Eigenaardig probleem met iiyama VisionMaster 350

Pagina: 1
Acties:

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 16:40
Jaja, ik weet dat het een oude monitor is en dat íe het niet meer geweldig hoeft te doen na drie jaar trouwe dienst...Maarrrrrr....

Ik heb een vrij vaag probleem met m'n oude iiyama VisionMaster 350, je weet wel, zo'n klein 15" bakkie waarvoor je 3 1/2 jaar geleden nog zo'n 800 piek voor neer moest tellen. Hij heeft 't altijd braaf uitgezongen, maar de laatste tijd reageert íe vrij vaag...

Bij het opstarten van de computer terwijl de monitor in de stand-by stand staat (oranje LEDje brandt) heb ik geen beeld, niks in DOS. Een enkele keer tijdens het opstarten hoor ik 'm degaussen, maar dat is niet altijd. Ik krijg gewoon op geen manier beeld, krijg de monitor niet uit de standby-stand.

Behalve, als ik de volgorde van het opstarten anders doe. Ik start éérst m'n computer op, dan wacht ik totdat ik het schitterende opstart-geluidje van Windows hoor, en dan pas zet ik m'n monitor aan. Als ik 't zo doe, doet íe het prima.

"Okee, start 'm dan in 't vervolg zo op"...tsja, maar dat betekent dat ik m'n BIOS niet meer inkan, en dat lijkt me niet echt de bedoeling. Heeft iemand met een iiyama-monitor (of een andere willekeurige monitor) eenzelfde probleem gehad? Ik neem aan dat jullie sneller reageren dan iiyama zelf, bericht van hun laat al een aantal dagen op zich wachten.

Het spul wat voor de plaatjes zorgt: iiyama MF8515G Vision Master 350, Hercules Stingray 128/3d en af en toe een Hollywood+, draaien met Windows ME...Meer is denk niet relevant...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tapt de monitor voeding van je PSU of van een stopcontact. Het laatste wil vaak nogal eens helpen.