Foutmelding bij betalen via Random Reader.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
Hallo Tweakers!

Volgens mij is SF hier ook het goede forum voor, zo niet - mijn excuses en graag een schopje naar de goede locatie.

Zojuist wilde ik afrekenen met iDEAL aan de hand van mijn Random Reader van de Rabobank. Ik doe dit al jaren. Toen ik mijn gegevens invulde kreeg ik de volgende foutmelding:
U gebruikt een oud type Random Reader, deze kunt u niet meer gebruiken. Gebruik de nieuwe Random Reader. Het juiste type ziet u hierboven staan.
Ik heb het daarna nog een keer gedaan, je weet maar nooit wanneer mijn dikke vingers een verkeerd getal invoerde. Ik kreeg dezelfde melding. Een quickie via Google eindigde op tweetal pagina's, een forumpost van iemand met hetzelfde probleem. Rabobank kon weinig zeggen maar het hoefde niet persé iets malafide te zijn. De transactie was geprobeerd op een Windows 8.1 bak met Google Chrome.

Tegenwoordig download ik zelden uit illegale bron, dankzij het zoeken naar koopjes en de aanschaf van Spotify en Netflix. Ook kon mijn virusscanner: Avast én Hitman Pro, geen rariteiten vinden op de bak.

Het verbazinwekkende, echter, is dat de transactie wél slaagde op mijn MacBook Pro met Safari.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15
Batterij vaak zwak. Kun je zien onder opties op de randomreader. Dan gaat hij ook rare codes genereren die niet altijd helemaal kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
RedHat schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:54:
Batterij vaak zwak. Kun je zien onder opties op de randomreader. Dan gaat hij ook rare codes genereren die niet altijd helemaal kloppen.
Bedankt voor de tip! Zojuist gekeken, batterij moet goed zijn +/- 25% dus binnenkort wel aan vervanging toe.
Wel geeft hij aan dat de systeemtijd een uur vroeger is dan we op dit moment leven. Misschien wordt het probleem daarom veroorzaakt? Wel frapant dat het op een ander systeem met een ander OS en browser wel meteen werkte, geluk of toch een stukje malware ergens.

Ik heb ook al een bericht op Twitter geplaatst, iemand anders had het in december al gemeld, ze zouden kijken en erop terug komen, tot op heden nog niets. De laatste transactie die ik heb gedaan met de Random Reader was sowieso op 24 december - of iets eerder.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:55
Bedankt voor de tip! Zojuist gekeken, batterij moet goed zijn +/- 25% dus binnenkort wel aan vervanging toe.
Volgens mij al te laag / te leeg.

Maar heb je toevallig al met de rabobank gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en kijk even of (op de machine waar die wel werkte) er geen rare boekingen zijn gedaan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rolfie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:11:
[...]

Volgens mij al te laag / te leeg.

Maar heb je toevallig al met de rabobank gebeld?
Zojuist even gekeken bij mijn reader. Deze heeft nog slechts 10% batterij maar werkt verder perfect.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mijn random reader van de ABN gaf 3 jaar terug al aan dat de batterij bijna op was. Ik gebruik 'm zeker één keer per week, en hij doet 't nog steeds. Inmiddels is 'ie alweer vergeten dat de batterij bijna op is.

Ff overstappen naar de ABN, dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:43
Er komt binnenkort een nieuw reader-type, de Rabo Scanner. Misschien dat ze dachten dat je er daar al een van had. Er is nog niet veel informatie, maar zie: http://www.rabobank.nl/be...en/wat_is_de_rabo_scanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 20:13
Heb wel eens gehad dat 25% te zwak was om goede codes te genereren. Was volgens de Rabobank ook een bekend probleem, al was dat wel met het oude model enkele jaren terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou gewoon bij de Rabobank de reader vervangen. Doen ze niet moeilijk over, je moet wel de oude meenemen.

edit: info over de nieuwe scanner opgezocht, klinkt wel handig en snaller:
Met de Rabo Scanner maakt u een inlog- en een signeercode aan door uw bankpas in de Rabo Scanner te stoppen en de kleurcode op het scherm van het apparaat dat u gebruikt voor Rabo Internetbankieren of Rabo Mobielbankieren te scannen met de camera van de Rabo Scanner. Vervolgens genereert de Rabo Scanner een inlogcode of signeercode.
Op het scherm van de Rabo Scanner wordt beschreven wat u ondertekent als u een signeercode zet. Komt dit niet overeen met wat u wilt doen? Ziet u op het scherm van de Rabo Scanner bijvoorbeeld een andere betaalopdracht dan de betaalopdracht die u wilt geven? Dan moet u de signeercode niet zetten.

[ Voor 77% gewijzigd door TTLCrazy op 16-01-2014 11:11 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ik zou een nieuwe aanvragen, die heb je binnen een paar dagen.
Het kan ook zijn dat de klok in de random reader te veel afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heb ik ook gehad, dan geeft hij af en toe foute codes(vermoedelijk door matige batterij). Ik heb een nieuwe aangevraagd en nu geen enkel probleem meer.
Op de site van de Rabo kun je zo een nieuwe aanvragen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:02

Quad

Doof

Niet aanvragen, gewoon de bank binnen stappen en met 1 minuut sta je weer buiten met een nieuwe random reader. Heb er nooit voor hoeven te betalen of wat dan ook. Hebben er nu ook wel 3 thuis liggen. :Y)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 10:21
Volgens mij een maand of 2 geleden kreeg ik een brief van de Rabobank waar aangegeven werd dat ik nog een raboreader had die "eruit ging" dit is de reader met nog een rode aan/uit knop.

zie ook bericht: http://www.rabobank.nl/be...ouderd_type_random_reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik kan me vroeger een vierkantere random reader herinneren. Deze was ook aanzienlijk sneller als de nieuwe rondere. Weet jij welk type je hebt?

Systeemtijd die afwijkt lijkt me ook niet goed voor het berekenen van de codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:25
Systeemtijd heb ik tot anderhalf uur zien afwijken, dat levert blijkbaar niet zo heel veel problemen op.

De batterij is wel belangrijk. Volgens de Rabobank kun je al problemen gaan krijgen als die onder de 30% komt.

De oude (snelle!) Random Readers, vierkant, met rode aan/uit knop, werken inmiddels niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:37:
Niet aanvragen, gewoon de bank binnen stappen en met 1 minuut sta je weer buiten met een nieuwe random reader. Heb er nooit voor hoeven te betalen of wat dan ook. Hebben er nu ook wel 3 thuis liggen. :Y)
Oftewel, gewoon aanvragen, scheelt weer een tripje naar de bank. (Uiteraard mag TS dat ook doen, maar waarom zou je hem afraden een nieuwe aan te vragen? Net zo makkelijk zou ik zeggen, als hij het nou helemaal niet meer deed, oké, maar dat is niet het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:02

Quad

Doof

Ligt er ook aan of de bank ver weg van je is of dat, het in mijn geval, 1 minuut fietsen is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gewoon even langsgaan en je krijgt binnen 1 sec een nieuwe. Het is echt een kwestie van erin en eruit. Ik wilde ook een tweede hebben, geen punt. Ik kreeg die zo mee maar 25% is echt te weinig en ik vervang zelfs bij 40% al want dan heb je al kans op problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:59
Mijn reader zit op 8% en werkt nog prima, nooit foute codes gehad anders dan tikfouten.

*edit*
Reader is bijna 6 jaar oud en de klokt wijkt 19 minuten af :P

[ Voor 29% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-01-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 17:41
Readers, bestaat dat nog? Ik dacht ook de oudere banken overgingen op mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:59
het kan ook zijn dat je twee verschillende readers gebruikt, met onderling verschillende interne tijden, bij teveel verschil zullen de code's uiteindelijk gezien worden als een verouderd model.

heb zelf ook deze melding gehad met een reader van 3 maanden oud. (2e reader was 18 maanden oud.) gaven beiden vrijwel tegelijk deze foutmelding.

heb ze samen omgeruild voor 2 nieuwe, geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vreemd, ik heb thuis & in werk-laptoptas juist bewust readers van behoorlijk verschillende leeftijden (en ondertussen 20%punt verschil in batterijniveau) zodat ik niet op 1 moment opeens zonder reader zit. Nooit een probleem gehad. Maar misschien komen ze wel uit dezelfde batch.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1