Stroom op Antenne.

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hoi

Ik heb hier op mijn kamer een antenne aansluiting die doorgetrokken is vanaf de kamer beneden (met versterker er tussen). Nu is het alleen zo dat ik die aansluiting niet fatsoenlijk aan kan raken omdat ik dan een optater krijg van die antennekabel. Nu vind ik dit voor mezelf niet zo erg (lijkt wel op die nieuwe gamecontroller) maar mijn tv kaartje vind dit niet zo gezellig. Ik heb hem al eens eerder naar de puin geholpen en wil dit nu voorkomen (geen garantie meer). Iemand een tip

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Eh, is je systeem geaard???

Die spanning op die kabel is standaard en kan inderdaad leuke effecten geven :D

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ja maar natuurlijk gaat er stroom door een antenne!! Wat anders? Licht?? :?
Ik krijg ook altijd optaters van die dingen, en ook van bijvoorbeeld coax netwerkkabels. Maarja.. dat hoort toch gewoon? Moet je die boel maar aan de draad vastpakken, inplaats van aan het uiteinde.

Siditamentis astuentis pactum.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Het is inderdaad handig om je systeem goed geaard te hebben aangezien spanning op coax normaal is. Geen goede aarde kan betekenen pats boem rook einde :'(

(mischien geeft een kleine spannings piek wel even een heel goede performance aan je proc 2 Ghz ofzo ;) ) Overbodig te zeggen maar dit was een grapje !!! (je weet maar nooit wat je nog eens op je bordje gegooid krijgt.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 23:46 schreef GraveR het volgende:
Eh, is je systeem geaard???

Die spanning op die kabel is standaard en kan inderdaad leuke effecten geven :D
Die spanning staat niet op de kabel; als je behuizing niet geaard is voel je het potentiaalverschil tussen je geaarde kabel en je ongeaarde kast; die bedraagt ongeveer de halve voedingsspanning. (De kast ligt nl. via een condensator aan de voedingsspanning). Er is geen risico op schade aan de PC als je de TVkabel aansluit op een ongeaarde PC; behalve dan blikseminslag.

• Baklap

Baklap

Dat wist ik niet :?
(elke dag leren we wat nieuws...)

• Muttley
  • Laatst online: 30-04-2025
Op vrijdag 08 juni 2001 12:08 schreef oral-B het volgende:

[..]

Die spanning staat niet op de kabel; als je behuizing niet geaard is voel je het potentiaalverschil tussen je geaarde kabel en je ongeaarde kast; die bedraagt ongeveer de halve voedingsspanning
Er kan wel degelijk spanning staan op de antennekabel. In Amsterdam komt het wel voor dat er een potentiaalverschil zit tussen de antennekabel en bijv. de CV (geaard!). Dit voel je. Ook hier heb je te maken met een aarding via een condensator.

Het probleem van een defecte TV-kaart kan dus heel goed. Hij raakt echter alleen defect tijdens het aansluiten. Na het aansluiten zijn de potentiaalverschillen verdwenen. Dus eerst de massa's tegen elkaar en daarna pas aansluiten.

An 11 is a 10 that swallows

• Baklap

Baklap

:? en ook elke dag leren we dat leren niet altijd leren is en dat leren van anderen leren is van persoonlijke ervaring geleerd door leren :?

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

weet je zeker dat het een antennekabel was? of was het 380V *D

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

HHHmmm, kleine test gedaan, en ik krijg inderdaad geen mep als ik de antennekabel vastpak en de verwarming, maar wel als ik de antennekabel vastpak en M'n TV.

is dat dan 115Volt joh? Dat valt dan best wel mee. :)
Op vrijdag 08 juni 2001 09:16 schreef Baklap het volgende:

[SNIP!]

;) ) Overbodig te zeggen maar dit was een grapje !!! (je weet maar nooit wat je nog eens op je bordje gegooid krijgt.
oh oh, moet ik me schuldig voelen, hiervoor? :)

de ;) is wel genoeg hoor :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Baklap

Baklap

>:)

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op vrijdag 08 juni 2001 08:53 schreef Varienaja het volgende:
Ja maar natuurlijk gaat er stroom door een antenne!! Wat anders? Licht?? :?
Ik krijg ook altijd optaters van die dingen, en ook van bijvoorbeeld coax netwerkkabels. Maarja.. dat hoort toch gewoon? Moet je die boel maar aan de draad vastpakken, inplaats van aan het uiteinde.
Ja hoor dat hoort er natuurlijk gewoon bij dat je geelektrokuteerd wordt als je de coax aanraakt, is heel normaal |:(
Als je dat hebt moet je eens proberen je kast te aarden, doet wonderen.
Op vrijdag 08 juni 2001 12:08 schreef oral-B het volgende:

[..]

Die spanning staat niet op de kabel; als je behuizing niet geaard is voel je het potentiaalverschil tussen je geaarde kabel en je ongeaarde kast; die bedraagt ongeveer de halve voedingsspanning. (De kast ligt nl. via een condensator aan de voedingsspanning). Er is geen risico op schade aan de PC als je de TVkabel aansluit op een ongeaarde PC; behalve dan blikseminslag.
Psies, mooie reactie

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zaterdag 09 juni 2001 03:21 schreef Jag het volgende:
Ja hoor dat hoort er natuurlijk gewoon bij dat je geelektrokuteerd wordt als je de coax aanraakt, is heel normaal |:(
Als je dat hebt moet je eens proberen je kast te aarden, doet wonderen.
Mijn pc geaard, en de rest van het netwerk niet. Ja donders.. aan het uiteinde van Coax zitten toch 2 draadjes, waartussen een potentiaalverschil bestaat? Nou als je die aanraakt... mag jij me uitleggen wat een geaarde pc daar nog aan verandert.

Siditamentis astuentis pactum.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op donderdag 07 juni 2001 23:41 schreef terw_dan het volgende:
Hoi

Ik heb hier op mijn kamer een antenne aansluiting die doorgetrokken is vanaf de kamer beneden (met versterker er tussen). Nu is het alleen zo dat ik die aansluiting niet fatsoenlijk aan kan raken omdat ik dan een optater krijg van die antennekabel. Nu vind ik dit voor mezelf niet zo erg (lijkt wel op die nieuwe gamecontroller) maar mijn tv kaartje vind dit niet zo gezellig. Ik heb hem al eens eerder naar de puin geholpen en wil dit nu voorkomen (geen garantie meer). Iemand een tip
Koop een paar rubberen handschoenen. Dan ben je gelijk van die 'optaters' af ;) .

Pak je rust!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Eerst heb ik het geprobeerd met 2 condensatortjes tussen in serie met de kabel (houdt DC tegen) en dat hielp al veel. Maar uiteindeljk heb ik gewoon de kabel bij het begin van de keten (waar hij binnenkomt) geaard. In mijn geval hangt hij via de kabel die in het kabelmodem gaat aan de kast van de server, die geaard is. Ik weet alleen niet op de kabelmaatschappij dit zo leuk vind :)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op zaterdag 09 juni 2001 08:46 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Mijn pc geaard, en de rest van het netwerk niet. Ja donders.. aan het uiteinde van Coax zitten toch 2 draadjes, waartussen een potentiaalverschil bestaat? Nou als je die aanraakt... mag jij me uitleggen wat een geaarde pc daar nog aan verandert.
De spanning die over de kern en de mantel staat is echt niet zo hoog dat je daar die doodschok van krijgt. Dus dat is het niet.
Pagina: 1