Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop heeft een defect, nieuwe uitkiezen of behouden?

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 09:54
Sinds gisteren heb ik mijn Asus N56VB-S4061H binnengekregen van Bobshop.nl en tegen al mijn verwachtingen in heeft de laptop een mooi scherm, goede speakers etc etc..

Nu zie ik vandaag dus dat het lijm op de achterkant (scherm klep) loslaat waardoor er dus een opening te zien is.. Bobshop dus gemaild en ik kan mijn Asus omruilen voor een ander.
Ook hebben ze de laptop die ik daar heb gehaald niet meer en komen ze ook niet meer :(

De vorige keer had ik geen topic geopend omdat ik zeker wist dat de Asus goed was.. (Maar iedereen heeft zijn eigen wensen)

Omdat ik dus verschillende eisen heb vraag ik me af of ik niet een betere laptop kan halen dan de Asus (prijs/kwaliteit verhouding)

kort samengevat wat de Asus heeft:
- Intel Core i7 3630QM
- 740M Nvidia kaart
- TN full hd display
- 500 GB (trage) HDD
- 6GB Ram

Omdat ik hem dus mag omruilen ben ik is gaan kijken bij Bobshop.nl en ik kwam de volgende laptop tegen.

- http://www.bobshop.nl/nl/...notebook/p49241#kenmerken

Is de laptop slechter dan de Asus die ik heb? (omdat het een nieuwere versie is)

Wat doe ik op de laptop?

- League of legends en misschien soms een MMO (745M van de n550 lijkt me dan beter)
- Photoshop, InDesign, Illustrator etc
- Muziek luisteren tijdens stage

Wat ik fijn vind aan de N56

- scherm (maar nog beter zoals een IPS is mooi meegenomen)
- geluidskwaliteit
- stevigheid
- fans zijn stil voor een laptop

Zal ik de N56 houden of toch de N550 nemen?

Mocht iemand me kunnen helpen met een ander laptop op bobshop.nl ... graag!

Mijn budget is niet heel veel hoger (kan nog maximaal 100 euro bijleggen voor een laptop als ik de Asus omruil) Wat dus in totaal 900,- zou zijn.

Anders kan ik iets zoeken (misschien secondelijm?) om de achterkant dicht te lijmen!
Alleen weet ik dus niet of dat op metaal/aluminium gaat werken... (cover van het scherm)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De nieuwe is beter. Lijmen kan, maar dan heb je geen garantie meer lijkt me.
Elke i5 en hoger kan doen wat jij wil gaan doen, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

• rick_kraster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 17:46
zoals ik zag is de processor snelheid een stuk trager.

ik zou de laptop onder RMA terugsturen en dan gewoon zeggen dat je geld terug wilt en niet wilt omruilen.

heb je trouwens ook nog andere specifieke eisen die je aan je laptop stelt? denk hierbij aan hoeveel inch, moet je hem veel mee slepen ivm met gewicht.

als je de Asus N56VB-S4061H nog steeds wilt kan je hem altijd bij andere winkels bestellen:
pricewatch: Asus N56VB-S4061H

• Knamix
rick_kraster schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:07:
zoals ik zag is de processor snelheid een stuk trager.

ik zou de laptop onder RMA terugsturen en dan gewoon zeggen dat je geld terug wilt en niet wilt omruilen.

heb je trouwens ook nog andere specifieke eisen die je aan je laptop stelt? denk hierbij aan hoeveel inch, moet je hem veel mee slepen ivm met gewicht.

als je de Asus N56VB-S4061H nog steeds wilt kan je hem altijd bij andere winkels bestellen:
pricewatch: Asus N56VB-S4061H
Heb ook een E-mail gestuurd met dat ik het geld terug wil.. Maar aangezien ik op stage met een laptop werk heb ik geen vervanging als ik de Asus moet terugsturen.
Ze hebben ook geen extra laptops bij mijn stage namelijk :(

Mij werd een Acer laptop aangeraden!

zie link:
http://www.komplett.nl/ko...ource=tweakers.netlaptops

Eisen:
- niet luidruchtig (ventilatoren)
- 15,6 inch
- kwalitatief een goed beeld met accurate kleuren (mat) omdat ik met Photoshop werk
- Goede speakers zouden leuk zijn maar is geen must..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoezo moet je op je stage je eigen laptop meebrengen dan? D'r zal toch wel ergens een desktop rondzwerven?

Verwende nesten die stagiares tegenwoordig, ik kreeg destijds een oude Compaq en twee CDROM's: een Windows CD en een Novell client. Je deed toch ICT? Succes! :)

Ontopic: Defecte laptop = omruilen. Voor een gelijkwaardige of een betere, en anders gewoon op je strepen gaan staan. Snappen ze bij bobshop wel. Je kocht die laptop niet voor niks. Nu proberen ze je af te schepen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Knamix
Nee ik doe grafisch vormgeven/DTP.

Ik betaal alles gewoon met mijn eigen spaarcentjes ;)

Ik wacht nog even op een reactie van bobshop en als ze dan mijn geld terug storten, zal ik dan de Acer nemen of?

Verwijderd

Acer zou ik sowieso nooit halen. Enorm slechte ervaringen ermee, en ik ben niet de enige. Mijn advies: vermijd die troep als de pest.

Verwijderd

Je levert behoorlijk in. De Asus N550 heeft een slechtere koeling dan de N56, waardoor er throttling optreed bij het zwaar belasten van de laptop. Daarnaast ga je van een i7 quadcore naar een i7 ultra low voltage dual core. Je hebt 2 gb meer RAM, maar mijn inziens rechtvaardicht dat niet het verschil.

De Acer V5 die je aandraagt, opzich een prima laptop, maar ook dan ga je er op achteruit. Acers slechte reputatie is een beetje aan het oplossen en vooral als je de wat lagere serie's vermeid zoals de V3 en de hogere serie's pakt, zoals de V5/7 en volgens mij ook de S series dan haal je een mooie laptop met een heel goed scherm binnen. Toch ga je er op processorkracht weer op achteruit, al zit er wel een betere videokaart in.

Ik twijfel een beetje, als ik jou was zou ik op m'n strepen gaan staan en zorgen dat bobshop je van een gelijkwaardige vervanger voorzien, desnoods dat ze je nog van een andere Asus N56 voorzien. Als het echt niet anders kan zou ik m'n geld terugvragen en zelf zoeken naar iets vergelijkbaars, al zou je met de Acer V5 een goeie laptop binnen halen. Misschien ook een optie: Lenovo E540, die kun je ook voorzien van een full HD scherm en zelfs i7 quadcore, nieuwe generatie. De E540 inclusief Full HD scherm, i7 quadcore, 8GB RAM en GT740M videokaart komt op 873,- uit en aangezien er hier een 7% kortingscode rond gaat, kun je voor tussen de 810/820,- klaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 07:46 ]

• Knamix
Ik zie ook een n56 met een gt750m voor 90 euro meer op bobshop (is wat makkelijker omdat ik dan niet zonder laptop zit)

Is die 100 euro meer de 750m waard?

(Sorry voor mijn "brabbel" taal, ben nog niet helemaal wakker :) )

De specificaties zijn nagenoeg hetzelfde behalve de krachtigere videokaart.

Waar ik dan wel bang voor ben is dat de fans nog harder gaan draaien (zwaardere videokaart?)

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Ik zou echt GEEN acer halen heb zulke slecht ervaringen met hun ik zou het niet doen in ieder geval maar dat moet je zelf weten

const { signature } = await fetchProfile()

Verwijderd

Kijk bijvoorbeeld eens naar de review van de Acer S7, die bewijst alleen al dat Acer echt niet alleen maar troep maakt. Mijn eerste laptop was een Acer en daar heb ik zo'n 5,5 a 6 jaar mee gedaan, was echt een prima laptop. Als je naar de goedkopere modellen gaat kijken, zoals de E serie's of Aspire serie's .. tsja, dan is de kans op rommel wat groter, maar ach .. elk merk heeft wel slechte laptops, dus om Acer hier nu alleen op af te kraken vind ik een beetje kort door de bocht. Wat ik al zei, ze zijn hun reputatie aardig aan het opvijzelen.

De N56 die je aandraagt is inderdaad een optie, ik zou het doen, alleen al omdat het een bewezen goeie laptop is en die videokaart rechtvaardigt misschien niet de 100 euro in prijs verschil, maar toch haal je een prima laptop binnen. Misschien dat je nog wel iets van de prijs kunt afpraten?

• Knamix
Ik zal het even proberen via de mail! Ben namelijk niet echt goed in afdingen... Haha!

Ik ga straks even een email sturen of er wat van de prijs af mag

[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 16-01-2014 08:37 ]

• Knamix
Net een mailtje gestuurd waar in stond dat ik graag mijn defecte laptop wil ruilen voor dezelfde type.

Omdat de 100 euro mij niet rechtvaardig leek voor een identieke laptop heb ik gevraagd of ze dus wat aan de prijs kon doen.

Mocht dat niet kunnen ga ik overwegen om mijn geld terug te vragen en bij een ander webwinkel te kijken.

• Knamix
Net wat mail wisselingen gehad en ze geven me 25 euro korting voor de andere N56 (dus in totaal betaal ik 65 voor een snellere videokaart)

Verwijderd

Oké, nou dat is in ieder geval iets, toch wel redelijk opgelost. Ik denk dat het die 65,- wel waard is. Het is misschien wel weer een hap geld, maar je gaat er wel degelijk op vooruit.

• Knamix
Ik zit nu sterk te twijfelen om mijn geld terug te vragen en voor de Acer V5 te gaan.

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

Omdat ik veel met Photoshop etc werk lijkt me IPS veel beter dan TN displays zoals die van de Asus
Keuzes, keuzes, keuzes....

Ik speel ook wat games zoals League of Legends en waarschijnlijk ook Skyrim!
Nu weet ik dus niet wat beter is..

I7 3630QM + 740m (Asus) veel betere processor
i5 4200U + 750m (acer) iets snellere videokaart

Omdat ik voor de meeste dingen die ik doe geen processorkracht nodig heb vroeg ik me af welke dan aan te raden is om mee te gamen..

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou om te gamen de voorkeur geven aan de Asus qua hardware. Hoewel je van de betere processor niet heel veel zal merken bij gamen (ligt aan de game natuurlijk, in Metro: Last Light scheelt het bijvoorbeeld 17%) weet je wel zeker dat je met goede koeling te maken hebt. Aangezien de Acer alles in een dunne behuizing heeft zitten denk ik dat die qua koeling wat minder sterk zal zijn. Eventueel kan je dan de videokaart wat hoger overklokken (als je namelijk slechte koeling hebt is dat iets wat je niet wil proberen).
Echter zou ik wel overwegen of het lagere gewicht en het betere scherm je niet meer plezier gaan brengen.
Ook wat betreft het geluid van de V5 kan hij meekomen met de Asus (vermoed ik), er zitten 4 speakers in met elk 2 drivers (http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html).

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:01
Nooit Acer nemen, heb er ook slechte ervaringen mee.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Bijna elke fabrikant maakt zowel slechte als goede laptop. Ik weet dat Acer een slechte naam heeft gekregen (verdiend?), echter blijkt dat de modellen die wel hier nu aanraden wel hele goede opties zijn. Het is in ieder geval niet van dat budget spul van Acer wat ik zelf ook zou laten staan (tenzij uit de reviews blijkt dat het wel in orde is).
Mocht je trouwens een slechte ervaring met een van de hier besproken laptops hebben dan zouden we dat graag horen.

• rick_kraster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 17:46
altijd zo mooi hoe Acer word afgekraakt

als je een laptop wilt hebben die lang mee gaat is Asus natuurlijk altijd de beste keus aangezien Acer vroeger best snel kapot ging alhoewel Acer tegenwoordig ook mooie/duurzame laptops maakt is het verstandig om toch voor Asus te kiezen dat is ieder geval mij mening

• Knamix
Ik blijf dan denk ik bij mijn eerste optie.. en Asus N56 met 750m gt videokaart :)

kost wel wat meer (+65)

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
WWAS schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:55:
Nooit Acer nemen, heb er ook slechte ervaringen mee.
Onzin,

De ene slechte laptop van de fabrikant betekend niet dat alles wat ze uitbrengen slecht is. Zo heeft Sony ook rampzalige modellen gehad, en zo ook Lenovo, Asus en HP.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1