Vraag: Hoe block ik windows netwerk via mijn router

Pagina: 1
Acties:

• Helghast.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-03 11:49
Ik woon in een studenten flat en krijg internet van surfnet via een static ip. Ik heb netjes een router tussen mijn aansluiting en mijn intern netwerk hangen, hiermee dacht ik mezelf af te schermen van de rest van de bewoners. Tot mijn verbazing krijg ik computers van anderre gewoon te zien onder netwerk in windows verkenner. Heeft iemand enig idee over hoe ik kan voorkomen dat deze pc's gespot worden op mijn netwerk en visa versa?
Een hint naar een artikel over dit onderwerp is ook goed, ik krijg het helaas zelf niet voor elkaar om een antwoord op dit probleem te vinden aangezien ik de jargon niet beheers.

In de links kun je de netwerk overzichten die windows bouwt zien.

https://www.dropbox.com/s...twerk%20structuur%201.PNG

https://www.dropbox.com/s...twerk%20structuur%202.PNG

Alvast bedankt voor enige tips die jullie me kunnen geven. _/-\o_

Met viendelijke groet,

Jeroen

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je netwerk als publiek netwerk aangeven, dan deelt windows zijn netwerk niet.

Ik denk dat andere pc's niet bij jouw pc kunnen, dat zal je router net blokkeren, misschien zien ze wel je machine naam, maar kunnnen er denk ik niet op door de router.

Kun je op de router firewall rules instellen? dan is er meer te regelen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Je internet kabel zit wel in de wan poort van de router?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Als public netwerk het inderdaad aangeven.
Of een firewall installeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Port 445 dichtgooien. Daar gaan SMB/CIFS over, dus als die dicht is zal dit niet meer zichtbaar/bereikbaar zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Helghast.
Ik kan rules instellen ik heb al enige poorten geprobeert, 445 389 901 137-139.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

Afgaande op at je wel iets kan instellen heb je een router (welke dan?) en geen switch,
Zoals al gevraagd, WAN etc goed aangesloten?
Welk subnet heb je intern en welke extern?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Helghast.
Wan is goed aangesloten, de router is een netgear wnr3500l n300.

Subnet extern en intern is 255.255.255.0, ip adressen verschillen wel flink tussen binnen en buiten.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 10:48
Normaal gesproken is er binnen je subnet niets te vinden omdat niemand zn SMB publiek open heeft staan, in studentenflats echter hangen veel mensen gewoon direct met een extern IP aan het internet - dus ook de SMB poort. Het kan dus zijn dat windows dit somehow oppikt ondanks dat er een router tussenzit aan jouw kant, interessant is om te weten of jouw files ook door een ander gezien kunnen worden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

idd, even andersom testen, lijkt me dat TS niet benaderbaar is (tenzij in DMZ) indien de range binnen en buiten nogal verschilt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Er vanuit gaande dat jij zelf geen bestanden tussen apparaten deelt en 445,137-139 al hebt dichtgegooid kan je eens proberen:
-Netwerkcentrum>Adapterinstellingen wijzigen>Rechtermuis eigenschappen op je netwerkkaart>Link-Layer Topology Discovery Responder en I/O-stuurprogramma van Link-Layer etc. uitvinken
-Bestands- en printerdeling uitzetten.
-IPv6 uitzetten.
-uPnP in je router en/of Windows uitzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door temp00 op 16-01-2014 02:07 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Helghast.
Ik deel bestanden tussen mijn pc en media speler dus dat zal niet lukken.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19
Misschien is de juiste vraag hier: Waarom is het een probleem?

TheS4ndm4n#1919

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, laten we anders ff-tjes compléét het nieuwe IP-protocol uitzetten voor een probleem als dit 8)7

D'r bestaat uiteraard een kansje dat dit de TS gaat helpen, aangezien blocken op IPv4 geen nut heeft als vervolgens alles via IPv6 gewoon doodleuk doorbabbelt (al blockt elke fatsoenlijke router alle inkomende IPv6 by default), maar zelfs al zou 't nut hebben, dan is dat alleen interessant voor diagnostische doeleinden.. Je gaat niet compleet IPv6 uitschakelen voor een probleem als dit 8)7 Dat is de oplossing in de verkeerde hoek zoeken..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Ik verwacht dat anderen jou niet kunnen zien. Jij zit namelijk achter NAT door je router. Heb je UPnP aan staan op je router (gelijk uitzetten!)? Als UPnP gewoon uit staat moet je zelf poorten openen om anderen toegang te verschaffen (door een port forwarding) of je pc in de DMZ plaatsen, anders zit alles potdicht.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Helghast.
Hartelijk bedankt lier! Ik heb de UPnP bekeken en die routeerde allerlei poorten direct door naar naar mijn PC, nadat ik die heb gekilled zijn de andere computers verdwenen.

Bedankt voor jullie suggesties!
Pagina: 1