[wordpress 3.8] Domeinverhuizing + loginpagina redirect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 19:39
Momenteel staat mijn domeinnaam plus website bij Hostpartij A. De URL hiervoor is www.mijndomein.nl

Bij hostpartij B heb ik een nieuw hostingpakket aangevraagd met dezelfde domeinnaam als bij hostpartij A, met als reden dat ik uiteindelijk ga verhuizen. De daadwerkelijke verhuizing heb ik echter nog niet aangevraagd. Bij hostingpartij B heb ik dus onder dezelfde naam een ander pakket aangevraagd en hiervoor een 'test adres' gekregen.

Nu heb ik Wordpress vers geïnstalleerd bij het pakket van hostpartij B. Deze pagina is te bereiken via de url: www.mijndomein.nl.webhosting.transurl.nl

Als ik nu wil inloggen op de WP-administratie, gebruik ik de volgende url:

www.mijndomein.nl.webhosting.transurl.nl/wp-admin

Helaas kom ik dan via een vage redirect op de inlogpagina van mijn domein bij hostingpartij A uit, namelijk:
www.mijndomein.nl/wp-admin. Het is voor mij dus niet mogelijk om in te loggen op de administratie van WP op hostingpartij B.

Hostingpartij B geeft aan dat het te maken heeft met de hostnaam die gewijzigd moet worden, maar waar en hoe precies, dat kunnen zij niet aangeven omdat ze niet 'voldoende kennis van WordPress' hebben. Ik heb gegoogled, en schijnbaar is de hostnaam normaal altijd 'localhost'. Ik heb geprobeerd dit te wijzigen naar de MySQL locatie van Hostpartij B, maar dat levert de foutmelding op dat er geen connectie gemaakt kan worden met de database.

Weet iemand wat precies de oorzaak is dat ik niet kan inloggen, en is dit überhaupt op te lossen zonder de verhuizing van het domein door te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Is deze install van WP helemaal clean? Je hebt dus ook een nieuwe database aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
Ja, ook de database is volledig nieuw. Het is gewoon een nieuwe hostingpartij waarbij ik een nieuwe database heb aangemaakt.

[ Voor 54% gewijzigd door Haydenen op 15-01-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Waarschijnlijk is je .htaccess bestand binnen de wp-admin folder (al dan niet door de hoster erin geplakt) nog oud. Deze kan een oude redirect bevatten die doorstuurt naar je oude adres. Probeer deze eventjes te renamen of te wijzigen?

- Verder search en replace in de complete database m.b.t. de oude domeinnaam is geen overbodige luxe (oud naar nieuw). Ondanks dat dit overkill is voor de tijdelijke oplossing
- Ctrl+F5 ook de pagina
- Wanneer je htaccess hebt gewijzigd test dan even met een private tab of andere browser of het doorsturen dan wel correct gaat (htaccess kan lang blijven hangen in je cache)

Succes.

[ Voor 45% gewijzigd door Kecin op 15-01-2014 12:04 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

Haydenen schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:02:
Ja, ook de database is volledig nieuw. Het is gewoon een nieuwe hostingpartij waarbij ik een nieuwe database heb aangemaakt.
Je hebt dus een verse Wordpress installatie waarbij je ook de installatie opnieuw hebt doorgelopen? Wat heb je daarbij als URL opgegeven, niet toevallig het huidige domein (www.mijndomein.nl) in plaats van het tijdelijke .transurl.nl? Kijk eens in je database wat er in wp_options als siteurl en home is ingevuld:
SQL:
1
SELECT *  FROM `wp_options` WHERE `option_name` IN ('siteurl','home')

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 16:36
In plaats van een aanpassing in de database kun je ook de onderstaande regels in wp_config.php toevoegen.

code:
1
2
define('WP_HOME',' *URL VAN JE SITE* ');
define('WP_SITEURL',' URL VAN JE SITE ');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
Kecin schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:03:
Waarschijnlijk is je .htaccess bestand binnen de wp-admin folder (al dan niet door de hoster erin geplakt) nog oud. Deze kan een oude redirect bevatten die doorstuurt naar je oude adres. Probeer deze eventjes te renamen of te wijzigen?

- Verder search en replace in de complete database m.b.t. de oude domeinnaam is geen overbodige luxe (oud naar nieuw). Ondanks dat dit overkill is voor de tijdelijke oplossing
- Ctrl+F5 ook de pagina
- Wanneer je htaccess hebt gewijzigd test dan even met een private tab of andere browser of het doorsturen dan wel correct gaat (htaccess kan lang blijven hangen in je cache)

Succes.
Ik kan überhaupt geen .htaccess meer vinden in mijn huidige WP-installatie. Zou het ontbreken hiervan de oorzaak kunnen zijn? Welke gegevens adviseer je die er ten minste in staan? De .htaccess van mijn oude website (bij Hostpartij A) zegt ook niets over de locatie, dus ik zou niet weten wat ik hiermee kan doen.
Zoefff schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Je hebt dus een verse Wordpress installatie waarbij je ook de installatie opnieuw hebt doorgelopen? Wat heb je daarbij als URL opgegeven, niet toevallig het huidige domein (www.mijndomein.nl) in plaats van het tijdelijke .transurl.nl? Kijk eens in je database wat er in wp_options als siteurl en home is ingevuld:
SQL:
1
SELECT *  FROM `wp_options` WHERE `option_name` IN ('siteurl','home')
Het kopieren van die SQL gaf geen resultaat. Heb hem handmatig opgezocht (in de database op MySQL), en daar werd aangegeven dat de siteurl gewoon de 'mijndomein.nl.transurl.nl' is.

Toevoeging: Het vervelende (?) is dat het nu ineens wél lijkt te werken. Ik heb de suggestie van Hellum geprobeerd, maar daardoor gaf mijn website ineens een programmeerfout. Na dat weer weggehaald te hebben werkt de pagina /wp-admin wél ineens. Heb het met IE 11, FF, Chrome en Opera geverifieerd. Nee, toch niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Haydenen op 15-01-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 16:36
Met welk programma zoek je naar het .htaccess bestand?
ik weet dat filezilla ze standaard niet weergeeft, dit kun je aanzetten via het menu server -> tonen van verborgen bestand forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
Ik gebruik Filezilla inderdaad. Die instelling staat goed, want ik kan wel het .htaccess bestand bij de andere hosting zien (daar gebruik ik dezelfde FileZilla voor).

Ik heb nog een tip gekregen wat het bij iemand anders heeft opgelost, namelijk de WP installatie niet in een subdirectory plaatsen, maar in de hoofdmap. Ik zal dit op een later tijdstip proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Als ie in een subdirectory staat is de url die je nu gebruikt dan wel juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wij gebruiken hier vaak de Duplicator plug-in om een site van test naar productieomgeving te verplaatsen. Deze tool werkt aardig goed (ook een DB-export, met installatie-scripts etc.). Een find & replace en dat soort zaken hoef je dan zelf niet meer uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
FotW schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:02:
Als ie in een subdirectory staat is de url die je nu gebruikt dan wel juist?
Foutieve benaming van mijn kant. Ik dacht dat hij in een submap stond, maar het was gewoon de juiste map (de www-map).
Razr schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:23:
Wij gebruiken hier vaak de Duplicator plug-in om een site van test naar productieomgeving te verplaatsen. Deze tool werkt aardig goed (ook een DB-export, met installatie-scripts etc.). Een find & replace en dat soort zaken hoef je dan zelf niet meer uit te voeren.
Ik denk niet dat dit bij mij van toepassing is. Het zijn twee verschillende webhosters en er wordt niets overgebracht. De nieuwe hoster heeft gewoon een volledig nieuwe WP-installatie en een volledig nieuwe database.

Helaas dus nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Wellicht toch maar de verhuizing doorzetten en in een weekend doorbeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Volgens mij werken zowel de optie van Hellum en de optie van Zoeff als je het goed uitvoerd.

Als WordPress niet de SiteURL correct ingevoerd heeft, gaan logins inderdaad niet zomaar werken. Mijn truc die sowieso aan te raden is bij het verhuizen van een WordPress website, is zodra je de database export hebt gemaakt, en voordat je de database op de nieuwe plek gaat importeren, een find and replace in Notepad++ of een andere tekstbewerker doen voor je oude sitenaam, en die vervangen met je nieuwe sitenaam.

WordPress maakt op veel verschillende plekken (afbeeldingen, .htaccess bestanden, permalinks e.d.) gebruik van absolute links. Je kan dus niet zomaar je WordPress site verplaatsen en verwachten dat alles 100% hetzelfde blijft, zonder al deze links te vervangen. Zelfs al zet je correct de siteurl optie en de home optie om.

Maarja, als je nu zo nodig wil proberen in te loggen, kan je proberen de loginpagina direct te benaderen, door in plaats van /wp-admin /wp-login.php te gebruiken. Waarschijnlijk kan je dan technisch gezien wel inloggen, maar alsnog niet naar het beheerdersgedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
Niet Henk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:18:
Volgens mij werken zowel de optie van Hellum en de optie van Zoeff als je het goed uitvoerd.

(...)

Maarja, als je nu zo nodig wil proberen in te loggen, kan je proberen de loginpagina direct te benaderen, door in plaats van /wp-admin /wp-login.php te gebruiken. Waarschijnlijk kan je dan technisch gezien wel inloggen, maar alsnog niet naar het beheerdersgedeelte.
Wellicht heb ik het verkeerd uitgelegd. Ik ben niets aan het overzetten. Ik heb:
  • Bij een NIEUWE partij een webhostingpakket aangevraagd
  • Een volledige nieuwe versie van Wordpress gedownload en in de websitemap geplaatst
  • Een volledig nieuwe database aangemaakt bij de hostingpartij
  • Een volledig nieuwe installatie gedaan van Wordpress, waarbij de naam van de site/blog niet overeen komt met de huidige website
Wat ik wél gedaan heb, is bij de nieuwe hoster de domeinnaam gebruiken die mijn huidige website ook gebruikt. Je krijgt dan de melding dat het domein al in gebruik is, maar desalniettemin kan je gewoon beginnen met het opzetten van de site.

Uiteindelijk wil ik die domeinnaam wel verhuizen, maar anders dan dat is het een volledig nieuwe website zonder enige koppeling naar de oude website.

Dit zou betekenen, dat als ik de domeinnaam google.nl (of ieder ander reeds bestaande website) had gebruikt (en google zou op Wordpress draaien), ik dan via www.mijndomein.nl.webhosting.transurl.nl/wp-admin op de inlogpagina van google terecht zou komen.

Wat gelukkig wel lijkt te werken is jouw laatste opmerking. Door ipv /wp-admin naar /wp-login.php te gaan kom ik wel op de juiste inlogpagina terecht en kom ik zelfs in de beheerdersconsole terecht! _/-\o_

Natuurlijk zou ik graag de oorzaak willen weten om dit te kunnen oplossen, maar dit is zeker een methode waarmee ik kan leven tot ik de domeinnaam ga verhuizen.

[ Voor 4% gewijzigd door Haydenen op 20-01-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

Haydenen schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Wat ik wél gedaan heb, is bij de nieuwe hoster de domeinnaam gebruiken die mijn huidige website ook gebruikt. Je krijgt dan de melding dat het domein al in gebruik is, maar desalniettemin kan je gewoon beginnen met het opzetten van de site.
Dan heb je dus precies gedaan wat ik in mijn eerdere bericht al aanhaal. Het kan haast niet anders dat dit dus nog onjuist in de database staat.

Als je nu in de admin kan zou je het daar ook kunnen checken en aanpassen naar het juiste domein. Onder "Settings -> General" kan je het WordPress en Site Address aanpassen naar het tijdelijke domein. Zodra je de oude site uit de lucht haalt kan je dit vervangen door het definitieve domein.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 16:30

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Haydenen schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Wellicht heb ik het verkeerd uitgelegd. Ik ben niets aan het overzetten. Ik heb:
  • Bij een NIEUWE partij een webhostingpakket aangevraagd
  • Een volledige nieuwe versie van Wordpress gedownload en in de websitemap geplaatst
  • Een volledig nieuwe database aangemaakt bij de hostingpartij
  • Een volledig nieuwe installatie gedaan van Wordpress, waarbij de naam van de site/blog niet overeen komt met de huidige website
Wat ik wél gedaan heb, is bij de nieuwe hoster de domeinnaam gebru..... lap text...
Alle manieren van domeinnaam veranderen in Wordpress
http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL

Zover ik begrijp heb je dus nu bij de nieuwe hostingboer de www.domeinnaam.nl ingevuld inplaats van www.mijndomein.nl.webhosting.transurl.nl . Ben bang dat daar je fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
Zoefff schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:28:
[...]

Dan heb je dus precies gedaan wat ik in mijn eerdere bericht al aanhaal. Het kan haast niet anders dat dit dus nog onjuist in de database staat.

Als je nu in de admin kan zou je het daar ook kunnen checken en aanpassen naar het juiste domein. Onder "Settings -> General" kan je het WordPress en Site Address aanpassen naar het tijdelijke domein. Zodra je de oude site uit de lucht haalt kan je dit vervangen door het definitieve domein.
Gecheckt, maar hier wordt de nu juiste url www.mijndomein.nl.webhosting.transurl.nl getoond, ipv www.mijndomein.nl
xleeuwx schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:31:
[...]

Alle manieren van domeinnaam veranderen in Wordpress
http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL

Zover ik begrijp heb je dus nu bij de nieuwe hostingboer de www.domeinnaam.nl ingevuld inplaats van www.mijndomein.nl.webhosting.transurl.nl . Ben bang dat daar je fout zit.
Als je (uiteindelijk) een website wilt verhuizen naar een nieuwe webhoster, is het dan niet juist de bedoeling dat je daarvoor gewoon www.mijndomein.nl gebruikt? De toevoeging .webhosting.transurl.nl is uiteraard niet iets wat ik zelf heb verzonnen en wil gaan gebruiken, maar wat mijn huidige nieuwe hoster (TransIP) mij gegeven heeft om de nieuwe site live te kunnen zien. Ik ga er vanuit dat ze dit doen, omdat het domein www.mijndomein.nl (nog) niet beschikbaar/verhuisd is.
Pagina: 1