KPN iTV over wireless bridge

Pagina: 1
Acties:

• Bazzelaar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01-2015
Ik heb sinds kort KPN Glasvezel in huis.
De iTV werkt prima op de lan, maar ik wil ook in een andere ruimte kijken waar wired lastig is en de Homeplug een te laag signaal heeft.

Nu heb ik van een Cisco e2000 een wireless bridge gemaakt via dd-wrt, die prima en stabiel werkt. De Motorola ontvanger doorloopt de setup goed(geen verbindingsfouten) maar blijft hangen op het laatste installatiepunt ( het wacht 10 min scherm)

Kan dit wel of heeft KPN het geheel afgeschermd?

De hoofdrouter is de experia V8 en ik heb een client bridge van de e2000 gemaakt. DHCP staat uit, gateway is ip experiabox etc.

Alvast bedankt

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Volgens mij wordt het televisie signaal in een ander VLAN geplaatst (en ik verwacht dat deze niet wireless doorgegeven wordt). Je zal dus iets moeten doen met VLAN's en zelf draadloos doorsturen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:02
TV wordt inderdaad op een los VLAN gezet. Op de vezel is dit tagged VLAN 4 en je experiabox zal dit untagged doorzetten naar de poort (3?) voor je decoder. Je dient je wireless bridge dus op het juiste poortje van de experiabox te prikken (eventueel met een switch ertussen). Aangezien je decoder wel door de setup komt zou je dit al wel goed hebben staan vermoed ik.

IPTV maakt gebruik van multicast dus dat moet ook door/over je wireless bridge komen. Heb je het ingesteld als volledige layer 2 bridge? Controleer ook of multicast niet gefilterd wordt (niet ongebruikelijk voor wlan).

Infinitus est numerus stultorum

• Bazzelaar
Ik ga het zo proberen. Ik heb geen router achter de experia, maar meteen de brug gemaakt naar de e2000. Multicast ga ik aanzetten. Bedankt en ik kom er op terug.

Ik heb trouwens nog een post hierover gevonden. Is misschien mooie aanvulling.
http://www.dd-wrt.com/wik..._LAN_and_Wireless_traffic

• Bazzelaar
Het probleem zou dus moeten zijn dat VLAN 4 niet doorgegeven wordt via wlan. Dus ik moet Router 1 aan experiabox koppelen en dan pas de bridge maken? Ik heb nu een client bridge gekoppeld aan de experiabox.
Ik heb nu alle instellingen van dd-wrt doorlopen en ik krijg een perfecte verbinding voor internet, maar helaas geen iptv. Misschien toch maar een kabel trekken helaas.

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:02
Als je de bridge voor de experiabox hangt zullen de VLANs (tagged) in elkaar verdwijnen en kan er dus geen onderscheid meer gemaakt worden tussen televisie, internet en telefonie verkeer; zowel up als down.
Je zou de bridge na de experiabox kunnen hangen (poort 3) zodat alleen vlan 4 (untagged) erover heen gaat. dd-wrt ondersteunt trouwens ook prima VLAN's dus je zou het ook kunnen ombouwen zodat het dd-wrt het netjes gescheiden houdt. Waarom wil je de bridge trouwens voor de experiabox? Staat je experiabox ook ergens anders?

Infinitus est numerus stultorum

Pagina: 1