Wat als eerst upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Maluku
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-04 20:50
Hallo allemaal,

Het wordt langzaam aan tijd om mijn desktop een upgrade te geven. Ik ben een paar jaar terug begonnen met een HP desktop (in de tijd dat ik zelf nog niet echt veel van computers wist :P) waar ik een paar jaar terug een nieuwe voeding en videokaart in heb gedaan.

Momenteel heb ik de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 650 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Daarnaast heb ik 8 GB ram (weet niet welk merk) en een standaard HP moederbord (1156 socket). Ik heb geen geld om alles in 1x te upgraden, dus mijn vraag is eigenlijk of ik met deze setup beter eerst mijn moederbord en processor kan vervangen of mijn videokaart. Alvast bedankt voor de hulp! :)

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-04 11:02
Ik zou eerst de videokaart vernieuwen, dan het mobo + cpu, en dan eventueel de rest

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Tja, ik zal eerst even zeggen wat je met je systeem wil gaan doen, en wat je budget is. Zo kunnen wij je niet echt helpen.

• Mr. Maluku
Heb je wel een punt :) Ik gebruik hem met name om te gamen (LoL, Guild Wars 2 etc.) maar ik merk nu steeds vaker dat het bij nieuwere spellen toch allemaal niet lekker loopt (bijvoorbeeld Battlefield 4) of dat ik de settings drastisch naar beneden bij moet schroeven. Als ik ga upgraden wil ik hier de komende drie jaar wel weer mee vooruit kunnen. Qua budget zat ik voor een upgrade van mobo / processor / geheugen aan iets van 250 euro te denken en voor de videokaart ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Maluku op 15-01-2014 19:35 ]

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-04 11:02
Als het geheugen ddr3 is kun je dit prima houden in je nieuwe systeem.

Als je eerst je cpu upgrade, en kijkt hoe het dan loopt, kun je later nog je mobo en cpu upgraden

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-04 22:08
Ik zou CPU en mobo als eerste upgraden. Pak dan een FX8350 of i5 systeem. Geheugen kun je gewoon meenemen.

Welke voeding heb je nu? En volstaat de HP kast nog? In termen van airflow etc? Anders kost een redelijke nieuwe kast tussen de 30 en 50 euro.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Mr. Maluku
Ik heb een aData voeding (550 of 650 watt, weet ik even niet zeker) en ik was vergeten te vermelden dat ik de HP kast al een tijd niet meer heb, heb een Coolermaster CM 690 II. Airflow lijkt me dus ook geen probleem :)

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Wat ik zou gaan doen is een FX8320 met Mugen 4, op dit mobo: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P . Het mobo wordt vaak aangeraadde op het forum. Je RAM kan je gewoon meenemen uit je oude systeem als het ddr3 is. Voor de gpu zou ik een R9 280X nemen als dat nog in je budget past. pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen Deze R9 280X is goed leverbaar.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:04
Die i5 voldoet voor elke game nog wel, als je de nieuwste games op hoge settings wilt spelen zou ik eerst de videokaart upgraden.

Ik vermoed dat je de pricewatch: Adata HM-650 hebt, die was ten tijde van de 560ti goedkoop, populair en van prima kwaliteit (check het nog wel even voor de zekerheid).
Pagina: 1