Fujipoly thermal pads, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik zoek bovenstaande pads omdat ze (afhankelijk van het type) tussen de 11 en wel 17W/m-K aan warmte kunnen transporteren. Standaard pads van EK ofzo zitten tussen de 3 en 5...

Ik kan ze echter nergens vinden, ner-e-gens... anders dan in de US en $38 verzendkosten is wel wat vervelend.

Weet iemand een wat lokalere aanbieder?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Na drie jaar een bump omhoog. Too soon? 8)7

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@Tijgert

Is alleen de hogere warmtegeleiding belangrijk of ook de dikte ? Conrad heeft nml ook warmtegeleidende folie die claimt 16 W/mK te geleiden, deze is echter alleen 0,125 mm dik. En de Fujipoly zaten rond de 1,5 mm (voor de Sarcon XR-m variant)

QuickCool QGF-G03 Warmtegeleidende folie Siliconenvrij 0.125 mm 16 W/mK (l x b) 150 mm x 100 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
o0SmOkE0o schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:59:
@Tijgert

Is alleen de hogere warmtegeleiding belangrijk of ook de dikte ? Conrad heeft nml ook warmtegeleidende folie die claimt 16 W/mK te geleiden, deze is echter alleen 0,125 mm dik. En de Fujipoly zaten rond de 1,5 mm (voor de Sarcon XR-m variant)

QuickCool QGF-G03 Warmtegeleidende folie Siliconenvrij 0.125 mm 16 W/mK (l x b) 150 mm x 100 mm
De meeste gangbare formaten zijn 0,5mm en 1mm voor computergebruik. De dikte is dus wel degelijk belangrijk, maar daar zijn zat pads van te vinden. Het zijn die pads met een dergelijke hoge warmtegeleiding die in die maten zo moeilijk te vinden zijn, in Europa dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Ja zo'n vermoeden had ik al dat 0,125mm niet voldoende zou zijn (maar voor de zekerheid toch ff checken).

Zag dat HighFlow wel een 12 pack had voor €330,- :+ dus dat schiet ook niet echt op qua kosten.

MAVOM Chemical Solutions is de Nederlandse distributeur van Fujipoly. Denk dat hun jou wel verder moeten kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
o0SmOkE0o schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:30:
Ja zo'n vermoeden had ik al dat 0,125mm niet voldoende zou zijn (maar voor de zekerheid toch ff checken).

Zag dat HighFlow wel een 12 pack had voor €330,- :+ dus dat schiet ook niet echt op qua kosten.

MAVOM Chemical Solutions is de Nederlandse distributeur van Fujipoly. Denk dat hun jou wel verder moeten kunnen helpen.
Helaa
De distributeur doet niet aan single sheets aan consumenten en een 12 pack is wat veel ja... wat een geld hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Tijgert schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:19:
De distributeur doet niet aan single sheets aan consumenten en een 12 pack is wat veel ja... wat een geld hè?
Ik heb zo'n vermoeden dat alles wat ik hierboven gepost had jou stiekum al lang bekend was :o (maar je bent er dan ook al 3 jaar naar op zoek !).

Tis een prijzig product ja, vooral als je maar een beetje nodig hebt en het alleen in "bulk" makkelijk te vinden is. (Scheelt je wel €30,- aan verzendkosten vanuit de US of A aha)

Ook geen van de distributeurs bereid om je samples toe te sturen ? Of je in ieder geval naar een van hun afnemers te verwijzen (die wel bereid is om particulier te verkopen) ?

edit:
Kzie nu net de prijzen op aquatuning.de voor 2 stripjes Sarcon XM-r van 120x20x1,5mm. Nu snap ik waarom het niet zo'n gangbaar product is. En ik dacht dat de prijs bij HighFlow al hoog was (en dat is een "half" velletje van 200x150x1,5)
Pagina: 1