Welke computer vd 2 is beter?

Pagina: 1
Acties:

• Jiang153
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-11-2025
Hallo,

Ik ben een leek op het gebied van PCs, en iemand bood mij een PC aan maar ik weet niet of die goed is. Alle termen etc. ken ik ook niet O-)

Budget: 300-400
Doel: voornamelijk gebruikt om te internetten, facebooken en misschien beetje gamen
Games: league of legends (?), maar zou ook leuk als de PC Assasins creed kon doen :D

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iemand bood mij een PC aan met:
ASUS P5Q Pro moederbord.
Intel 3.4GHz Quadcore processor
OCZ Gladiator goede stille koeler op de processor
ATI MSI 5770 Hawk Twin Frozer videokaart
8 Gb DDR2- OCZ Reaper 800Hz geheugen 4x2Gb
1Tb SATA II Samsung HD opgedeeld in 3 partities (Windows 7/Games/Opslag)
OCZ 500 Watt modulaire voeding
DvD brander 22 speed

Dit alles zit in een Antec 300 behuizing met 1 fan voorin, 1 boven de processor en 1 fan achterin
Dit alles zorgt voor een goede airflow en houd het geheel lekker koel.

Besturing is:
Windows 7 Ultimate 64Bit
Office
ESET NOD32 5.0.95.0 Antivirus
Winrar 4.20
Tuneup Utilities 2012

Prijs: €375 excl verzenden
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een andere:
Processor: AMD phenom II X4 955
Moederbord: ASRock 980DE3/U3S3
Hardeschijf: 1TB Seagate barracude
Ram: 8 GB DDR3
Behuizing: Xigmatek midgard game tower
Videokaart: AMD Radeon HD 7750
Besturing: Windows 7 pro 64 bit

Prijs: €300 incl. verzenden

Hij zei dat de processor stabiel is overgeclocked naar iets weet niet meer wat, want kan de advertentie niet meer vinden omdat die gedelete is :9

EDIT:
Dit is de tekst

Midgard ATX game behuizing met een 600w stille voeding en 2x120mm ventilator. usb2 en usb3 op de front
Asrock 980DE3/U3S3 moederbord met sata3 en usb3.0
AMD Phenom II 955 quadcore standaard kloksnelheid is 3.2ghz maar stabiel overgeklockt op 3.5ghz
8gb ddr3 1600Mhz
1tb seagate sata3 hdd
Gigabyte HD7750 1GB OC edition videokaart
dvd multirecorder.
Geïnstalleerd met windows 7 pro, office2013 en eset 7 antivirus

[ Voor 11% gewijzigd door Jiang153 op 15-01-2014 11:32 ]

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:35
Persoonlijk zou ik voor de 2de gaan de AMD configuratie omdat die toch wat nieuwer is ddr3 en betere videokaart
Maar als je assassin's Creed wil spelen zou ikje toch aanbevelen om minimaal een AMD radeon 7850 aka de r7 270 of als je van nvidia houd een 760
Probeer wel minimaal 2gb te kopen

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Een 7750 draait AC ook nog wel.

Maar voor 400 euro lopen hier ook verschillende topics voor nieuwe systemen (grofweg even 350 euro voor een degelijke instap game-pc), die naast dat ze nieuw zijn, ook nog wat krachtiger zijn.Zit je uiteraard nog wel zonder OS/Office. Een paar tientjes besparen op een krachtigere pc 2e hands is prima, maar echt pittig zijn die kasten die je noemt nou ook weer niet.

• Jiang153
Redesign1 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:33:
Persoonlijk zou ik voor de 2de gaan de AMD configuratie omdat die toch wat nieuwer is ddr3 en betere videokaart
Maar als je assassin's Creed wil spelen zou ikje toch aanbevelen om minimaal een AMD radeon 7850 aka de r7 270 of als je van nvidia houd een 760
Probeer wel minimaal 2gb te kopen
2gb?
Foritain schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:48:
Een 7750 draait AC ook nog wel.

Maar voor 400 euro lopen hier ook verschillende topics voor nieuwe systemen (grofweg even 350 euro voor een degelijke instap game-pc), die naast dat ze nieuw zijn, ook nog wat krachtiger zijn.Zit je uiteraard nog wel zonder OS/Office. Een paar tientjes besparen op een krachtigere pc 2e hands is prima, maar echt pittig zijn die kasten die je noemt nou ook weer niet.
Maar is het 300 euro waard :P? ;)

Verwijderd

Wat voor voeding zit er bij de tweede bij? Merk en type?

Eerste is iig aan de dure kant.

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-04 08:12
Persoonlijk zie ik meer in dit:
V&A aangeboden: Goede, stille PC met ivy bridge i5
Al zit daar geen windows of office bij.

Bij de andere systemen zou ik wel vragen of ook echt de licenties der bij zitten (windwos en office enz. ) en niet dat ze het geinstalleerd hebben maar je het nog zelf moet kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door GroundBreaking op 15-01-2014 16:53 ]

• Jiang153
Heb gevraagd en verkoper zegt dat er een silenzio 600W in zit?

Verwijderd

Dat zou Linkworld Silenzio Power 600W kunnen zijn, Linkworld is zo ongeveer de allergrootste rommel die je kunt vinden. Dus neem geen van twee de bovenste is veel te duur en de onderste PC is gepijnigd door een bagger voeding.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-04 10:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:53:
Dat zou Linkworld Silenzio Power 600W kunnen zijn, Linkworld is zo ongeveer de allergrootste rommel die je kunt vinden. Dus neem geen van twee de bovenste is veel te duur en de onderste PC is gepijnigd door een bagger voeding.
En ik kan uit ervaring zeggen dat een 955/965 geen zuinige bomenknuffelaar is...
Ik vind het alletwee bagger systemen, zelfde als de MediaMarkt systeempjes: of te veel van het ene, of te veel van het andere voor een veel te hoge prijs.

Speur eens de VA door, veel betere systemen voor 400 euro.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Jiang153
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:53:
Wat zijn de gevolgen als ik toch de pc neem?

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05-2025
Dat het zonde van je geld is .
Dat de pc onstabiel word of een heleboel andere vreemde problemen door een slechte voeding.
hier in de v&a staan veel betere systemen voor minder geld zo als deze ,

V&A aangeboden: PC met I5-3450, 8GB 1600 DDR3, MSI-650, 60GB SSD, 2TB HDD enz.

Behoorlijk meer waar voor je geld en van deze tijd gaat ook nog een tijdje mee.

Enige minpunt is volgens mij de ocz ssd .

[ Voor 14% gewijzigd door cryctocara op 15-01-2014 19:08 ]

• Jiang153
Nou jongens ik heb dus besloten om de pc niet te halen, maar gewoon een van de V&A. Mijn maat die heeft het dus wel gekocht en al betaald :')

Naar aanleiding van dit topic heeft die er wel spijt van, maar als hij de voeding verwisselt is er toch niks aan de hand? Nog aanraders van welke goed zijn en of wattagr hij nodig heeft, want ook hij is een leek.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

XFX Pro 550 als ie nog een betere videokaart erin wilt schoenlepelen.

People as things, that’s where it starts.

• Jiang153
VasZaitsev schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:37:
XFX Pro 550 als ie nog een betere videokaart erin wilt schoenlepelen.
Hij is niet echt van plan om nog verdere aanpassingen te doen, dus welke voeding kan hij het beste kopen het liefst zelfs zo goedkoop mogelijk haha :P

• Jiang153
weet je zeker dat deze goed is gezien de silenzio 600W heeft en deze 300? Kan hij met deze voeding wel gamen?

Sorry als ik het verkeerd heb ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jiang153 op 16-01-2014 00:09 ]

• Jiang153
Is het verwisselen van de voeding makkelijk zelf te doen?

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

4 schroefjes en de stekkers die van je oude voeding in je huidige systeem aangesloten zijn, vergelijkbaar terug plaatsen met je nieuwe voeding? Met 2minuten google en een beetje oplettendheid is daar geen ervaring voor nodig, wel de gebruikelijke voorzichtigheid/voorzorgsmaatregelen nemen bij elk werk binnen in een pc.

Enig inlezen is altijd verstandig, maar het is echt niet lastig, en eens moet de eerste keer zijn? :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hoort in DAA thuis.

• Jiang153
Foritain schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:50:
4 schroefjes en de stekkers die van je oude voeding in je huidige systeem aangesloten zijn, vergelijkbaar terug plaatsen met je nieuwe voeding? Met 2minuten google en een beetje oplettendheid is daar geen ervaring voor nodig, wel de gebruikelijke voorzichtigheid/voorzorgsmaatregelen nemen bij elk werk binnen in een pc.

Enig inlezen is altijd verstandig, maar het is echt niet lastig, en eens moet de eerste keer zijn? :)
Oké dan proberen we het wel. Heb wat gegoogled en iedereen zegt dat ik zo'n armband moet kopen? Nu eerst uitvogelen welke voeding we nodig hebben :(

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Paar regels hoger geeft The Mask aan welke geschikt is :)

Armband is niet nodig. Persoonlijk hou ik het voor kleine dagelijkse handelingen bij blote voeten, een houten vloer (of eigenlijk, geen dikke vloerbedekking), en vooraf even de aarde van het stopcontact aan raken ;) Uiteraard je pc wel loskoppelen eh.

Verwijderd

Jiang153 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:44:
[...]

weet je zeker dat deze goed is gezien de silenzio 600W heeft en deze 300? Kan hij met deze voeding wel gamen?

Sorry als ik het verkeerd heb ;)
Nou de andere is geen 600W ook al staat erop het stickertje van wel. Ik denk dat je blij mag zijn dat die stabiel 200W kan leveren, maar het is dan wel een 200W voeding van beroerde kwaliteit.

• Jiang153
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:50:
[...]

Nou de andere is geen 600W ook al staat erop het stickertje van wel. Ik denk dat je blij mag zijn dat die stabiel 200W kan leveren, maar het is dan wel een 200W voeding van beroerde kwaliteit.
oke duidelijk, dus als ik de 300W be quiet koopt dan loopt die zonder problemen? Hoe lang zou ik eigenlijk op deze voeding kunnen doen gezien hij wel nieuw is? Heb namelijk niet zo'n groot budget nu :')

Verwijderd

Op de Linkworld? Jij hebt de PC toch niet gekocht?

Maar geen idee, met geluk kan het een jaar "goed" gaan, al weet je nooit hoeveel slijtage er is op getreden door de eventuele veel te hoge ripple die de voeding afgeeft. Heb je pech kun je de hele PC na een week weggooien.

• Jiang153
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:15:
Op de Linkworld? Jij hebt de PC toch niet gekocht?

Maar geen idee, met geluk kan het een jaar "goed" gaan, al weet je nooit hoeveel slijtage er is op getreden door de eventuele veel te hoge ripple die de voeding afgeeft. Heb je pech kun je de hele PC na een week weggooien.
is ook niet van mij, overbuurjongen maar ben gewend om in ik-vorm te spreken :'). Als die het minstens een week uithoudt is die al blij, want pas vanaf volgende week kan hij het proberen aan te passen alleen tentamens :|

Ikzelf ga voor die ivy bridge die jullie hebben gepost :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Jiang153 op 16-01-2014 11:19 ]

• hoi1234
  • Laatst online: 28-10-2024
Volgens mij is de corsair cx500 niet echt geweldig, omdat er capXon condensators inzitten die volgens the mask niet echt geweldig zijn. (volgens mij is het verder wel een aardige voeding, maar dat weet ik niet zeker.) Maar alsnog zou ik als ik jou was wat anders halen, want die CapXon condensators hebben zoals ik al zei niet echt een gewelige kwaliteit en als er wat gaat lekken heb je een flink probleem.

• Jiang153
hoi1234 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:06:
Volgens mij is de corsair cx500 niet echt geweldig, omdat er capXon condensators inzitten die volgens the mask niet echt geweldig zijn. (volgens mij is het verder wel een aardige voeding, maar dat weet ik niet zeker.) Maar alsnog zou ik als ik jou was wat anders halen, want die CapXon condensators hebben zoals ik al zei niet echt een gewelige kwaliteit en als er wat gaat lekken heb je een flink probleem.
We hebben het nu over een andere pc? :P

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hoi1234 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:06:
Het zijn de CX...M voedingen die capXon onderdelen hebben.
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/CX430_V2/4.html
vs
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/CX600M/4.html
Pagina: 1