Zit al maanden de koop van een laptop uit te stellen, nou dat over anderhalve week mijn studie in het buitenland begint moet er toch echt iets gekocht worden. Weet dus niet wat ik het beste kan doen, hopelijk kan iemand mij toch overtuigen
Eisen:
Lenovo e530 met het volgende:
Wel is de next day support bij lenovo veel goedkoper dus dat is een enorm voordeel. Dell kost me 188 euro voor 3 jaar next day in home, terwijl lenovo het doet voor 94 euro.
Ik weet dus nu niet wat de beste optie is, lenovo vind ik fijn dat er veel naar smaak aan te passen is, maar of het grafische gedeelte (740m) niet net íets te weinig gaat zijn is dus vooral mijn probleem vergeleken met de dell. Ook standaard wifi AC is handig, dat wilde ik bij de dell ook al gaan doen.
Dell heeft een mooi scherm en daarbij is de grafische kaart prima voor het gewicht en formaat(het is geen baksteen van 4kg). Nadeel de 4500u (standaard laaggeclockt en geen quadcore) en geen gigabit en vga, maar dat gebruik ik nu ook al weinig. Wel frappant is de goede accuduur voor een 17' laptop.
Dus wie is de eerste die er iets zinnigs over te zeggen heeft, andere opties mogen ook, maar als het kan houd ik het het liefste tussen deze twee.
. Moet namelijk ook nog bestellen anders zit ik de eerste week zonder laptop.
Eisen:
- Laptop moet een paar jaar meegaan, liefste 3 jaar met next-day support sowieso.
- Dagelijkse taak is tekstverwerken, exel en wat filmpjes neem ik aan. (doe nota bene een bedrijfskunde opleiding daar, het is dat het verplicht is op een laptop te hebben)
- Beter iets betere specificaties dan ik nodig heb dan er later spijt van te hebben. Bijv. de upgrade naar de i7 bij de lenovo wil ik eigenlijk wel voor gaan, tenzij echt afgeraden. Het kost wat maar dat wil ik best doen.
- Grafisch alleen nu redelijk speelbaar 90% van de games, begin 2015 ben ik weer terug dan mag de gamepc weer een upgrade dus dat in het achterhoofd houdende. 'Redelijk' gamen is dus dit jaar een pré, met 500+ games op steam heb ik nog zat te doen
.
- Prijs onder de 1000€, (inclusief 3 jaar next-day support en dat kost ook wat)
- Full HD mat beeldscherm.
- Uurtje of 4-6 op acculading (met basic stuff zoals tekstverwerken & browsen).
- 17' of 15.6' maakt me niet zo veel uit, uiteraard wel draagbaar dus geen 4kg bak. De 17' van dell vind ik qua formaat, specs en gewicht nog net te doen.
- Vervangbare 'losse' accu.
- Intel® Core; i7-4500U
- 44 cm (17,3") matte en 1080p
- 16GB1 DDR3L RAM
- 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 2 GB GDDR5 AMD Radeon™ HD 8870M grafische kaart
- Dell™ Wireless 1705 802.11b/g/n met Bluetooth v4.0
- 6-cel lithium-ion batterij (65 W/u) (goed voor 6 uur batterijtijd volgens deze review (even google translaten))
- 2.76 KG
- 100mbit ethernet
Lenovo e530 met het volgende:
- I5-4200m Processor (of I7-4702MQ)
- 39 cm (15'6) mat beeldscherm en Full HD-resolutie (1.920x1.080)
- 8GB1 DDR3L RAM
- 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 2 GB GDDR3 Nvidia GT740m
- Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
- 6-cel lithium-ion batterij (62 W/u) idem 6 uur batterij mogelijk
- 2.44 KG
- Gigabit internet
- VGA aansluiting
Wel is de next day support bij lenovo veel goedkoper dus dat is een enorm voordeel. Dell kost me 188 euro voor 3 jaar next day in home, terwijl lenovo het doet voor 94 euro.
Ik weet dus nu niet wat de beste optie is, lenovo vind ik fijn dat er veel naar smaak aan te passen is, maar of het grafische gedeelte (740m) niet net íets te weinig gaat zijn is dus vooral mijn probleem vergeleken met de dell. Ook standaard wifi AC is handig, dat wilde ik bij de dell ook al gaan doen.
Dell heeft een mooi scherm en daarbij is de grafische kaart prima voor het gewicht en formaat(het is geen baksteen van 4kg). Nadeel de 4500u (standaard laaggeclockt en geen quadcore) en geen gigabit en vga, maar dat gebruik ik nu ook al weinig. Wel frappant is de goede accuduur voor een 17' laptop.
Dus wie is de eerste die er iets zinnigs over te zeggen heeft, andere opties mogen ook, maar als het kan houd ik het het liefste tussen deze twee.
[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 15-01-2014 22:46 ]