Toon posts:

[Z680] 'right front' kanaal kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik (stom ook) de front en rear speakers gewisseld terwijl de set nog aan stond.
Toen ik daarna weer geluid naar het systeem stuurde bleef de 'right front' speaker dood.
  • Ik heb de speaker aan een ander kanaal getest en dat werkte prima.
  • Ook een speaker van een ander kanaal op de 'right front' geeft geen geluid.
Ik zit er niet op te wachten om een nieuwe set te kopen en zou graag willen weten of dit vaker voorkomt en wat het mogelijke probleem hiervan kan zijn dat te repareren valt. Of hij is totalloss :(
De achterkant losgeschroeft en het moederbordje eruitgehaald. Elders op het internet vond ik informatie dat er intern ook zekeringen zitten op de rood omcircelde plekken. Ik zie hier echter geen verschil tussen en ook op andere plekken op het bordje geen doorgebrande plekken.

Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b276/khindal/LogitechAmp-1edit.jpg

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of enig idee heeft waar het aan kan liggen?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kabels van de input al gecontroleerd? Komt er nog wel een zachte ruis uit de rechter speaker?

Een versterker gaat normaalgesproken niet kapot als je de speakers losmaakt of juist aansluit, ook niet als hij aan staat.

[ Voor 77% gewijzigd door TBTL op 19-01-2014 00:03 ]

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
ik heb wel intresse in de speakers en woofer

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het is slecht te zien om de foto's. Maar het lijkt op een diode of een weerstand.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2jsbbHHKIE2BoywcgBjrCGGF/full.jpg

Lijken die verbranden componenten op het component wat ik omcirkeld heb?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity