Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Regressie: Android Chrome Request Desktop Site werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Vroeger liet tweakers.net een mobiele versie zien als men via een mobiel binnenkwam op de site.

Vervolgens, omdat ik best een grote scherm heb voor mijn telefoon en de desktop versie goed kon lezen op mijn mobiel kon ik de "Request Desktop Site" gebruiken om alsnog de volledige tweakers.net te krijgen.

Sinds dat tweakers.net overgegaan is op de responsive design werkt deze functie niet meer en zit ik altijd met een niet desktop equivalente versie op mijn scherm.

Ja, Ik weet toevallig van devicedetect pagina. En daar maak ik zeer zeker gebruik van. Maar hoe gaat een dergelijk andere bezoeker dit te weten komen?

Mijn suggestie is. Als je meekrijgt dat men de desktop site request. Geef hem dan de "Grote schermen (8" en groter)" versie. Of redirect men naar deze devicedetect pagina waar men de keuze zelf kan zetten.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dit is gister nog in dit topic besproken: crisp in "Desktop versie van Tweakers bij mobiel gebruik"

Tweakers kan niks veranderen aan de Request dekstop feature in chrome, het is aan het Chrome Dev Team om het te veranderen zodat er ook wat gedaan wordt met media queries (die tweakers gebruikt) ipv de User Agent

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

_David_ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:28:
Dit is gister nog in dit topic besproken: crisp in "Desktop versie van Tweakers bij mobiel gebruik"

Tweakers kan niks veranderen aan de Request dekstop feature in chrome, het is aan het Chrome Dev Team om het te veranderen zodat er ook wat gedaan wordt met media queries (die tweakers gebruikt) ipv de User Agent
Die feature in de browser is imo meer bedoelt om te voorkomen dat je naar een minderwaardige mobiele site wordt geredirect door websites die nog op basis van een bad practice (user-agent detectie) werken. Op het responsive web heeft een dergelijke feature simpelweg geen plaats meer en werkt het eerder averechts.

Intentionally left blank

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verder is het vrij gebruikelijk dat websites in de footer een knop neer zetten om te switchen tussen een mobiele- of desktoplayout. Daar zit de optie van Tweakers ook.
Maar hoe gaat een dergelijk andere bezoeker dit te weten komen
door te kijken waar deze optie normaalgesproken ook zit.

Wat ik me wel nog zou kunnen bedenken is dat mensen bij "weergaveopties" niet direct denken aan de desktopversie. Door bijvoorbeeld op grade C en D "(desktopversie)" achter de link te plakken leidt je mensen misschien sneller in de goede richting

haha, i can do css me

Cascading Stylesheet:
1
2
3
a[href^="http://tweakers.net/devicedetect"]:after {
    content: " (Desktopversie)";
}

[ Voor 10% gewijzigd door Elfjes op 15-01-2014 17:45 ]

Bla bla bla...