Omdat mijn huidige systeem niet meer voldoet om games op maximale settings of de één na hoogste settings te kunnen draaien, en mijn huidige system nog geen native Intel Sata 600 & USB 3.0, PCI-E 3.0 aansluitingen en UEFI / Fastboot heeft, wil ik een nieuw systeem samen stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games op maximale of één na hoogste settings kunnen draaien (de komende 2 a 3 jaar iig),
Browsen/Office/Downloaden & lichte foto/video bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€900 á €950 zonder SSD en/of HDD.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Full-HD LG LED Monitor
Toetsenbord en Game muis.
Samsung SSD 830 Pro 256 Gb
Audio apparatuur (Boxen/headset)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete pc zonder interne opslag en bovenstaande randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor een Intel processor, en mijn voorkeur gaat sterk uit naar deze behuizing:
Fractal Design Define R4 Pearl Black.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag een fluister-stil (liefst onhoorbaar in Idle), koel systeem, wat binnen paar seconden opstart (UEFI Windows 8 Fastboot functie is een vereiste)
Ook moet het mobo een zo goed mogelijke geluidschip hebben, en digitale (COAX en/of Optische) geluids uitgang(en) hebben.
Ga je overklokken?
Ja, waarschijnlijk wel (zo'n 10% op de CPU alleen).
SLI/Crossfire:
Nee, en ook niet in de toekomst.
Vandaar de 550W voeding.
Wat ik zelf al bijeen heb gezocht:
Huidig Systeem:
Mijn huidige systeem is een eerste generatie Core i7 met Corsair H50 waterkoeling, Radeon 5850 1Gb, 8 Gb DDR3 geheugen. 1 TB Samsung HDD & 256 Gb Samsung 830 Pro SSD. (Waarvan ik dus de Samsung SSD wil overzetten naar mijn nieuwe systeem)
Mijn oude systeem wil ik graag verder intact houden (excl. de SSD) en 2e hands verkopen.
Wat denken jullie dat ik nog kan verbeteren aan mijn nieuwe systeem?
Ben vooral benieuwd naar jullie voorkeur voor de volgende onderdelen:
1. Scythe Mugen 4 PCGH edition vs. Corsair (H60/H80i) waterkoeling (wat is stiller / beter?)
2. De voeding (Zit sterk te twijfelen tussen de Corsair en deze voeding: Cooler Master VS V550S)
3. Moederbord (heb graag goede audio-chip op het moederbord (muziek-liefhebber) vandaar de keuze, maar ik sta open voor alternatieven)
4. Hoogte van het werkgeheugen i.c.m. de Scythe Mugen 4 (de heat-spreaders van het geheugen lijkt me hoger dan het geheugen zelf bij het gekozen werkgeheugen, is dit compatibel met de Scythe Mugen 4!?)
5. Wat raden jullie aan: MSI of ASUS R9 280x? (en waarom?) (of misschien wel hele andere videokaart?)
6. Is de Samsung 840 EVO SSD veel sneller dan mijn Samsung 830 Pro SSD? (Ga ik dit merken?)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games op maximale of één na hoogste settings kunnen draaien (de komende 2 a 3 jaar iig),
Browsen/Office/Downloaden & lichte foto/video bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€900 á €950 zonder SSD en/of HDD.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Full-HD LG LED Monitor
Toetsenbord en Game muis.
Samsung SSD 830 Pro 256 Gb
Audio apparatuur (Boxen/headset)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete pc zonder interne opslag en bovenstaande randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor een Intel processor, en mijn voorkeur gaat sterk uit naar deze behuizing:
Fractal Design Define R4 Pearl Black.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag een fluister-stil (liefst onhoorbaar in Idle), koel systeem, wat binnen paar seconden opstart (UEFI Windows 8 Fastboot functie is een vereiste)
Ook moet het mobo een zo goed mogelijke geluidschip hebben, en digitale (COAX en/of Optische) geluids uitgang(en) hebben.
Ga je overklokken?
Ja, waarschijnlijk wel (zo'n 10% op de CPU alleen).
SLI/Crossfire:
Nee, en ook niet in de toekomst.
Vandaar de 550W voeding.
Wat ik zelf al bijeen heb gezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 125,90 | € 125,90 |
| 1 | MSI R9 280X GAMING 3G | € 269,99 | € 269,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,31 | € 13,31 |
| 1 | Corsair RM550 | € 85,40 | € 85,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 872,73 | |
Huidig Systeem:
Mijn huidige systeem is een eerste generatie Core i7 met Corsair H50 waterkoeling, Radeon 5850 1Gb, 8 Gb DDR3 geheugen. 1 TB Samsung HDD & 256 Gb Samsung 830 Pro SSD. (Waarvan ik dus de Samsung SSD wil overzetten naar mijn nieuwe systeem)
Mijn oude systeem wil ik graag verder intact houden (excl. de SSD) en 2e hands verkopen.
Wat denken jullie dat ik nog kan verbeteren aan mijn nieuwe systeem?
Ben vooral benieuwd naar jullie voorkeur voor de volgende onderdelen:
1. Scythe Mugen 4 PCGH edition vs. Corsair (H60/H80i) waterkoeling (wat is stiller / beter?)
2. De voeding (Zit sterk te twijfelen tussen de Corsair en deze voeding: Cooler Master VS V550S)
3. Moederbord (heb graag goede audio-chip op het moederbord (muziek-liefhebber) vandaar de keuze, maar ik sta open voor alternatieven)
4. Hoogte van het werkgeheugen i.c.m. de Scythe Mugen 4 (de heat-spreaders van het geheugen lijkt me hoger dan het geheugen zelf bij het gekozen werkgeheugen, is dit compatibel met de Scythe Mugen 4!?)
5. Wat raden jullie aan: MSI of ASUS R9 280x? (en waarom?) (of misschien wel hele andere videokaart?)
6. Is de Samsung 840 EVO SSD veel sneller dan mijn Samsung 830 Pro SSD? (Ga ik dit merken?)