Audio oplossing

Pagina: 1
Acties:

• manutdboy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03-2025
Hoi,

Ik zoek oplossing / tips voor volgende situatie.

In mijn woonkamer heb ik een TX NR 609 receiver met voorlopig stereo opstelling. Ik ga hier waarschijnlijk een 5.1 of 7.1 opstelling van maken.

In de keuken die een aparte ruimte is wil ik een 2de tv ophangen. Hiervoor wil ik ook 2 speakers in stereo opstelling ophangen. Tevens wil ik muziek via mijn smartphone /tablet streamen naar deze speakers.

Welke oplossing zien jullie hiervoor ?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Wat heb je zelf allemaal al als opties overwogen?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
Buiten opmerking Sparhawk.

Wat is je budget?

ik zou zelf voor de stereooplossing in de keuken (waar je vooral voor eenvoud gaat neem ik aan) gaan voor een soundbar met die opties. De Sonos is dan 'n mooie, maar zijn ook goedkopere alternatieven. Denk dat je dan zonder teveel gezeur degelijk geluid hebt én ook via je je smartphone muziek kunt afspelen. wel prijzig, daarom is budget nog wel van belang.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sparhawk schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:11:
Wat heb je zelf allemaal al als opties overwogen?
Dat vraag ik me ook af.

Die Onkyo zou in je woonkamer inderdaad kunnen uitbreiden tot maximaal 7.2. Er is een zone 2 out maar dan alleen voor audio dus je kan er prima speakers aan hangen maar die 2e tv niet.

• Smithkj
En dat brengt ook een complexere aanlsuiting met zich mee meestal (kabels trekken).

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Als je de 709 had genomen, had je een tweede zone met beeld gehad..... evntueel een omruil mogelijk?

Carpe Diem

• manutdboy
De soundbar met streaming optie lijkt mij inderdaad een simpele en mooie oplossing.

De audio komt dan wel van één kant en de tv zou aan de linker korte zijde van een rechthoekige ruimte hangen. Zou de audio de ruimte dan goed vullen ?

De sonos lijkt mij inderdaad wel kostelijk. Op eerste zicht goedkopere phillips te vinden. Of af te raden ?

Had een budget van €300 - € 400 in gedachten

• manutdboy
Is de sonos play 5 ook een optie om te connecteren aan mijn 2de tv.

Deze is dan later uit te breiden en te connecteren via sonos connect met mijn receiver dacht ik ?

• Smithkj
Je kunt volgens mij alle speakers zo'n beetje wel aansluiten op je tv!

Ik noemde de Sonos bar omdat je die onder je tv kunt plaatsen, wat voor in de keuken mij wel mooi gecentreerd lijkt.

wat is je hoofddoel? als je gewoon muziek wil luisteren zijn alle draadloze speakers met streaming mogelijheden eigenlijk al voldoende. Goedkopere soundbars zijn er ook, alleen je zal zelf moeten luisteren wat je goed genoeg vind voor het doel.
Pagina: 1