Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een printer in een ander subnet vinden. Opdracht voor examen

Pagina: 1
Acties:
  • 889 views

• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 21:56
Goedendag,

Ik heb een belangrijke vraag wat een opdracht is wat wij op school onder andere moeten doen voor de proeve van bekwaamheid (examen). Wij hebben opdrachten voor examens en 1 daarvan is een printerserver. Het IP in ons lokaal is 172.16.11.x 255.255.255.0 en via een Cisco Router 1841, hebben we met NAT en PAT een internet verbinding gemaakt.De 4 computers local hebben een 20.0.0.x 255.255.0.0 IP statisch. Dit word verspreidt via de switch. Nou moet wij de met de printer kunnen communiceren die in ons lokaal op een poort zit en de printer heeft het ip 10.43.11.155 255.255.255.0.

We moeten dus bij die printer kunnen.Het IP komt via het 172.16.11.x netwerk. Via een pc in onze opstelling van 20.0.0.x. Als je bijvoorbeeld een pc in een poort doet en je ip aanpast naar 10.43.11.x kan je gewoon printen maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zat zelf te denken aan een bridge of static route maar ik kom zo 1 2 3 niet tot een oplossing.

Ik heb een tekening gemaakt om het hopelijk wat duidelijk te maken.

Danku
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ouksekvp89c5lsk/Naamloos.png

Edit:
Hier ook nog een stuk van de config van de router.
interface fa 0/0
ip address dhcp
ip nat outside
ip virtual-reassembly
duplex auto
speed auto
!
interface fa 0/1
ip address 20.0.0.1 255.255.0.0
ip nat inside
ip virtual-reassembly
duplex auto
speed auto
!
router rip
version 2
network 20.0.0.0
!
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 172.20.11.1
!
!
ip http server
no ip http secure-server
ip nat inside source list 1 interface fastethernet 0/0 overload
!
access-list 1 permit 20.0.0.0 0.0.255.255

[ Voor 29% gewijzigd door rutgervdland op 15-01-2014 19:50 ]

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
1) Jezus Christus, een beetje op je spelling en grammatica letten aub. Je tekst amper leesbaar ! (en je plaatje is niet zichtbaar)
2) Je printer heeft een gateway nodig in zijn subnet, en die gateway moet een route kennen naar 20.0.0.0/16 (allicht via 172.11.16.0/24) en omgekeerd.
3) Dit is niet PNS...

[ Voor 10% gewijzigd door PerfectPC op 15-01-2014 18:22 ]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10
Het is idd wat lastig te lezen. Daarnaast zou ik mij ernstig afvragen of je wel examen moet gaan doen als je hier om de oplossing moet gaan vragen.......

• rutgervdland
@perfectPC. Excuus, aangepast. Iets te snel in elkaar gezet. Ik moet dus een route moeten maken naar de printer op de router? Kan je me uitleggen hoe je dat doet?

@dracula. Aangepast. Het is een praktijk examen met een case waarin je alles zelf moet bedenken. En tja ik weet ook niet alles. Ik snap alleen niet waarom je reageerd zonder oplossing? Wat moet hier de bedoeling van zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door rutgervdland op 15-01-2014 19:43 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
rutgervdland schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:42:
Kan je me uitleggen hoe je dat doet?
Volgens mij is dat juist de opdracht vanuit je school?
@dracula. Aangepast. Het is een praktijk examen met een case waarin je alles zelf moet bedenken. En tja ik weet ook niet alles. Ik snap alleen niet waarom je reageerd zonder oplossing? Wat moet hier de bedoeling van zijn?
Misschien omdat je post in PNS, en dit toch echt totaal niet valt onder PNS. PNS is zeker geen huiswerk topic. In PNS post je niet even je vraag en hoopt op een compleet antwoord, en een schoolopdracht, tja, dan zit je hier toch echt verkeerd. Je topic komt eerder in zijn recht op Netwerken thuis. Al worden school opdrachten meestal snel gesloten, immers je zit niet voor niets op school. Kom met een oplossing zoals jij het ziet, dan kunnen we je op tweakers eventueel verder helpen als het niet werkt.

Je plaatje werkt ook niets, en dit maakt je verhaal nu niet echt duidelijker. Er staat een hoop informatie in, maar is zeer lastig te begrijpen.

Misschien moet je deze even goed lezen: PNS Beleid

• rutgervdland
Verplaats me maar naar netwerken dan :) En doe maar net als of het echt is ipv school. En een oplossing heb ik niet anders vroeg ik het hier niet. Plaatje werkt wel btw.

Maargoed ik heb hier alweer genoeg gezien some people just want to watch the world burn :)

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Je plaatje werkt wel als je de URL zelf opent, maar blijkbaar niet in je post...

Kijkend naar het plaatje vraag ik me af wat je op school geleerd hebt over IP-adressering, subnets en routering. Deze setup gaat gewoon niet werken. Zoals eerder gezegd gaan wij niet voorkouwen hoe het wel moet, want waar zit je immers voor op school?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PerfectPC schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:22:
1) Jezus Christus, een beetje op je spelling en grammatica letten aub. Je tekst amper leesbaar ! (en je plaatje is niet zichtbaar)
2) Je printer heeft een gateway nodig in zijn subnet, en die gateway moet een route kennen naar 20.0.0.0/16 (allicht via 172.11.16.0/24) en omgekeerd.
3) Dit is niet PNS...
Als er iets mis is met een topic, kun je een TR aanmaken, in plaats van meteen als bouwvakker te gaan staan schelden. Doe eens ff normaal :(

Verder verwoord Rolfie het hier prima. PNS (en NT) zijn niet bedoeld om je huiswerk te maken.
Probeer eerst zelf eens tot een oplossing te komen. Als je daar niet helemaal uitkomt, kun je altijd je bedachte oplossingen bespreken, maar het is niet de bedoeling dat wij die voor je gaan bedenken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.