24" monitor met auto brightness adjust(of evt. manual)

Pagina: 1
Acties:

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:18
Ik heb een bureau dat dicht bij een raam staat; overdag veel licht, 's avonds donker.

Het lukt niet om de helderheid op het scherm zodanig in te stellen dat deze overdag niet te donker is en 's avonds niet te licht.

Groot probleem is dat om de helderheid aan te passen je bij bijna alle monitoren met behulp van meerdere knoppen door een menu heen moet fietsen.
Ik heb er dus geen zin in om dat meerdere keren per dag te moeten doen.

Daarom zoek ik een monitor waarbij met een vingerbeweging (een wieltje misschien?) de helderheid direct is aan te passen.
Ook een eventuele "auto" brightness adjust met een lichtsensor komt in aanmerking, mits zoiets goed blijkt te werken in de praktijk.
Wie heeft ervaringen?
Ik zoek een niet al te dure monitor van 24 inch met mogelijkheid voor (VESA) wallmount.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:26
Ik heb een oude Philips monitor in gebruik met auto brightness, en het werkt prima, mits het licht op de sensor valt. In mijn geval een tlbuis die er schuin (ca 70 graden) boven hangt. Als je de monitor voor een raam hebt staan, dus met het licht van de achterzijde, werkt het niet zo goed.

Zou je anders in je OS niet een snelkoppeling ofzo kunnen maken die de helderheid aanpast?

• ASW1
Teddy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:51:
Als je de monitor voor een raam hebt staan, dus met het licht van de achterzijde, werkt het niet zo goed.
Hij staat haaks op het raam, je hebt natuurlijk gelijk dat het uitmaakt waar de sensor ergens zit.
[b][message=41599445,noline]
Zou je anders in je OS niet een snelkoppeling ofzo kunnen maken die de helderheid aanpast?
Klinkt goed, maar ik zou echt niet weten hoe ik zoiets zou moeten doen. Ik werk op OSX 10.9.1

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:28
google geeft mij : http://justgetflux.com/ ( geen ervaring mee hor)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik wel, werkt prima. Niet de meest zware variant nemen maar het iets minder sterk zetten ivm bruine gloed.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• ASW1
Leuk programmaatje; het past helaas niet zozeer de helderheid aan maar de kleurtemperatuur van het scherm.
Wanneer er zoiets bestaat dat ook de helderheid kan aanpassen ben ik helemaal gelukkig.

• ASW1
Ik heb net "brightness slider" uit de app store ingesteld met een koppeling naar F-toetsen.
Lijkt te doen wat ik wil.
Eens kijken of ik dat "f.lux" er ook nog naast hou, want aanpassing van de kleutemperatuur bij kunstlicht lijkt me ook best prettig.

Altijd goed zo'n forum wanneer je zelf over dit soort hele simpele oplossingen heenkijkt. :)F

[ Voor 23% gewijzigd door ASW1 op 15-01-2014 12:56 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:41

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen onder Harde waren en niet onder LCD. Vandaar een schopje naar Componenten Aankoopadvies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:51
Tof dat je al een handig appje hebt gevonden. Zelf heb ik vanwege de invloed van kunstlicht kappen op mijn monitor hangen. Zodoende schijnt er nooit direct licht op mijn monitor en de kappen schermen ook de muur af, waardoor die niet meer afleid en je als het ware in het beeld 'gezogen' wordt.

Lijkt mij persoonlijk een prettigere optie dan de hele tijd de helderheid aan moeten passen. Alhoewel automatische aanpassing vd helderheid, net als bij telefoons, wel prettig kan werken.

• ASW1
Het gaat niet om direct licht dat op het scherm schijnt maar om de hoeveelheid omgevingslicht.
In dit geval overdag volle bak daglicht in de ruimte.
Wanneer ik de monitor instel zodat deze overdag voldoende licht geeft, doet het 's avonds in het donker pijn aan mijn ogen. En wanneer ik hem instel voor avondlicht, is hij overdag niet helder genoeg.

Maar nu fiets ik met een toetsdruk op F13 en F14 heen en weer qua helderheid, zonder me door het menu van de monitor zelf te hoeven worstelen, heerlijk!

Verwijderd

De meeste EIZO monitoren hebben automatisch brightness regeling. En die werkt absoluut fantastisch! Je hebt ook geen problemen dat contrast of kleur intensiteit veranderen. Uitermate goed geschikt voor fotobewerking e.d.

Maarja, is niet echt goedkoop...

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:44:
De meeste EIZO monitoren hebben automatisch brightness regeling. En die werkt absoluut fantastisch! Je hebt ook geen problemen dat contrast of kleur intensiteit veranderen. Uitermate goed geschikt voor fotobewerking e.d.

Maarja, is niet echt goedkoop...
I know, het zijn ook simpelweg fantastische monitoren. Zeker icm de autocalibratie op de CGW modellen. O-)
Pagina: 1