getest :)

Is een 16GB cache-ssd het waard voor die 30tientjes? Zal het winst opleveren ten opzichte van een SSD? (heb namelijk nu nog geen zin om een SDD in te bouwen bij een e540)

Ik zal straks een build van lenovo gaan maken en kijken hoeveel het allemaal zal kosten.
Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Windows 8 64
E540 15.6WFHD, NW AG Black
E540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB
8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)
E540 UltraNav with FPR PC
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable 8x Max Dual Layer
6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
No Mobile Broadband support
1 Year Depot or Carry-in

+3 Year Onsite Next Business Day

Inclusief 7% korting komt het samen uit op €834.05

De aangegeven verzendtijden bij lenovo, kan je die aanhouden of komt het vaak ook eerder dan de (zeg 10 dagen) dat ze aangeven bij een bepaalde build.

[ Voor 68% gewijzigd door MusicAddict op 19-01-2014 20:47 ]

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 13:52
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe laptop van rond de €800. En mijn oog viel ook op de
Dell Inspiron 17R 5537 (€791 incl vip korting).

Ik gebruik hem met name om thuis te werken (Verbinding maken met server kantoor, Word, Excel) en privé voor het gebruik van Lightroom. Een 17 inch scherm vind ik voor Lightroom prettiger werken dan een 15,6 inch.

Is de Dell een goede keus, of geniet een Asus N76VB-T4079H (€789 bij S&F) meer de voorkeur? Ik zou graag een SSD willen inbouwen om snel mijn laptop op te kunnen starten. Is dit bij beide mogelijk?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
marsclone schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:12:
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe laptop van rond de €800. En mijn oog viel ook op de
Dell Inspiron 17R 5537 (€791 incl vip korting).

Ik gebruik hem met name om thuis te werken (Verbinding maken met server kantoor, Word, Excel) en privé voor het gebruik van Lightroom. Een 17 inch scherm vind ik voor Lightroom prettiger werken dan een 15,6 inch.

Is de Dell een goede keus, of geniet een Asus N76VB-T4079H (€789 bij S&F) meer de voorkeur? Ik zou graag een SSD willen inbouwen om snel mijn laptop op te kunnen starten. Is dit bij beide mogelijk?
De ssd is bij beide mogelijk en bij de Asus weet ik zeker dat dit kan zonder iets anders op te offeren (dvd drive of hdd).

• MusicAddict
Net de knoop doorgehakt (verder prima introweekje gehad abroad met de studie dat er niet van :+ ) en de 17R met 4 jaar service gekocht. Hopelijk wordt hij deze week nog geleverd, zou enorm fijn zijn.

Uiteindelijk de overweging gemaakt omdat de site van lenovo niet meewerkte, en de nadelen van de 17R (100mbit ethernet + geen vga) ooit met een adaptertje wel op te lossen zijn.

Laat van de week nog mijn ervaringen weten :) In ieder geval iedereen bedankt die heeft meegedragen aan dit topic.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de ervaringen in verzending etc. en de uiteindelijke ervaringen over de notebook zelf natuurlijk.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• MusicAddict
Thanks, zullen we ook hopelijk doen :) meteen is dat in de order bevestiging staat dat de verwachte leverdatum 10 februari is (of eerder) -O- hopelijk blijft het toch 30 januari zoals op de site staat, want zou anders wel een enorme dumper zijn zeg... Of is dat standaard dat ze even een latere datum opzetten?

• MusicAddict
Als beloofd even een update:

Laptop was deze woensdag afgeleverd, was zelf pas donderdag thuis dus heb nu nog maar anderhalf dagje met het speelgoed mogen spelen :+

Ik zou er enorm graag een review over gaan schrijven als ik tijd heb, maar is niet makkelijk te koppelen in de pricewatch omdat hij alleen bij dell leverbaar is. (of ik heb m nog niet gevonden) Neemt niet weg dat ik toch mijn ervaringen alvast deel :)

Pluspunten:
+ Enorm goed 17' scherm (1080p, matte, enorm fel, en prima kijkhoeken voor tn paneel)
+ Batterijduur (6,5 uur op batterij, eerste keer getest)
+ Groot touchpad & prima werkende gestures
+ AMD 8870M _/-\o_
+ Speakers produceren geluid boven verwachting (enorm hard en helder, al mis je wel een goede bass uiteraard)

Minpunten:
- Enige geluid dat je hoort is de harddisk bij normaal gebruik
- Muisknoppen onder touchpad net íets te luid vergeleken met stil toetsenbord
-

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 08-02-2014 12:25 ]

Pagina: 1