Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:06

AcoLyte!

*evil grin*

Topicstarter
Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe (geschikte) autoradio welke muziek kan streaming via Bleutooth en handsfree bellen ondersteund. Alpine heeft bijvoorbeeld een ingebouwde Parrot, welke prima werken blijkt uit recenties. Echter durf ik de aanschaf nog niet aan, gezien het feit ik niet met zekerheid kan stellen dat mijn Lumia 925 daadwerkelijk audio streamt via deze radio. Vooralsnog lijkt ook de Sony MEX-BT3100U goed te combineren met Windows Phone.

Feit is dat veel radio's A2DP ondersteunen, wat een minimale vereiste is. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald type autoradio? Hoe is de kwaliteit of is het überhaupt niet aan te raden?

don't mistake lack of talent for genius.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb zelf een Sony MEX-BT3600U en een Pioneer 6100-BT (2 auto's ;)).
Bij de Sony werkt het perfect, kan ik ook voor- en achteruit skippen.
Bij de Pioneer werkt het streamen wel, maar kan ik niet skippen (of ik doe iets fout).

Enige dat ik wel heb, maar dat ligt niet aan de autoradio, is dat als ik gebeld wordt dat dit niet standaard over Bluetooth gaat maar dat ik dat dan handmatig moet aanzetten.

Verder werken de beide autoradio's qua connecten iets anders. Bij de Sony moet je telefoon de autoradio opzoeken, bij de Pioneer werkt het andersom, je laat de autoradio de telefoon opzoeken.
Met de Pioneer ondervind ik minder problemen als je met meerdere toestellen verbonden bent, aangezien de autoradio zelf de connectie weer opzoekt. Bij de Sony moet je vaak even weer handmatig connecten als er een andere telefoon verbonden is geweest.

[ Voor 35% gewijzigd door CAP-Team op 15-01-2014 13:36 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 13:49
Ik heb een JVC radio en daarbij werkt het allemaal prima. Muziek luisteren, muziek pauzeren bij navigatieinstructies/telefoongesprek, skippen van nummer, skippen van nummer via afstandsbediening van de radio etc..
Dus ik zou mij er niet teveel zorgen over maken, Microsoft heeft het volgens mij redelijk volgens de geldende standaarden geïmplementeerd en getest.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• CAP-Team

CAP-Team

Bij mij gaat de muziek juist door als er ook genavigeerd wordt. Ik vind het vreselijk irritant als de muziek telkens onderbroken wordt door de navigatiestem.
Ik gebruik Nokia Mixradio in combinatie met Navigon Europe.

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02

koekiemonster

want a cookie

In mijn Qashqai werkt het voor geen meter. Ik kan wel prima telefoneren, maar audio afspelen gaat niet.
Parrot systemen werken wel erg goed.

Vreemde is wel dat de Qashqai wel tekstberichten voorleest...

[webhero.nl]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48
Op de Parrot in de Focus werkt het allemaal prima.

Met de Clio gaat handsfree bellen iig prima. Hoe het met audio streaming zit durf ik niet te zeggen. Nog nooit geprobeerd eigenlijk.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Bij mij werkt het perfect op mijn alpine (bellen en streamen). Al snap ik persoonlijk niet waarom je muziek via bluetooth wilt streamen. De kwaliteit via bt is echt om te janken namelijk..

Sinds ik gebruik maak van versterker plus een subwoofer, merkte ik erg snel de kwaliteit verlies en maak ik liever gebruik van een usb stick. Mijn l920 sluit ik via bluetooth aan en de muziek wordt automatisch gemute als ik wordt gebeld.

Had zelf hierdoor een parrot 9200 geprobeerd, maar die had ik na 1 dag gebruik alweer terug gestuurd. Kon met geen mogelijkheid mijn subwoofer erop werkend krijgen...

[ Voor 30% gewijzigd door vali op 16-01-2014 10:45 ]

• vali
Edit: 1 of andere manier is mijn stuk tekst twee keer geposted...Komt denk doordat mijn internet hier in Málaga om te janken is...

[ Voor 116% gewijzigd door vali op 16-01-2014 10:42 ]

• CAP-Team

CAP-Team

Ik zou mezelf geen audiofiel noemen ofzo maar ik vind de geluidskwaliteit via Bluetooth echt prima. Doet zeker niet onder voor normaal radio kwaliteit. Ik hoor echt geen verschil tussen een cd of mp3 via usb.

Misschien dat het met die Parrot apparaten anders is, aangezien die meer voor bellen gemaakt zijn, maar qua audiokwaliteit voldoen de Pioneer en Sony radio's echt ruimschoots (voor wat ik ervan verwacht).

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 13:11

WWJD

*pluh*

Hier een Parrot Asteroid (Classic) en meerdere WP's (Lumia 920, HTC 8x, Lumia 800) en werkt allemaal perfect! Artiest en nummer komen ook netjes in het scherm te staan (alleen album art werkt niet) en bedienen gaat ook via de autoradio.

• vali
CAP-Team schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:57:
Ik zou mezelf geen audiofiel noemen ofzo maar ik vind de geluidskwaliteit via Bluetooth echt prima. Doet zeker niet onder voor normaal radio kwaliteit. Ik hoor echt geen verschil tussen een cd of mp3 via usb.

Misschien dat het met die Parrot apparaten anders is, aangezien die meer voor bellen gemaakt zijn, maar qua audiokwaliteit voldoen de Pioneer en Sony radio's echt ruimschoots (voor wat ik ervan verwacht).
Het is dat het stukken zachter klinkt en ik mis de harde bas in mijn nummers. Het komt denk ook doordat de Parrot een ingebouwde versterker heeft en die is erg slecht in vergelijking met de gene die ik bij mij in de auto erin heb gebouwd.

Ik zal eens proberen hoe het klinkt als ik met mijn huidige autoradio muziek via bt stream, kan zijn dat ik nu geen verschil hoor.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:45

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik gebruik de Lumia 920 in mijn Volkswagen Up met de orginele radio (Maps+More).
Maar streamen werkt niet echt geweldig, vaak begint het met afspelen op de speaker van de telefoon ipv op de autoradio.
Met spotify en met deezer allerbij het zelfde probleem...
Ik vermoed dat dit aan de radio ligt, aangezien hij met de iPhone ook al niet goed werkte (streamen ging wel goed, alleen verbinden was een drama). Even de radio vervangen zit niet in me budget :(

[ Voor 6% gewijzigd door Psycho_Mantis op 22-01-2014 08:36 ]

Pagina: 1