Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 06:54
Het zal ongetwijfeld als eens langs gekomen zijn maar na het zoeken op het forum krijg ik de indruk dat mijn kennis te beperkt is om de juist zoektermen te gebruiken.

Mijn situatie.

Ik heb een Marantz 6004 aangesloten op een Mordaunt Short 5.1 set.
Op deze Marantz heb ik via HDMI een Samsung 37C51000 en een Epson TW-700 beamer aangesloten. Als input kanalen heb ik een PS3 (HDMI) en een PC (HDMI) aangesloten.

De pc is waar mijn probleem zit. Ik wil graag mijn muziek via me PC kunnen afspelen zonder dat mijn beeldscherm TV aanstaat. In mijn PC zit een ATI radeon HD 5700. Het geluid komt over en indien er DTS-HD of een dergelijk formaat wordt verstuurd vanaf mijn PC dan herkent de SR6004 deze.

Tot zo ver alles in orde. Echter wanneer ik via mijn pc muziek afspeel dan hoeft mijn TV niet aan te staan (zonde van de stroom).
Zodra ik mijn TV uit zet dan stop de muziek ook met spelen.
Het geluid wordt afspeelt via de AMD HDMI OUTPUT in het geluidsbeheer van Windows 8.
Wanneer ik kijk onder Apparaten en printers dan zie ik de SR6004, 37C5100 en AMD HDMI OUTPUT terugkomen als devices.

Wat ik graag zou willen (en weet niet of dit mogelijk is) dat zodra mijn TV uitgaat dat de muziek over de HDMI blijft doorspelen over de SR6004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25
Heeft dit niet te maken met dat de PC geen volledige verbinding meer ziet zodra de TV uit is? Volgens mij was er ooit zoiets langs gekomen, maar moet zeggen dat PC's op dit gebied niet mijn sterkste kant zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Daar lijkt het wel op. Ik zie ook dat de indicator HDMI op mijn Marantz uitspringt op het moment dat de TV uitgaat. Ik weet niet hoe ik het ik het kan forceren dat het geluid door gaat en de video stopt.

Ik vermoed dat ik dan een optische kabel moet gaan trekken. Nadeel is dat die niet alle formaten ondersteunt zoals DTS_HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25
Optische kabel heeft dat probleem inderdaad niet en lost het probleem van muziek zonder TV voor 100% op. Maar wellicht is er een optie voor HDMI zonder TV, zoals gezegd ben ik niet alwetend ;) Voor de HD Audio zou ik het overigens niet laten, nogal overrated IMHO.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:57
Mijn opstelling is anders maar zelf heb ik ook al problemen ondervonden met muziek te versturen van pc naar een Marantz nr 1602 receiver. Mijn videokaart heeft een uitgang naar mijn pc (dvi) en een hdmi naar mijn receiver. Hierbij is mijn scherm niet rechtstreeks verbonden met de receiver.

De hdmi gebruik ik enkel nog maar surround in games in PCM door te sturen. Het probleem was namelijk dat vanaf mijn pc scherm op standby ging, het geluid stopte. (Hierbij is dus mijn bureaublad uitgebreid om video en geluid naar de receiver te versturen). Op de een of andere manier wordt dus de verbinding verbroken wanneer het scherm is standby gaat. Ik weet het: het is een andere situatie als bij u. Voor muziek (in flac) en DD/DTS gebruik ik een digitale coax kabel, waardoor ik geen enkel probleem ondervind.
DTS-HD moet ik zelf toch nooit versturen vanaf mijn pc. Ik weet natuurlijk niet hoe die situatie voor u is.

Waar ik nog aan denk: heb je soms een mogelijkheid om het scherm van de tv uit te schakelen, terwijl die toch opstaat? Bij een Panasonic TV hier thuis is dit mogelijk. Maar dit lijkt me dan nog steeds niet een ideale oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Titlefix
Geen geluid zodra me ik me TV uitzet. > Geen geluid over HDMI zodra ik mijn TV uitzet.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
HannesB schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:26:
Mijn opstelling is anders maar zelf heb ik ook al problemen ondervonden met muziek te versturen van pc naar een Marantz nr 1602 receiver. Mijn videokaart heeft een uitgang naar mijn pc (dvi) en een hdmi naar mijn receiver. Hierbij is mijn scherm niet rechtstreeks verbonden met de receiver.

De hdmi gebruik ik enkel nog maar surround in games in PCM door te sturen. Het probleem was namelijk dat vanaf mijn pc scherm op standby ging, het geluid stopte. (Hierbij is dus mijn bureaublad uitgebreid om video en geluid naar de receiver te versturen). Op de een of andere manier wordt dus de verbinding verbroken wanneer het scherm is standby gaat. Ik weet het: het is een andere situatie als bij u. Voor muziek (in flac) en DD/DTS gebruik ik een digitale coax kabel, waardoor ik geen enkel probleem ondervind.
DTS-HD moet ik zelf toch nooit versturen vanaf mijn pc. Ik weet natuurlijk niet hoe die situatie voor u is.

Waar ik nog aan denk: heb je soms een mogelijkheid om het scherm van de tv uit te schakelen, terwijl die toch opstaat? Bij een Panasonic TV hier thuis is dit mogelijk. Maar dit lijkt me dan nog steeds niet een ideale oplossing te zijn.
Het is inderdaad niet helemaal hetzelfde maar komt aardig in de buurt. DTS-HD gebruik ik vooral bij films al deze aanwezig zijn en anders DTS (1,5Mb).

Goede tip! ik zal is kijken of ik mijn TV "op zwart" kan zetten. Dat zou al een stap in de goede richting zijn.
Pagina: 1