Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb een tablet aan iemand kado gedaan, terwijl ik zo af en toe ook op de tablet mijn dingen doe.

Zo bekijk ik mijn mail en bankgegevens erop. De andere persoon is slechts aan het browsen en muziek luisteren.

Nu ben ik niet zo van android, maar wil hem toch wel beveiligen, mocht de tablet ooit worden gestolen en dergelijke: dan kan het absoluut niet zo zijn dat de criminelen toegang hebben tot mijn privé mail accounts. De rest is niet belangrijk voor me. :/

Bij iOS heb je Find my iphone, wat leuk en aardig is, maar via Android dan? (wanneer je geen simkaart erin hebt dus).

Ik heb na wat vooronderzoek twee mogelijkheden gevonden:

AirDroid (third party)
Google Play: AirDroid - Best Device Manager

En Google Device Manager:
https://www.google.com/android/devicemanager

Welke software gebruiken jullie eigenlijk? Maar vooral ook: waarom?

:)

Gulfstream G650

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 14:24
Om je tablet op afstand te blokkeren, wissen, locatie te vinden kan ik je 'Prey' aanraden.

Het installeert een klein stukje software dat je in staat stelt om via de site van Prey je tablet als vermist op te geven.
Wanneer dit gebeurt krijg je via mail logs wat er allemaal met je tablet gebeurd. Zo kan je de locatie zien, op welk netwerk het zit, wat ze op dat moment doen met je tablet, etc..

Airdroid is zoals je zelf al aanhaalt ook een grote aanrader om niet steeds de kabel er te moeten aanhangen.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

Prey is inderdaad een aanrader, het kan inderdaad het apparaat terugvinden en wipen op afstand, ik gebruik het ook op mijn Nexus :)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Ik zorg er gewoon voor dat mijn apparaat niet gestolen wordt :+
Verder heb ik wel android apparaatbeheer aanstaan, just in case. ;)
Maar een slimme dief haalt de simkaart eruit, en doet daarna een factory reset en dan kun je als slachtoffer niets meer..

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Prey gebruik ik voor mijn PC's/laptops, maar mooi dat je het aanhaalde want ik wist helemaal niet dat Prey er ook was voor Android!

Waarom verkiezen jullie dan Prey boven Google/Airdroid?

Gulfstream G650

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 14:24
Airdroid is er enkel om bestanden over te zetten en je tablet/smartphone te beheren via je pc. Je moet trouwens telkens de verbinding bevestigen wanneer je een connectie legt tussen de twee. Airdroid werlt dus enkel op jou eigen wifi netwerk omdat het enkel via het intern netwerk kan werken.

Prey werkt daarintegen op elk draadloos netwerk omdat het verbindig legt met de servers van prey om zo te controleren of je tablet gestolen is of niet.

Je kan het ook via google doen maar dat heeft veel minder opties dan Prey. Vergelijk het maar eens :)
Pagina: 1