Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een 15 inch met goed scherm en goede accu maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:48
Ik ben op zoek naar een nieuwe Laptop of Ultrabook

De eisen:

1920x1080 scherm
14 t/m15.6 inch
Batterijduur minimaal 4 a 5 uur.
Moet met factuur en garantie.
Minimaal intel 3th gen processor. (minimaal i5)
Verlicht toetsenbord is een pré.

Prijs rond de 900 max.

Is de Asus N550LF echt de beste keus?

Moet uiteraard een goed scherm hebben, voorkeur een mat scherm.
Ook moet de koeling ruim in orde zijn.

Graag jullie advies

EDIT: Voordeel kan ook zijn als een merk internationaal garantie heeft, ik ga hem voor een half jaar meenemen op stage namelijk naar het buitenland

[ Voor 14% gewijzigd door Mr.Joker op 16-01-2014 14:03 ]

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 17:17
Een Dell? Ik heb de Dell Inspiron SRE, met korting iets minder dan 700 betaald. Goed scherm, goede hardware, met factuur en garantie. Toetsenbord verlichting is optioneel. Het enige is batterijduur, dat haalt hij niet (is voor mij niet meteen een probleem). Misschien met extra dikke accu verkrijgbaar (had ik bij de Dell Studio, een 9-cells accu).

• Mr.Joker
Ik hoor graag hoe dell is kwalitatief tov de asus

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De dell is niet meer met full hd te krijgen dus valt af (neem ik aan). Ik zou de asus n56 verkiezen boven de n550. De prijs is beter, koeling is beter en bouwkwaliteit is beter. Prestaties zijn zo goed als hetzelfde.

Verwijderd

Eventueel zou je ook naar een Lenovo E540 kunnen kijken of een Acer V5. Dell heeft misschien ook wel wat moois, maar ik heb zelf niet zoveel met Dell. Anders idd de N56, dat is een bewezen prima laptop.

• Jornv
Ik bedenk me dat de goede accu misschien een lastig puntje gaat worden bij de N56. Wat dat betreft is de Acer een betere keus.
Als je nog wat meer info zou willen geven over je beoogde gebruik zouden we beter kunnen inschatten welke componenten van waarde voor je zullen zijn.

• Mr.Joker
Gebruik is niet zo zwaar.

Beetje excel (gaat veel gebruikt worden), word en office.

Moeten ook meerdere 10+ tabbladen open kunnen staan.

Ik ga geen games spelen, dus de videokaart is niet echt relevant.

Wel minimaal een i5. SSD ga ik zelf later inbouwen.

Acer heb ik liever niet, want daar heb ik geen goede ervaringen mee.

Het mag een Asus, Lenovo, of Samsung zijn. Dell kan ik kwalitatief nog niet echt goed inschatten

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik zoek zelf al een tijdje naar een laptop met een goede accuduur.
Ik zou je willen adviseren om toch eens naar de pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii te kijken. Zowel gebruikers als reviewers zijn erg enthausiast over deze laptop (vooral het scherm) en hij kan een fatsoenlijke tijd op de accu. Acer van nu schijnt niet meer het Acer van vroeger te zijn. Wel vond ik dat het scherm erg flexibel was. Omdat ik van mezelf weet dat ik niet altijd even voorzichtig met mijn spullen omga was dat voor mij een reden om hem niet te kopen.

Ook de Dell (nog een merk dat je eigenlijk niet wilt, sorry) Inspiron 15 7000 wordt zeer goed beoordeeld op zowel scherm als accu. Deze schijnt ook erg stevig gebouwd te zijn (alu body). In de tijd dat ik het model nog op de voet volgde, ongeveer een maand terug, had ongeveer de helft van de gebruikers hier wel problemen met de Wifi. Een belletje naar Dell met de goede info zorgde er overigens meestal wel voor dat ze de wifi kaart vervingen voor een beter werkend exemplaar.

De Lenovo E540 wordt hier ook vaak aangeraden en kan je in ieder geval met een 9-cells accu kopen wat zou impliceren dat hij wel een goede tijd erop zou moeten kunnen draaien (zelf roepen ze geloof ik 7 uur). Ik heb tot nu toe geen reviews van dit model kunnen vinden, dus ik kan niks zeggen over de echte accuduur of de kwaliteit van het scherm

De Asus N550 lijkt me in ieder geval sowieso geen goed idee. Hier wordt over het algemeen aangegeven dat je sowieso beter voor de goedkopere N56 kan gaan en ook lijkt de accuduur van de N550 erg bedroevend. Over de accuduur van de N56 was ik eigenlijk ook niet zo enthousiast, maar het is in ieder geval al beter dan de N550.

Hopelijk heb je hier, ondanks dat ik alleen laptops aandraag van merken die je niet wilt, toch wat aan. ;)

• Mr.Joker
Ik zal de Acer is gaan bekijken, echter is dit niet mijn favoriet.

Werk zelf in een winkel waar we laptops verkopen en ik moet geregeld die acers uitpakken om ze in de winkel te zetten, qua bouwkwaliteit is het toch allemaal wat minder

De dell met FULL hd scherm valt buiten het budget die is duurder als 900.

Ook heeft de Dell maar 1 jaar garantie standaard.

Daarbij heeft de dell ook touchscreen en dus een glossy scherm

[ Voor 31% gewijzigd door Mr.Joker op 16-01-2014 13:17 ]

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
De Inspiron kan je precies binnen budget krijgen door gebruik te maken van de VIP-korting, maar dat neemt garantie, glossy scherm en brakke wifi natuurlijk niet weg.

Ik ben zelf naar de professionele modellen van Dell (lattitude) en Lenovo (thinkpad) gaan kijken. Die combineren bouwkwaliteit, specs en accucapaciteit, maar ik moest daarvoor wel mijn budget verruimen. Ik heb nooit naar modellen onder de 15" gekeken, dus wie weet zit daar nog wel wat tussen dat binnen jouw budget past.

Een t440 heb je bijvoorbeeld voor net iets meer dan 900 euro. Misschien is er nog wel ergens een kortingscode te vinden waardoor je binnen budget blijft. Dan heb je wel een i3 maar wel een model dat qua performance niet onder lijkt te doen voor de i5-4200U die bijvoorbeeld in de Acer zit.

[Edit]
Lenovo leest mee blijkbaar. Dit weekend 10% korting op o.a. T440p. Code: workhorse.

[ Voor 5% gewijzigd door twilightschild op 17-01-2014 11:16 ]

Verwijderd

Ik zou geen Acer halen, dat is behoorlijke troep.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De V5 en V7 zijn prima laptops.

• Mr.Joker
De acers hebben beiden een glossy scherm

• Jornv
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html
Lijkt me duidelijk een mat scherm. Enkel de touchscreen varianten van die Acer modellen hebben een spiegelend scherm.

• Mr.Joker
Ah, prima.

Dan ga ik daar even naar kijken.

Meer input is welkom :)!

Verwijderd

De eerste acer is niet de goede die je moet hebben. Je moet die hebben zonder de p in het type nummer.
Pagina: 1