Marantz 4600 icm Playon! mini geen DTS-HD geluid

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:19

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Tijdens het afspelen van een film (Starwars - The Phantom Menace) met DTS-HD Master Audio 6.1 audio vanaf mijn AC-Ryan playon mini geeft mijn versterker (een marantz 4600) aan dat hij alleen stereo (PCM) signaal kan weergeven.

Als ik het DTS signaal met 'Audio commentary' track kies dan geeft mij versterker wel aan dat hij een meerkanaals digitaal signaal binnenkrijgt maar dan lult er iemand door de film heen 8)7 .

Duidelijk is één van mijn devices niet instaat om een DTS HD audio spoor af te spelen. Maar hoe kom ik er nou achter welke ik vervangen moet?

Quod licet lovi, non licet bovi

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:50
Je Marantz SR4600 ondersteunt geen DTS-HD en geen Dolby True-HD. Die moet je dus vervangen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Was net de specs aan het checken en deze receiver ondersteund inderdaad geen HD audio.

Edit: het is wel vreemd dat je bij gebrek aan ondersteuning voor de HD-stream je niet automatisch terugvalt op de reguliere DTS-stream. Volgens mij zou dat eigenlijk wel moeten.

[ Voor 35% gewijzigd door S1NN3D op 15-01-2014 15:09 ]

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:19

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Daar was ik al bang voor. Of ik moet voor een mediaspeler zorgen die DTS-HD kan omzetten naar 'normale' DTS?

Quod licet lovi, non licet bovi

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zie mijn edit op de vorige post. Heeft elkaar gekruist.
MrDry schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:09:
Daar was ik al bang voor. Of ik moet voor een mediaspeler zorgen die DTS-HD kan omzetten naar 'normale' DTS?
Volgens mij zou dit eigenlijk niet nodig moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door S1NN3D op 15-01-2014 15:12 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

MrDry schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:09:
Wat er door D vd D gezegd is: in de DTS HD en Dolby TrueHD-track zit de core van de gewone variant zodat het backwards compatible is.

Overigens moet ik wel zeggen dat je relatief makkelijk achter het feit had kunnen komen dat het probleem van geen DTS HD / Dolby TrueHD bij je receiver ligt. Specificaties opzoeken is zo gedaan. En het missen van HDMI is al een hele grote vinger in de richting van de Marantz.

Je kan er voor kiezen de Marantz te vervangen voor een exemplaar met HDMI 1.3 zodat je bitstream HD Audio kan sturen naar de receiver. Je kan ook een andere mediaspeler nemen met meerkanaals analoge uitgangen zodat je deze op de 7.1 CH Input van de Marantz aan kan sluiten. Je mediaspeler decodeert dan het geluid en stuurt het als LPCM naar de receiver. Vraag is wel hoe erg je HD Audio mist en of het de upgrade waard is ten opzichte van gewoon DTS dan wel DD. Met een optische kabel tussen de Playon en Marantz zou je er eigenlijk moeten zijn met alle instellingen op bitstream (aangezien optisch toch geen HD aan kan).

Hoe heb je nu alles aangesloten? Want dat mis ik ook in je post...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01 14:35
Er is ook nog de kans dat je speler ziet dat je receiver geen HD formaten ondersteunt en deze automatisch decodeert naar meerkanaals PCM. Je hebt dan dezelfde kwaliteit geluid en surround, maar je receiver ziet alleen PCM. Heb je wel geluid uit de achterspeakers tijdens de film?
Heb je dit niet, dan zou hij moeten kunnen schakelen naar de 'core' DTS of Dolby stream die zit verstopt in de HD stream. Je zou dan 'normale' DTS of Dolby Digital moeten ontvangen op je receiver.
Mogelijk staan de instellingen in je speler verkeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door mac1987 op 15-01-2014 17:02 ]

Pagina: 1